Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kadronun arka bacağını kesmek istiyorum!!!

Konu, 'Kadrolar' kısmında scale tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. scale

    scale Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2009
    Mesajlar:
    70
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    ANTALYA
    Seviye:
    arkadaşlar ben kadronun arka bacaklardan birini kesmesk istiyorum amacım hafiflemek aynı lefti bacak gibi farklı bi şi olsun istedim sizce fikir nasıl daha önce deneyen varmıdır fikirlerinizi bekliyorum delilik gibi demii!!!!
     
    Bozcan, tayfur ve Zeki Dönmez bunu beğendi.
  2. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yerine ne koymayı planlıyorsunuz?
     
  3. scale

    scale Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2009
    Mesajlar:
    70
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    ANTALYA
    Seviye:
    hiç bi şi sadece tek tarafını kesecem arka göbek tek taraflı bağlanacak
     
  4. Zeki Dönmez

    Zeki Dönmez Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Aralık 2007
    Mesajlar:
    377
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    ANTALYA / dokuma
    Seviye:
    yaparsın sen mac gayver vardı eskiden onların yeni versiyonusunuz sizler yakında uğrayacağım dükkana bakalım neler yapıyonuz bizden habersiz
     
    scale ve lindemann bunu beğendi.
  5. Furkan Özdağ

    Furkan Özdağ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2008
    Mesajlar:
    277
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    [Eskişehir-Ankara]
    Seviye:
    maşanınad sağ tarafını kes tam olsun :D şaka bi yana biraz dayanıksız olur gibime geliyo :D bisiklet sağa sola yatar :D önce eski bir bisiklet üzerinde denenmesi dha sağlıklı olur kanımca :D çok ilginç bi konu bittikten sonra resimlerini bekliyoruz ;)
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Lefty'nin bir tarafi yok, fakat yine de agirlik avantaji 100 gr'i gecmiyor.

    Kadroda da arka ücgen, genelde ön ücgene göre daha hafif olur, ortagöbegin üzerinde özellikle büyük kadrolar dengede durmaz. Bu islem sonucunda fazla bir kazanc olacagini sanmiyorum, ama yine de elinizde fazla bir kadro varsa deneysel amacli yapilabilir. Sonucunu ben de merak ediyorum.
     
  7. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Yanal düzlemde fazlaca esneme yapar. Bu esneme sonucu da kadro kaynak noktalarına binen dengesiz yük nedeniyle çatlar veya kırılır. Ancak çok hafif ve pedala watt anlamında fazlaca güç vermeyen biri iseniz, deneysel anlamda denenebilir. Ama hem vakit hem nakit olarak bence yazık olur.
     
  8. kont26

    kont26 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2006
    Mesajlar:
    276
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    bencede cıft arka bacaklarda bıle cogu bısıklet kadro esnemesı yuzunden v fren kullanılamıyo bılekı tek bacakta cok dayanıksız bı kadro olur dıye dusunuyorum.
     
  9. yamaç kolatan

    yamaç kolatan Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2008
    Mesajlar:
    182
    Beğeniler:
    158
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    arka bacaklardan örneğin sağ tarafı kesseniz sadece disc fren ile kullanabilirsiniz.. arka vitesi nereye koymayı planlıyorsunuz?sol tarafı keserseniz hiç fren koyamazsınız çünkü v-frenler tek bacak ile çalışmaz.. ayrıca quickrelease'in de normallerden farklı olması gerekir çünkü ağırlık iki tarafına değil tek tarafa binecektir...
     
  10. hakkoy

    hakkoy Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:

    bacağın ikisinide kesip bir tarafa daha kalın ve doygun bir parça koyman gerekki buda ağırlık için frk ettirmez.
    ikincisi denge açısındanda iyi bir geometri yakalaman gerek yoksa çekme yapacaktır .

    kısaca sen olduğu gini bırak o şekilde tek bacakla dayanmaz kesin

    saygılar
     
  11. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bizce fikir rezalet.
     
  12. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Yok, hiç deneyen olmamış daha önce, sen ilk olucan.
    Sen her iki bacağıda kes hem daha hafif olur hemde adına " CRIPPLE" deriz.:D
     
  13. Turkishflier

    Turkishflier Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Kadronun arka üçgeni bir çeşit askıdır,yani ankastre bir sistemdir.Bir tarafını kesince tamamen zayıflar.

    Motosikletlerde benzer monolever sistemler var.Farklı bir tasarımla ve göbekle benzeri bisiklete de yapılabilir.Ama ne bir gereği ne de faydası yok tabi.
     
  14. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    75
    Seviye:
    Ben Kaçırdım mı yoksa ?
    Kestikmi ?
    Ne zaman kesiyoruz ?
     
    cruphasulie bunu beğendi.
  15. emre arıkan

    emre arıkan Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.626
    Beğeniler:
    1.008
    Şehir:
    antalya-kemer
    Seviye:
    ben bugün bi motosiklet gördüm markasını hatırlamıyorum ama arka resmen lefti bacaktı bi rarafında hiç bişi yoktu şaftlı sistemle çalışan bi motordu zincir yok yani ona benzicek bu iş scale arkadaşımız bu işte baya kararlı kendisiyle konuştum bu işi düşünüyo
     
  16. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    BMW ve Ducati'nin bir cok modelinde arka tekerlek baglantisi tek taraflidir.
     
  17. Ahmet Göker Derya

    Ahmet Göker Derya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ekim 2007
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    478
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Arka bacaklar eğilme dayanimina değil çekme ve basma dayanımına göre tasarımlanırlar;sorunuz biraz beyin fırtınası gibi olmuş :) İlk binişte arka kulak yamulacaktır;o yamulmasa bile arka qr kısa sürede deforme olacak veya kopacaktır. Eğer kullanılmayacak durumda bir kadronuz varsa eğlencesine denemeye değer...
     
  18. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Dalga geçmek için açılmış bir konu .
     
  19. lindemann

    lindemann Onursal Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2006
    Mesajlar:
    1.666
    Beğeniler:
    1.201
    Seviye:
    bence bu tipki "sasiyi güclendirmeden bir arabanin tavanini kesip cabriolet yapmaya benzer....." teknik ve statik olarak sakincali bence... hadi kestin denedin bir sorun yok.... ama yüksek süratte kadro parcalanirsa ? Bu fikri belki de bisiklet üreticilerine danismak lazim...
     
    başarist bunu beğendi.
  20. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    [​IMG]
    Öncelikle, yapılmış bir tasarım. Yukarda ki mesajlarda motosiklet örnekleri verilmiş, otomobillerin 4 tekerinin de tek taraftan tuttuğunu unutmayın.

    Bu konu aynı şekilde daha önce tartışılmış olmalı yada bu deja vu.

    Yine yukardaki mesajlarda belirtildiği gibi tek taraflı tasarlanmayan bir kadroyu (yada maşayı) keserseniz çok kısa ömrü olan ve kırılmadan önce de beklemediğiniz kadar esneyerek tekerin ofsetini bozan bir kadroya sahip olursunuz.

    Ve emin olun bu Türkiyede daha önce denenmiştir. Akıllı(!) vatandaşımın mucitim diye ortaya attığı projelere bakılırsa...
     
    tayfur ve HaliliOzturk bunu beğendi.
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.