Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kaliper

Konu, 'Frenler' kısmında guneeymurat tarafından paylaşıldı.

  1. guneeymurat

    guneeymurat Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Selam arkadaşlar birkaç sorum olacak
    1_ kaliperdeki kol yayı gerginliği ayarlanan bir mekanizmamıdır? ve öyleyse nasıl yapılabilir?
    2_kendinden yaylı (mesela bende tektro nun 1 takımı var)fren kolu normal yaysız kollara göre ne avantajları vardır? fren telinin (arka)gevşek kalmasına engel olurmu yada kaliper kolunun geriye kolayca dönmesine yardımcı olurmu?
    3_fren kablo kalitesi özellikle arka frenlemede (yumuşaklık açısından )ne kadar etkilidir ?
    saygılarımla...
     
  2. Emir Alaca

    Emir Alaca Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Ocak 2006
    Mesajlar:
    845
    Beğeniler:
    470
    Şehir:
    İstanbul/Cerrahpaşa
    Seviye:
    Fren bacaklarını kadroya monte ederken bir yay var bacakta o yayın ucu kadrodaki deliklerin(genelde 3 delik olur alt alta)birine takılır.En üstündeki deliğe takarsanız en hızlı bir biçimde geri gider bacaklar fren sonrası.Bir de telin gevşek kalması gibi sorun olmaz normalde çünkü bacak yayı tel gerginleşene kadar bacakları janttan uzaklaştırır.Fren kolunun yayına pek bir görev düşmüyor.Bacak yayları fren kolunu çekiyor zaten.
     
  3. guneeymurat

    guneeymurat Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    emir ben kaliiperleri söktüm bugün kaliperdeki hareketli bacaktan konuşuyoruz demifreni bırakınca tam geri dönmüyo buda fren kolunun boş kalmasına neden oluyo ama dediğin gibi 3 değil 2 montaj deliği var kadroda :)
     
  4. Emir Alaca

    Emir Alaca Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Ocak 2006
    Mesajlar:
    845
    Beğeniler:
    470
    Şehir:
    İstanbul/Cerrahpaşa
    Seviye:
    Evet hareketli bacaktan bahsediyorum(http://cycle.shimano-eu.com/catalog...<>ast_id=1408474395181667&bmUID=1195244064547) fren kolunu sıkmayı bırakınca janttan uzaklaşması lazım bacakların,delik sayısı dediğiniz gibi bazen 2 oluyor.(genelde kadrolarda 3 amortisörlerde 2 delik oluyor ama değişebiliyor.En yukarıdaki olan en fazla geri tepmeyi sağlıyor)Sürtme olabilir bacak ile kadro arasında,yayın uç kısmı deliklerden birine giriyormu ona bir bakın bir de tel kablo içinde rahat hareket ediyor mu kablodaki ezilme ,kırılma vb. telin geri gitmesine engel olabilir(görmeden de fazla bir şey yapamıyorum)olmazsa bir bisikletçiye,anlayan birisine götürün çünkü hatalı bir yer var.
     
  5. guneeymurat

    guneeymurat Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Emir vbreak değil mekanık disc benimkiler kardeşim sanırım yanlış anladın sn
     
    Emir Alaca bunu beğendi.