Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kapalı orta göbeğe geçeceğim

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Semih Temiz tarafından paylaşıldı.

  1. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Arkadaşlar Merhaba,
    Bende 1999 model Bianchi Aspid Sf bisklet var. Biskletimin orta göbeği açık sistemden oluşuyor. Yani 2 adet bilye, bir adet orta mil, 2 adet bilye yatağı ve civatalar. Ben bisikletimin orta göbeğini söküp SHIMANO nun kapalı sistem orta göbeğini takmak istiyorum(Büyük ihtimal SHIMANO BB UN 25 olacak). Acaba bir sorun yaşar mıyım? Eğer kapalı göbek uyum sağlamazsa sağlam ve kullanışlı olan
    hangi marka açık göbeği tavsiye edersiniz?
    Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    valla kadro yu tam bilmiyorum ama resmini koyabilirseniz daha kolay yardımcı olabiliriz... çünkü bazı açık tip göbeklerin yerine kapalı tip takılamayabiliyor...
     
  3. fixxxer

    fixxxer Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Mart 2007
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    merhabalar buna benzer bir sorun benim bisikletimde de olacak sanırım. bisikletim aspıd sf.orta göbek sallanmaya başladı çok yaşlandı değişmesi gerek.
    ayna 4 çarklı ve ben rubleyi 6 lıdan 8 li kaset sisteme çevirdim. haliyle ruble büyük vitaslerde zincirin daha dışa doğru durmasına ve açının değişmesine yol açtı... şu an ki arızalanmaya yüz tutmuş göbeğin mm sini bilmiyorum. SORUM ŞU OLACAK: bendeki orta göbek kaç mm? yeni alacağım orta göbek daha uzun mu olmalı. öte yandan aynadaki 4. en büyük çarka geçiş şimdi bile zor olmakta.orta göbeği daha uzun taktık diyelim. bu sefer aynadaki en büyük çarka zincirin geçişi imkansızlaşmıyacak mı? yardımınızı bekliyorum teşekkürler.
     
  4. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Carbon steel kadroya sahip olan Bianchi Aspid e SHIMANO BB UN 26 marka kapalı orta göbek uyum sağlıyor. Aldım ve monte ettim.
     
    Baki Berk Kayalar bunu beğendi.
  5. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Teşekkürler.. Bende de revizyon geçirmeyi bekleyen bir Aspid var. Onun için çok yararlı olacak. Aspid üzerindeki diğer değişimler hakkında da bilgi verirsen benim çok işime yarayabilir..
     
  6. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Orta göbek:SHIMANO BB UN 26(117 MM LİK VERSİYON)
    Fren vites kolu:SHIMANO Altus 7 li
    Aynakol:SHIMANO Acera (22,32,42)
    Ön jant haznesi:SHIMANO Altus
    Arka jant haznesi:SHIMANO Altus 7 li kaset dişli uyumlu
    Zincir:SHIMANO Acera Cn Hg 50
    Ön gezdirici:SHIMANO Acera
    Arka gezdirici:SHIMANO Acera
    Fren vites kabloları:SHIMANO SİS
    Ön amortisör:Zoom(Oversize değil, Aspid e oversize uymuyor)
    Fren ayakları:SHIMANO Altus
    Fren pabuçları:SHIMANO Altus
    Ruble:SHIMANO Altus 7 Lİ
    Jantlar:Vuelta Airline
    Sele:Yaylı Comfort marka
    Elcik:Süngerli, üzerinde marka yazmıyor
    Aydınlatma:12 volt dinamolu aydınlatma, 2 adet LED li far, 1 adet LED li arka lamba
    Lastikler:Kenda yol lastiği(Bisikletin yaklaşık 5 km/saat daha hızlı gitmesini sağlıyor)
    İç lastikler:Kenda
    1999 yılındaki net ağırlık:16 kg
    Şimdiki aksesuarlı ağırlık:17,5 kg
    Bisikletin sele borusu, sele kelepçesi, kadrosu, park ayaklığı, gidon, gidon sapı, matarası dışındaki bütün parçalarını değiştirdim. Neden böyle bir şey yaptığımı sorarsan.. Bisikleti 1999 yılında aldım. 2005 yılına kadar yapmadığı arıza kalmadı. Tabi bunda gittiğim üç kağıtçı bisikletçilerin de payı büyük. Bisikleti adam akıllı tamir etmediler. Bisikleti modifiye ettikten sonra ağzımın tadıyla kullanmaya başladım. Ağırlığı dışında herşeyinden memnunum.
     
    Serden Us bunu beğendi.