Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kadromun dayanıklılık sınırı nedir acaba?

Konu, 'Kadrolar' kısmında d.berkay tarafından paylaşıldı.

  1. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Merhabalar...
    bugün aklıma bişey takıldı,tabi takılmasının asıl sebebi bugün ilk kez 1 metre civarı bir yükseklikten atlamış olmam atlarken arka amortisörün yayını yumuşatmıştım(yayı çevirerek)ve hızlanıp atladım tahminimden çook daha yumuşak bir iniş oldu ama açıkcası o an merak ettim acaba benim kadrom bu tür hareketlere ve atlamalara ne kadar dayanıklıdır tabi bunu merak etmemdeki asıl amaç ben 80kgyim yani bisiklete çok büyük kuvvetler uyguluyorum böyle icraatlar sonucunda.Kadro yapı olarak kalın ve sağlam görünüşlü ama arka çatal kısımı hi-ten olduğu için ve kadronun ön borularına göre ince yapıda olduğu için merak ettim ne kadarına dayanabilir?...
    bisikletimden bir iki kare koyayım...ben bisiklet sürme konusunda fazla hevesli(sürekli yeni şeyler arayışında) ve nispeten gözü biraz kara olduğum için arada böyle atraksiyonlardan hoşlanıyorum daha öncede böyle daha kısa bir rampadan atlarken arka jantımı düzeltilemicek şekilde eğdiğim için çift katlı alu jant aldım şimdilik 2-3 haftada bir akortla idare etmeye çalışıyorum...
    birde sırf jantlara daha az yük binmesi ve daha kontrollü olmak için 2.35" ölçüsünde lastikler aldım atlarken zıplarken darbeleri baya emiyolar...Tabi konunun ucunu biraz kaçırdım ama detayları vermek istedim:)

    ve tabi tavsiyeleriniz ve görüşleriniz benim için çok öenmli lütfen esirgemeyin...:in:


    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    1m. gibi yükskliklerin çift amortisörlü bir bisiklete , bi de jantlar çift kat olduktan sonra bir zararı olacağını düşünmüyorum ki benim sabit kadrolu ve yaklaşık 30mm çalışan ön amortisörüme rağmen bu yükseklikler bir zarar vermiyor..Tabi atlama tekniği de önemli.Yani bisikletin üzerindeki esas amortisör kollar ve bacaklar aslında.Bu amortisörleri de iyi kullanabildikten sonra bi zararı olmayacağını düşünüyorum.
     
    d.berkay bunu beğendi.
  3. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bisikletin bi atlama sonucu atomlarına ayrılabilir de, ayrılmaya bilir de. Senin bisikletin kırılmaz, benimki kırılır. Bu tam olarak bilinemez. Üretim teknikleri, kullanılan malzemeler geliştikçe kadrolar daha saglam oluyor/olacaktır bu bi gerçek. Bu fikirden yola çıkarak bianchi, üstteki kadrosunda nasıl bi malzeme kullanmıştır, stres noktalarını iyi tespit etmiş midir, mühendisligi nedir vs gibi şeyleri bilmek gerekiyo.
    Ön ve arka süspansiyonların bi atlama sonucu dibe vuruyosa (bottom out), sınırını bulmuşsun demektir. Süspansiyonların emiş kapesitesini geçen her güç/darbe kadroya şiddetli bir şekilde aktarılacaktır (tam kapalı konumda bir süspansiyon sanki bisiklette hiç süspansiyon yokmuş gibi işlev görür). 1 metrelik atlama sonrası süspansiyonların kapanmadıysa sorun yok DIYECEM! hala sorun var. Çünkü kırılmalar her zaman ön bogaz bölgesi ve arka sele tübü civarında olmayabiliyor. Arka üçgen kısmında da bir kırılma olabilir, Bottom brackettan patlayabilirsin vs..

    Bu site dışında mtbr.com' takılıyorum, çok şey ögrendim ordan. Ingılızcen varsa gir oku hocam özellikle downhill kısmını :) Neyse orda sele tübü çatlamış trek session mı görmek istersin, kadrosu ikiye bölünmüş turner mi gormek istersin, arka rockeri yamulmuş kona stab mi görmek istersin.. herşey var.. Tabi bu adamlar sadece 1 metreden atlayıp bisikletlerini bu hale getirmiyorlar, ama o bisikletler de yukardaki bianchi gibi önde arkada 8-10 cmlik bi travela sahip degil.. Bazıları arkada 25 cm travela sahip ama yine de kırılıyo ya da çatlıyo..

    Sonuçta dedigim gibi bi atlayış sonrasi süspansiyonların dibe vuruyosa çok ileri gittin, yüksekligi düşür derim. Bu yukardakiler tabi hep kadronun saglamlıgı-süspansiyonların verimli çalışmasıyla alakalı, senin elinde olmayan şeyler. Bir de senin dikkat etmen gereken bişey var ki o da nasıl atlayacagın. Arka lastigi yere koyup önü bir anda yere çarparsan (hele bir de bogaz açısı çok yatıksa, atıyorum 65 derece gibi) süspansiyon kapanmaz, bogazı eline alırsın :p O sebepten nasıl atlanacagını da bilmek gerekiyor. Yukarda çok yumuşak bi iniş oldu demişsin o zaman demek ki güzel atladın.

    Neyse benim diyebileceklerim bunlar. Ukalalık olmasın tabi, benim en fazla atladıgım 40 50cm gibi bişey şuana kadar, onu da bu yaz drag f5 ile yaptım. Dedigim gibi bisiklete bakışımı değiştirdi alet, bu yaz bayaa bi mesafeden atlicam koruma topluyorum suan, bi tek body armor kaldı :)

    Edit: Şu araya bişey daha ekliim. Bu yaz arkadaşım cannondale chase 3 aldı, forumda fotoları da var. Genel olarak baktıgın zaman chase'in üst ve alt boruları ve arka üçgeni tutan boruları ile bendeki drag f5deki borular arasında bi fark yok, genişlik, çap olarak falan. Ayrıca bendeki bisiklet full suspension. Şimdi videolarda Aaron Chase'in bu chase ile 1.5-2 metreden sadece arka tekerinin üzerine indigini ve bisikletine hiçbişey olmadıgını düşünürsek, bendeki drag f5 ile aynı yerden atlansa kesinlikle bişey olmaz diyebiliriz (diyemeyiz aslında yukardaki üretim kalitesiyle ilgili bahsettigim şeylerden ötürü), sonuçta Full suspension. Aynı standartta, aynı agırlıkta ve saglamlıkta iki bisiklet yapılsa, biri suspansiyonsuz olsa digeri suspansiyonlu olsa, hangisinin bi atlayıştan kurtulma şansının daha fazla olacagı belli olurdu, onun dışında kıyaslama yapmak çok dogru degil aslında (kafa karıştırıyorum biliyorum :p)

    Neyse umarım binişlerinde sorun yaşamazsın, güzel atlamalar gerçekleştirirsin iyi sürüşler :)
     
    Fatih Buzgan bunu beğendi.
  4. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    DragF5.user herşeyi doğru açıklamış.
    Unutmamamız gereken Bianchi Türkiye, hiçbir zaman tepe inişi, akrobasi, atlama zıplama gibi sert sürüş kategorilerine uygun amaçla bisiklet üretmemiş olduğudur.
    Bu yüzden kadronun sert kullanım sınırı fazla yüksek olmayacaktır.
    Daha önce arka jantının fazla eğilmesi, hem arkadaki yayın yeterli çalışmamasından (amortisör sıfatını haketmiyor) hem de atlama biçiminden kaynaklanmıştır.
    Suntour XCP 75 ön maşalı Kron Zeon ile 1metre 10cm'den atladığımı ve kadronun kırılmadığını eski mesajlarımı takip eden arkadaşlar bilirler.
    Eh elimdeki çift amortisörlü bisiklet, millet düz kadro ile 110cm den atlıyor da kırmıyorsa, ben bu bisiklet ile 1metreden haydi haydi atlarım diyebilirsin :)

    Fakat, arkadaki yayın tek faydası arka jantına gelecek zararı çok az da olsa bir nebze azaltması yönünde olacaktır.(Doğru atlamışsan)

    O bisikletle 1.5 metreden de atlanılabilir ama Düz zemine olmaz + 80kg luk bir binici ve o yaylar ile değil.
    "Eğimli zemine", lastik havalarını biraz daha azaltarak (ince bir sınırdır dikkat et :) ) kendini yukarı çekerek, pedal, gidon ve belinden alacağın kuvvet ile yumuşak düşüş yaparsan 1.5 metreye kadar dayanabilir.
     
    d.berkay bunu beğendi.
  5. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bişey daha ekliim: forumdaki BU linkten BURDAKI videoya git, 48. saniye civarlarında elemanın teki trials bisikletiyle 3 metre civarı bi yerden düz zemine arka lastigi üzerinde iniyo.. :rolleyes: :eek:

    Kırmayan allah kırmıyo diyip geçiyoruz neyse :D
     
  6. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    Berkay, birşeyi merak ettim. İlk fotografta bisiklet nasıl ayakta duruyor çözemedim. Herhangi bir destek yada duvar yok, enteresan :)
     
  7. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    özgür merhaba valla baya ilgini çekmiş konu sevindim:)
    yazdıklarına cevaplar vereyim...
    ilk önce ön amortisör galiba sonunu gördü zaten 63mm esneme mesafesi var arkanın esneme mesafesini bilmiyorum ama tahminimce en fazla oda 60mm falandır indiğimde arkanın sonunu görüp görmediğinide bilmiyorum açıkcası...
    Daha önceden 50 cm gibi yükseklikten bir kaç kere atladım yani bacaklarımı ve kollarımı artık nasıl kullanıcağımı iyi öğrendim..
    ön amortisörümün daha doğrusu alın borusunun açısı yatık değil resimlerde de gözüktüğü gibi...
    Atlayışım çok yumuşaktı ben bile inanamadım nasıl bu akdar yumuşak indiğime:)
    lastiklerimin yanakları çok kalın benim fazla ağırlığımı nispetende olsa tölare ediyolar...
    Anlattıkların için çok teşekkür ederim...ukalalık falan estağfrullah hiç aklıma bile gelmedi sen bu konuda benen çook daha bilgilisin mtbr.com da baya bir araştırma yapmışsın ve bilgilenmişsin artık...
    bütün yazdıkların için teşekkür ederim...
    videoyuda izledim valla inanamadım nasıl atladı o kadar yüksekten ya:S
    Birde dip not olarak belirteyim benim atladığım yer biraz eğimliydi tam olarak düz değildi yani...
    tekrardan teşekkürler...
     
  8. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Fatih abi çok teşekkür ederim bilgiler için zaten indiğim yol nispeten eğimli sayılırdı yani tam düz yola atlamadım...Arka amortisör konusunda haklısın ama yinede faydası oluyo tabi:)

    eski arka jantım tek katlı ve pekte dayanıklı sayılmayacak bir janttı ayrıca o zaman ilk kez atladığım için tam olarak inmeyi bilmiyodum şimdi iyiyim:)

    bir sorun fark ettim bugün arka göbeğim dayanamamış galiba dünki eziyetlerime...

    gerçekten 80 kg olmam ciddi sıkıntılar doğurabiliyo benim acil kilo vermem lazım ama oda nereye kadar:rolleyes:
     
  9. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:

    o anlık bişeydi arkadaşım bisikleti tutuyodu ben tam fotoğrafı çekerken bırak dedim ve yaklaşık 1 sn bisiklet o halde durdu böylelikle resmi çekmiş oldum:in: :eek:
     
  10. bora_jb

    bora_jb Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Ocak 2007
    Mesajlar:
    469
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    hahahaaa gercekten cok enteresan ya ben ılk baya bır dusundum sonra okıyım dedım aklıma geldı ama pek ıhtımal wermemeıstım:)
     
  11. Cemowski

    Cemowski Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ocak 2007
    Mesajlar:
    290
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    ben hep drag05 almak istemişimdir :( ama kısmet alamedık daha
     
  12. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    Benimde aklıma gelen buydu ama yinede bir soriyim dedim :) Çok nizami durmuş, haftanın fotoğrafı olur bu :p
     
    d.berkay bunu beğendi.
  13. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:

    çok teşekkürler..