Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kalp sağlığı haftası bisiklet turu

Konu, 'Gezi, Tur ve Organizasyon Duyuruları' kısmında Paramedik112 tarafından paylaşıldı.

  1. Paramedik112

    Paramedik112 Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    22 Ocak 2016
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    151
    Şehir:
    Konya
    Adı:
    Ömer
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    [​IMG]
    Günümüzde kalp sağlığının daha iyi anlaşılması, tanı yöntemlerindeki gelişmeler ve tedavi edici modellerdeki ilerlemelere rağmen dünyada ve Türkiye'de ölüm nedenlerinin başında hala kalp ve damar hastalıkları gelmektedir.
    Hipertansiyon, kolesterol, obezite, şeker hastalığı ve sigara kullanımı kalp sağlığını tehdit eden unsurlar arasında yer almaktadır. Sigara kullanımı, kalp hastalıklarına, inmeye (felç), akciğer hastalıklarına ve çeşitli kanserlere neden olmaktadır.
    Kan basıncı yüksekliği, şeker hastalığı ve uyku bozukluğu ile ilgili olan sorunların üzerinde durulmalı; kan şekeri, kolesterol ve kan basıncı gibi değerlerin belirli seviyelerde tutulmasına dikkat edilmelidir.
    Kalp hastalıklarının giderek artış göstermesi ile birlikte koruyucu sağlık önlemlerinin değeri daha iyi anlaşılmaya başlanmıştır. Sağlıklı beslenme, hazır gıdalar yerine taze besinlerin tercih edilmesi, aşırı tuz kullanımının önüne geçilmesi, düzenli sağlık kontrolleri, kan değerlerine dikkat edilmesi kalp sağlığını koruma tedbirleri arasındadır. Ayrıca hayata karşı iyimser olmak, aile ve çevre ile kaliteli zaman geçirmek, uyku düzenini kontrol altında tutmak da önemlidir.
    Sağlıklı bir yaşam için spor şarttır. Sporu yaşamımızın bir parçası haline getirebilmemizin ön koşulu sağlıklı bir kalbe sahip olmaktır. 35 yaş üstü kişilerin spor yapmaya başlamadan önce kardiyak yönden değerlendirilmesi gerekir. Fizik muayene, EKG (Elektrokardiyografi), gerekli ise ekokardiyografi ve egzersiz testleri yapılabilir.
    Kalp Sağlığınızı Korumak İçin:
    • Sağlıklı beslenin.
    • Aktif olun ve kalp sağlığınızı kontrol altına alın.
    • Tütüne '' HAYIR '' deyin.
    • Alkol tüketimini sınırlayın.
    • Sağlıklı vücut ağırlığınızı koruyun.
    • Kan basıncınızı kontrol altında tutun.
    • Kan değerleri ölçümünüzü düzenli olarak yaptırın.
    Kalp ve Damar Hastalıkları ile mücadele etmenin önemini vurgulamak, kişileri bu hastalıklara karşı uyarmak, kalp sağlığını koruma konusunda bilinçlendirmek, sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırabilmek ve kalp sağlığına dikkat çekmek amacıyla 12-18 Nisan Kalp Sağlığı Haftası olarak kutlanmaktadır.