Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kan Şekeri

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında smhcnr tarafından paylaşıldı.

  1. smhcnr

    smhcnr Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Seviye:
    Merhaba,

    Aramızda bu işin profesyonelleri ve tıpsektöründen üyelerimiz olduğundan kan şekeri ile ilgili bir konu açmak istedim. Kendi durumumla ilgili bir takım sorularım olacak. Cevap vereceklere şimdiden teşekür ederim.

    Bisiklete 2004 yılı Ağustos’unda başladım(uzun bir aradan sonra). İlk başlarda biraz form tutmak biraz da fazla yağları azaltmak için sıkı bir tempo tutturdum. Aslında bir çoğunuz için sıkı denemez ancak benim gibi ikiz çocuk babası ve çok yoğun çalışan biri için sıkı olduğuna inanıyorum. Haftada 4 gün, günde 1 saat yaklaşık 25 km yol yaptım. Bebekler ve işim nedeniyle günde ortalama 4 saat uyudum( bu uyku düzeni yaklaşık 4 yıldır böyle). Genelde Salı ve Perşembe gece saat 23:00 gibi çıkıp 1 saatte 25 km yapıp dönüyordum. Cumartesi ve Pazar da sabah aç karnına aynı rotayı takip ediyordum. Daha sonra geçen yaz ailecek bir hafta sonu Kerpe’ye gittik. Bisikleti de götürdüm. Burada da sabah aç karnına yola çıktım yanımda isostar ve metro gibi enerji verecek yiyecekler vardı. 6 km kadar tırmanıştan sonra bayılıyordum. Oturdum ve kendime gelmem 20-30 dakika kadar sürdü. Sonra yine devam ettim ancak turu kısa tutup döndüm(zira hava 30-32 derece arası idi). Şu sıralar acıktığım zamanlarda kan şekeri düşmesinden elim ayağım titriyor. Böyle bir şey eskiden hiç başıma gelmezdi. Ne kadar acıkırsam acıkayım elim ayağım çekilmezdi. Acaba aç karnına bisiklete binerek geri dönülmez bir hasar mı yarattım? Bunun için nelere dikkat etmem gerekiyor acaba?

    Ayrıca günde 4 ssat uyuyup böyle antreman yapınca bağışıklık sistemi de bozuldu ve 2005 kışını hasta geçirdim.

    Yukarıdaki hayat temposu olan bir kişi olarak nasıl antreman yapmalıyım, neler yemeliyim?

    Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.
     
  2. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    sn. smncnr selamlar.
    sorunuza kısaca cevap vermem gerekirse:

    önce yaptığınız hatalardan başlıyalım isterseniz. (maksadım size yardımcı olmak olduğu için hatalarınızı ifade etmemi mazur görürsünüz umarım)

    1. günde 4 saat uyumak. ( bu süre çok az)
    2. aç karna spora başlamak. (kuvvetli efor halinde ani kan şekeri düşmeleri olabilir)
    3. gece 23 de antrenmana çıkıyor olmanız. (güvenlik vb. sorunlara yol açabilir)


    Şİmdi sıra yaptığınız doğrulara geldi.
    1. bisiklete düzenli olarak biniyor olmak yani düzenli spor yapıyor olmak ve bu işi gönül vererek yapmak.
    2. ikizlerinizin büyümesine yardımcı olmak :)

    Şimdi gelelim benim size özel önerilerime.

    1. Sabah spordan önce hafif te olsa kahvaltı yapın. Örn. sütlü müsli(mısır vb. gevreği karışımı)
    2. eğer sporunuzu öğle saatlerinde yapacak olursanız bisiklete yemekten en az 3-4 saat sonra binin.
    3. bisiklete binerek yağlarınızı da eritmek istiyorsanız, bisikletten eve döndükten sonra evde atıştırma olayını kesin. Ama mutlaka istirahat edin.
    4. her gün aynı saatte ve günde en az ve en fazla 7-8 saat uyuyun.
    5. öğünlerinizi hep aynı saatte yemeye çalışın.
    6. bisiklete binerken susamadan su için (yarım saatte bir), acıkmadan katı gıda alın(1 saatte bir) örn, tahıl gevrekleri, çeyrek ekmek arası az cezerye. vb.
    7. bisiklete binerken yorulmadan dinlenin.
    8. bisiklete binerken yemek yemeyi kısmak yerine, diyet olayını diğer zamanlara yayın. Çünkü iki karpuz bir koltuğa aynı zamanda sığmaz.

    selam ve sevgiler.
    eksik kalan bir nokta varsa yazın lütfen.
     
    smhcnr bunu beğendi.
  3. smhcnr

    smhcnr Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Seviye:
    Mesut Bey ilginize teşekkür ederim.

    Önerilerinize katılıyorum. Örneğin uyku en sevdiğim şeydir. Fakat çocuklar çok geç yatıyor, işler de yoğun olunca uyumaya fırsat kalmıyor. Şu an hala bilgisayar başında çalışıyorum örneğin. Benim merak ettiğim nokta yaptıklarım kalıcı bir hasara neden olur mu? Örneğin şeker hastalığı vb gibi. Mesela çocuklar uyumadan dışarı çıkamıyorum. O zaman da çok geç oluyor.

    Zaten en fazla 1 saat evden ayrılabiliyorum. Ya sabah çok erken ya da gece geç saatte olabiliyor. Çocuklar kreşe başlayınca erken uyumalarını umut ediyorum. Herhalde o tarihe kadar fazla yüklenmemek iyi olcak.

    Önerileriniz için teşekkür ederim.
     
  4. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    sn smhcnr, aşırı efor halinde kan şekerinin düşmesi şeker hastalığına yol açmaz.
    şeker hastalığı çeşitli sebeplere bağlı olarak(genetik, obezite, virüsler vb ile )pankreastan yetersiz yada etkisiz insülin salınımı sonucu KAN ŞEKERİNİN YÜKSEK KALMASI dır.
    sizin durum ise tam tersi.
    ama tam tersi dediğimiz durum da sağlıksız sonuçta. Yani hipoglisemi denen ani şeker düşmesi bazen şeker yükselmesine bağlı komalardan daha tehlikeli olabiliyor.

    Neyse bence sizin anlattığınız şekliyle, sizin için bir şeker hastalığı riski görmüyorum. Bundan sonra da kendi sağlığınıza daha iyi davranacağınızı ümit ediyorum. :)
     
  5. smhcnr

    smhcnr Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Seviye:
    İlginize teşekkür ederim.