Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kalorilerden Kurtulmak

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Ufuk Sarıcık tarafından paylaşıldı.

  1. Ufuk Sarıcık

    Ufuk Sarıcık Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2009
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Zonguldak
    Seviye:
    Kisin metabolizmanin çalisma hizi düsüyor ve kalori yakimi yavasliyor. Bu nedenle kilo almak kolaylasiyor.
    --------------------------------------------------------------------------------




    Kisin ana görevi vücudu isitmak olan metabolizma soguga dirençli olmak için fazla enerji harcamak istemiyor. Bu dönemde yeme ihtiyacinin arttigini belirten Diyetisyen Berrin Yigit, kis aylarinda vücut direncini düsürmeden formda kalabilmek için doganin sesine kulak vermek gerektigini söylüyor.

    Vücudun kaloriferi olan gidalar

    Soguk ve kapali kis günlerinde pasif olan metabolizma hem daha yavas çalisiyor hem de negatif bir ruh hali yaratiyor. Sürekli bir seyler yeme ihtiyacini artiran bu durum daha rahat kilo alimina yol açiyor. Metabolizmanin normal hizda çalisabilmesi için kis aylarinda içten isinmayi saglayacak besin içeriginin önemli oldugunu belirten Berrin Yigit, ?Metabolizmayi hizlandirarak, vücudu isitan bazi gidalari diyetimize ekleyerek kis aylarinda yavaslayan vücut çalisma hizini arttirmak mümkün? diyor.

    Yigit, ?Vücudun kaloriferi? diye nitelendirebilecegimiz besinleri ise söyle siraliyor. ?Kirmizi et, balik ve deniz ürünleri, kuru fasulye, nohut gibi kuru baklagiller, kuru kayisi, kuru üzüm, yumurta, ispanak, maydanoz, pirasa, lahana, gibi yesil yaprakli sebzeler, badem, findik, kabak çekirdegi gibi yagli tohumlar, limon, pul biber, karabiber, zencefil gibi baharatlar ve aroma vericiler.?

    Zayiflama istegi hastalikla mücadeleye dönüsmesin

    Hareket azligi ve ?Diyet yaparsam vücut direncim düser? korkusu da kisin kilo alimini kolaylastiran faktörler arasinda. Berrin Yigit?e göre, hem vücut direncini yüksek tutup hem da formda kalmak mümkün. ?Zayiflama diyetleri her dönemde kisinin ihtiyaçlarini karsilamaya yönelik, dengeli ve yeterli besin içerikleri ile hazirlanmali, insani halsizlige, açliga ve hastaliga sürüklememeli. Bu anlamda kisin da dahil olmak üzere, kilo vermek isteyenlerin bir uzmandan destek almalarinda fayda var. Aksi taktirde zayiflama istegi, hastalikla mücadeleye dönüsebilir.?
    Dogaya kulak verin

    Bütün bu noktalari dikkate alarak kis aylarina özel beslenme tavsiyeleriniz neler olur sorusuna Berrin Yigit?in cevabi: ?Dogaya kulak vermelisiniz? seklinde oluyor. ?Çünkü doga zaten insanoglunun ihtiyaçlarina yanit verecek besinleri sunuyor. Kisin özellikle meyvelerden nar, kivi, turunçgiller, sebzelerden kereviz, balkabagi, havuç, kirmizi biber, mor lahana, sogan, ispanak, pazi, kirmizi turp, brokoli, karnabaharin sikça tüketilmesini öneriyorum.

    Tavuk suyuna çorba

    Sarimsak ile bagisiklik sistemini destekleyen kefirin ara ögünlerde mutlaka alinmasini ve tam tahil ürünlerinden faydalanilmasini öneren Yigit, diyetin vücudu isitacak bitki çaylari ve baharatlarla desteklenmesi gerektigini belirtiyor. ? Limon, pul biber ve bolca karabiber ile hazirlanan yagsiz tavuk suyuna çorbanin etkisini artik herkes biliyor. Metabolizmayi isitabilecek bitki çayi karisimina örnek olarak da dag kekigi, rezene, biberiye, isirgan yapragi ve enginari verebilirim. Mutlaka tüketilmesi gereken bir diger kis çayi ise ekinezya.?

    Su tüketiminin özellikle kis aylarinda aniden düsüs gösterdigini aktaran Yigit, ?Vücudun her zaman suya ihtiyaci var, günde en az 8 ile 10 bardak su içilmesi gerekir. Bu suyun bir miktarinin limon dilimli veya ilik içilmesi metabolizma üzerine olumlu etki yapar. Dilerseniz tüketimi daha keyiflendirmek için 1-2 yemek kasigi meyve suyu veya meyveli soda da ekleyebilirsiniz? diyor.

    Kan sekerini dengede tutmak direnci artirir

    Yigit?e göre, kis aylarinda vücudun vitamin ve minerallerden zengin beslenmesi saglik açisindan önem tasiyor. Özellikle de A ve C vitamininden zengin beslenmekte büyük fayda var. Soguk havalarda kan sekerini dengede tutmak da vücut direncini olumlu etkiliyor. ?Karbonhidrat metabolizmasi veya vitamin mineral depolarinda yetersizlik söz konusu degilse, ?Az az ve sik sik? beslenme kuralina sadik kalinmasini öneriyoruz. Kan sekerini hizli yükselten islenmis besinlerin fazlaca tüketilmemesi ve spor yapilmasi da öneriler arasinda. Ayrica sabah saatlerinde aç karina içilecek limon dilimli ihlamur çayi ve çubuk tarçin, tane karanfil ve zencefil ile demlenecek elma çayinin da kan sekeri dengesine yardimci olacagini unutmamak gerekiyor.?

    Umarım Faydam DOkunmuştur Konu OLsada Hatırlatma AMacıyla Yazdm GÖRÜŞMEK ÜZERE Emeğe Saygı...!
     
  2. Mustafa Kaygısız

    Mustafa Kaygısız Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    26 Nisan 2009
    Mesajlar:
    781
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    Antalya-Muratpaşa
    Seviye:
    teşekkürler