Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kadroların malzemesi hangi metaller ya da alaşımlardır?

Konu, 'Kadrolar' kısmında Kamil tarafından paylaşıldı.

  1. Kamil

    Kamil Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2006
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    Benim bisikletimin üstünde ''lite steel'' yazıyor.Sanırım çelik.Bisikletim 18 kg gibi birşey galiba,yani çoğunuzun kullandığı bisikletin yakalşık iki katı ağırlıkta.Ama ben şikayetçi değilim.Forumdaki bazı arkadaşlar eğilen kadrolardan falan bahsetmişler.Ben de sadece bilgi edinmek için soruyorum.Kadrolarda hangi metaller,alaşımlar kullanılır?Bunların en dayanıklıları hangileridir?En dayanıksızları hangileridir?En hafifleri hangileridir?En ağırları hangileridir?En uzun ömürlüleri hangileridir?Hangi malzemenin,hangi avantaj ve dezavantajları vardır?
     
  2. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Bu çok geniş bir konu aslında, günümüzde en çok 70xx ve 60xx serisi aliminyum alaşımlar kullanılmaktadır bu alaşımlar normal aluminyum içine çinko bakır vs gibi çeşitli maddeler katılarak ,kuvvetlendirmeler ve ısıl işlemlerden geçirilerek bir çok bisiklet alaşımı yapılıyor, en hafifinden ziyade hafiflik /sağlamlık oranı önemlidir, günümüzde en hafif ve buna oranla sağlam seri üretim kadrolar genellikle scandium alaşımları olmaktadır, karbon konusuna zaten girmeye gerek başka bir dünya...
     
    Hakim Arslan bunu beğendi.
  3. Kamil

    Kamil Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2006
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    Hakan ağabey,bu konuda daha detaylı bilgiyi,nereden edinebilirim.Çünkü merak ediyorum ve bisiklet hakkında daha fazla şey öğrenmek istiyorum.En çok merak ettiğim şey de,hangi metal ya da alaşımla üretilen kadronun en uzun ömürlü olduğu.Önümüzdeki 6-7 ay içinde yeni bir bisiklet alma ihtimalim var.Ve bu defa daha bilinçli olmak istiyorum,bisikleti alırken.Aslında bir tepe iniş bisikleti almak istiyorum ama iki bin lira bütçeyle alamayacağımı anladım.Üç bin beş yüz avrodan başlıyor,bu bisikletlerin fiyatları.Gerç'i bisikleti alacağım gün geldiği zaman,yine forumdan görüş ve atvsiye alacağım ama o zamana kadar da bisikletle ilgili genel bilgiler edinmek istiyorum.
     
  4. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    İnternetten "frame material" vs gibi aramalarla sonuç alabilirsin, kadro dayanıklılığı alaşımla beraber kadro dizaynıyla çok ilgilidir, günümüzde kadrolar belli standartlarda üretiliyor ve son kullanıcının bunu fazla kafaya takması gerekmiyor kanımca... Eğer XC bisikleti almayı düşünüyorsan test ettiğim kadrolar var onlardan tavsiye ederim alacağın zaman...
     
  5. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Alüminyum...
     
  6. güray

    güray Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2006
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    antalya\istanbul
    Seviye:
    aluminyum,düzgün bi mühendislikle birleştiğinde ortaya çok güzel kadrolar çıkıyor.yol bisikletinde metaller içinde ortalamada ucuz ve hafifliği en optimum bi biçimde birleştiriyor.örneğin ben italyan dedacciai tüplü bir bianchi bisiklet gördüm ölçüsü yaklaşık 51 di.ağırlığı 950 gramdı.keza orbeanın da 1 kilo altı aluminyum kadroları var.ben aluminyum derim...
     
  7. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Kadro malzemelerini 3 gruba ayırabiliriz. Cro-moly (çelik), alüminyum alaşımlar ve diğerleri (titanyum, magnezyum, karbon vs.) Aslında diğerleri de alüminyum alaşımların içine katılan malzemelerin adlarıyla anılabiliyor. Skandiyum ve zirkonyum bunlara örnek madenler. Bahsedildiği gibi günümüzde yaygın olan 6061 ve 7005 gibi kodlara sahip olan alüminyum alaşımlı modeller. Alüminyum'un hafiflik gibi bir avantajı var, ancak titanyum ve çelik gibi madenler daha sağlam oldukları için daha ince boru tasarımına elverişliler, bu da esnemeyi yani sürüş konforunu arttıran bir durum. Öte yandan karbon malzeme kullanılarak üretilen rijit kadroları da unutmamak lazım... Açıkçası konu oldukça geniş, aklımda kalan noktalar bunlar....
     
  8. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
  9. Mehmet Keten

    Mehmet Keten Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    kadro sağlamlığı çok göreceli bir kavram bence. bu kadro dünyanın en sağlam kadrosu diye bir şey yoktur en sağlam kadroyu bile düzgün kullanmadıktan sonra kırılabilir zira kırılmış veya çatlamış karbon kadro veya karbon maşa görmüş birisi olarak buna inanıyorum.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    ali karagönlü bunu beğendi.