Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kafamdaki soru işareti

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Emirhan Kaya tarafından paylaşıldı.

  1. Emirhan Kaya

    Emirhan Kaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    Arkadaşlar belki yeri değil konu olarak bilmiyorum ama yeri değilse kusura bakmayın.

    1) Aynakolda yapraklar ne kadar büyük olursa o kadar hız mı kazandırıyor ?
    2) Rotorlar ne kadar büyük olursa frenler daha mı iyi oluyor ( mesela 16lık rotor yerine 180lik rotor )

    Teşekkürler :)
     
  2. Oktay Ataş

    Oktay Ataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2010
    Mesajlar:
    241
    Beğeniler:
    112
    Şehir:
    Moda, Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Aynakolda yaprağın büyük olması bir anlamda vitesin daha ağır olması demektir. Bu koşulda eğer bacağın pedalı rahat döndürecek kadar sağlamsa tabikide daha fazla hıza ulaşırsın.
     
    Emirhan Kaya bunu beğendi.
  3. Emirhan Kaya

    Emirhan Kaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    Peki rotorlar ?
     
  4. Oktay Ataş

    Oktay Ataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2010
    Mesajlar:
    241
    Beğeniler:
    112
    Şehir:
    Moda, Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    disk frenler hakkında bir bilgim yok
     
  5. Alper Yıldırım

    Alper Yıldırım Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    468
    Şehir:
    Antakya
    Seviye:
    bildiğim kadarı ile (yanlış bilgi olabilir) rotor büydükçe fren performansı artar fakat fren anında kadroya bindirdiği yükte artar
     
  6. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Rotor büyürse, sürtünme kuvvetinin oluşturduğu tork daha yüksek oluyor ( negatif yöndeki tork=yarıçap vektörü cross çarpım Fsürtünme) ve sonuçta var olan açısal ivme ( pozitif yöndeki tork = eylemsizlik momenti çarpı açısal ivme) nin yaratmış olduğu pozitif torku daha kısa zamanda 0 lıyor. Yani kısacası öyle kardeşim rotor büyürse, Fiziken frenlerin durdurma kapasitesi artıyor. :)
     
  7. M.Talha Yılmaz

    M.Talha Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Bayrampaşa/İST
    Seviye:
    rotorlar büyüyünce kaliperlerde büyüyomu.Eğer büyümüyosa performans bi değişiklik olmaz çünkü yine en fazla balata büyüklüğündeki kısmı sıkacaktır
     
    T0LGA bunu beğendi.
  8. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Büyük rotorlar, küçük rotorlara göre daha geç ısınır. Rotorun büyük olması, frenleme sırasında sönümlenen kinetik enerjinin oluşturduğu ısıyı daha kolay atmasını sağlamak içindir. Isınmayı azaltmak içinde rotorda delikler bulunur. Büyük rotorda daha fazla delik olur, daha fazla delik demek rotorun daha fazla hava ile temas etmesi yani daha çabuk soğuması demek.

    Aynakolun büyük olmasının nedeni, rubleye 1 turda aktarılacak olan döndürme kuvvetini arttırmaktır. Büyük aynakolda 50 dişli, küçük aynakolda 20 dişli var diyelim, rublede ise 10 dişli olsun. Büyük aynakol 1 turda rubleyi 5 tur döndürürken, küçük aynakol 1 turda rubleyi 2 tur döndürür.
     
    T0LGA ve Emirhan Kaya bunu beğendi.
  9. Emirhan Kaya

    Emirhan Kaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    cevaplarınız için teşekkür ederim :) benim arkda rotor 160lık ön 180lik arkayıda 180lik yapsam sorun çıkarmı ? Tectro Draco frenlerım var
     
  10. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkada 180 liğe gerek yok bence.
     
    Emirhan Kaya bunu beğendi.
  11. Emirhan Kaya

    Emirhan Kaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    Peki rotor ve kalipti sanırım ( rotoru sıkan şey :) ) onu değiştirmenin zamanı geldiğini nasıl anlarız belli eder mi ?
     
  12. mustafa-38

    mustafa-38 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Ocak 2011
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Bisiklet üstü..
    Seviye:
    ROtora baskı yapan alete kaliper deniyor . ve bittiginde zaten erimiş oluyor yani bi nevi bildigin v-fren papuçları gibi bitince tutus performansı düşer.

    203'lüge gelecek olursak tabiki rotorun çapı ne kadar büyürse fren performansıda o kadar artar çünkü rotora binen yük rotor büyüdükce azalıyor ve buda daha iyi bir tutuş saglıyor.
    burda dikkat edilmesi gereken bir yer var ; senin maşan veya kadron 203'lük rotoru destekliyor mu ? sorusu olacak eger desteklemiyorsa frene bastıgında kadron veya maşan bu yükü taşıyamayıp kırılır buna dikkat et..;)
     
    Emirhan Kaya bunu beğendi.
  13. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Rotora baskı yapan şey kaliper değil balatadır :)

    Balataların bittiğini anlamak için balataya bakmak lazım yani çok zor bişey değil :) Zaten bitince balatanın arkasındaki demir rotora sürter sesten anlaşılır ama rotor da aşınır, bu olay yaşanmadan değişmesi lazım.
     
    Emirhan Kaya bunu beğendi.
  14. Emirhan Kaya

    Emirhan Kaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    Teşekkür ediyorum bütün sorularımı cevaplandırdığınız için :)
     
    Ali Menemen bunu beğendi.
  15. Mehmet Keten

    Mehmet Keten Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    tüm spor ve hızlı otomobillerde görüldüğü (ferrari,lamborghini,porsche) gibi fren diskleri standart araçlara göre oldukça büyüktür ki bu orantıya göre fren balatalarıda büyüktür.yani büyük fren diski + büyük fren balatası.

    [​IMG]
     
    Emirhan Kaya bunu beğendi.