Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kadrolarda V fren için de çok uygun bir tasarım.

Konu, 'Kadrolar' kısmında Selçuk Çilek tarafından paylaşıldı.

  1. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bursalı arkadaşlar anımsarlar. BTS elektronik te toplandığımızda size Cadel Evans ın TT bisikletindeki frenin konumundan bahsetmiştim.Ve ön JANT frenlerin diğer kadrolarda da maşanın arkasında yer almamasından kaynaklanan sorunları görüşmüştük.
    Ön tekerin dönüş yönü dikkate alındığında oluşan güçleri en iyi absorbe edebilecek konum aslında bu. Yani arka frende de olduğu gibi fren sıkıldığında pivot vidasına (vidalarına) doğru bir güç biniyor.Pivottan ileriye doğru "çekilmiyor".
    Evans ın Ridley Dean TT bisikletinde bu tasarımın aerodinamik getirisi de mutlaka düşünülmüştür.
    Ama jant frenlerinde (MTB & Yol) yaşadığımız "ses" sorununun ortadan kalkacağını düşünüyorum.
    Olumsuz görüşü olan arkadaşların nedenlerini de ekleyerek bu topic ekine yazmalarını rica ederim.

    http://www.bikeradar.com/gallery/ar...e-lotto-ridley-dean&mlc=gear/in-depth/article

    http://www.bikeradar.com/gallery/ar...e-lotto-ridley-dean&mlc=gear/in-depth/article
     
  2. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Ses konusunda pek emin değilim ben, sonuçta arka fren de sen yapabiliyor doğru ayarlanmadığında.

    Ancak diğer açılardan (aerodinamik hariç) mantıklı geliyor.

    Aerodinamik hariç dedim çünkü çok ayrıntı bence bu, özellikle de bir mtb için. Ancak yüksek hızlara etkisi olur gibi geliyor, ne dersiniz?
     
  3. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:

    Selçuk abi bu sisemde yükü pivotlardan maşaya yaymak mümkün oluyor bence böylece daha esenemez ve güçlü bir frenleme mümkün olabilir...
     
    Ercan Bayram ve Serdar Emre ACAR bunu beğendi.
  4. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Çağrı,
    ben bu tasarımı çok beğendim ve bir adım ileri düşünerek TT kadro ve maşa da ön freni NEDEN tümüyle ön maşanın içine tasarlamadıklarını RIDLEY e sordum. Yani dışarıdan hiç görünmeyen bir ön fren.
    Ayrıca mevcut Dean bisikletinde aerodinamik avantajın dışında hangi yönde düşündüklerini sordum.
    Bu değişik bir fren sistemi de olabilir (sırları bende saklı:) )...yani ilk verdiğim linkteki fren oraya sığmaz veya sığdırılırsa ön maşanın köprü bölümü çok büyük ve/veya kaba durabilir ve aerodinamik avantaj ortadan kalkar gibi düşünmemeniz için.
    RIDLEY den yanıt gelince (gelirse:) ) buraya yazarım.

    ses le ilgili: artık kullanmıyorum ama uzun yıllar V fren kullandım. en ideal ayarlı bir fren /fren ayaklarında bile
    "vınlama" veya "ötme" sesi sadece ön frenimden gelirdi.
     
  5. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yeni keşifler var bekliyorum bende cevabı...
     
  6. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
  7. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Abi bu fren tarzını bir çok kez gördüm aslında Specialized Transtionda da arka fren kadroda orta göbeğin altında yerleştirilmiş...
     
    yarışcı 3 bunu beğendi.
  8. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    evet arka fren tasarımı yeni değil .
    ayrıca cadel evans a birincilik için yapması gerektiği zamana 54/11 de yetmemişti..
     
  9. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Abi zaten o bisikleti uçurmaya yetmez yani... 54-44 nasıl bir orandır... Hadi 54 neysede 44 nasıl bişey bas bas amma zor döner o :)
     
  10. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
  11. Lostman

    Lostman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    açıkcası güzel bir düşünce...
     
  12. Turkishflier

    Turkishflier Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Selam.
    Frenlerin bu şekilde yerleştirilmesinin en büyük nedeninin aerodinamik akışı düzenlemek olduğunu düşünüyorum.Yol bisikletinde kullanılan kaliperlerde frenin arkaya alınmasının mukavemet açısından da pek bir faydası yok.Çünkü pivot bölgesine uygulanan frenlemenin momenti,doğrusal kuvvetten çok daha fazla;bu yüzden doğrusal kuvvetin yönünü değiştirmek fazla birşey kazandırmaz.

    Fakat dağ bisikletinde önde kullanılan V-frenin arkaya alınması Selçuk bey'in de bahsettiği gibi sesi azaltmada yardımcı olabilir.Bilindiği gibi fren pabuçlarının jantta belli bir açı farkıyla basması lazım.Fakat frenleme esnasında oluşan kuvvet pivotları esnetiyor ve bu açıyı tersine doğru bozuyor; bu da sese ve titreşime neden oluyor.Fakat pivotlar maşanın arkasına alınırsa yine esneme olacak fakat pivotların esneme açıları farklı olacak.Yani pabuçları ayarladığımız açı biraz daha artacak;böylece sesin önüne geçilebilir.
     
    Ouz Deniz bunu beğendi.
  13. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Cevabına kelimesi-kelimesine katılıyorum.Hatta mtbde bile kullanılırsa bu "ön fren olayı" ses konusunda ileri bir adım olur.
     
  14. mcaliskan23

    mcaliskan23 Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Maşa arkası fren için Mtb de çamur sorun olmaz mı?
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  15. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Hali hazırda şu anki kullandığımız arka frenlerde ne kadar çamur sorunu yaşıyorsak aynı şekilde bu sistemde de olacaktır.
     
  16. mcaliskan23

    mcaliskan23 Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Doğru bana sanki ön olursa daha fazla çamur toplar gibi geldi niyeyse?!:)
     
  17. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Açısı arkaya çatala göre daha dik olacağı için çok az miktar daha fazla çamur toplayabilir.
     
  18. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bir uygulama da Argon18 den.
    Bu Kanada markasıda TT bisikletinde maşa arkası frene geçiş yaptı...

    http://www.argon18bike.com/DATA/MEDIA/469.jpg

    Bu arada bisikleti dikkatli inceleyen arkadaşların Zipp tekerlerinin yan yüzeylerindeki çukurlu tasarım dikkatini çekmiş olabilir.
    Bu çukurlu tasarım (dimpled) aerodinamik arayışların bir parçasıdır ve ilk olarak golf toplarında uygulanmıştır.
    Aerodimanik bilimi içinde yer alan düz akım (laminar flow) topa vurduğunda eğer topun yüzeyi düz ise, topun üzerinde bulunan hava sınır katmanları (boundary layer) ince olduğundan topun yönünün mesafe uzadıkça daha çok şaştığını göstermiş. Çukurlu yüzeydeyse
    daha kalın bir yüzey hava sınır katmanı oluşturuluyor ve topun arkasında oluşan iç bükey girdaplarında (vortices) daha geriye atıldığını ve daha az iç bükey şekiller meydana getirdikleri saptanmış.
    ZIPP te jantların üzerine "vuran" hava akımını janttan daha uzak tutmak amacıyla böyle bir tasarım gerçekleştirmiştir.

    Not: Aerodinamik bilim alanında bir eğitimim olmadığı için konu bir aile bireyine danışarak (oğlum) ve "anladığım kadarıyla" yazılmıştır.
    Yanlış tanım düzeltmek veya ek bilgiler eklemek isteyen arkadaşlar bunu yapabilirler.

    Zaten forumda 2009 da açılmasını istediğim bir alanda AERO bölümüdür.
    Eğer MALZEME konusuna eğiliyorsak(Hafif Bisikletler) AERO da performansımızı doğrudan etkileyen faktörler arasındadır.
    Admine duyurulur .
    Hepimize iyi seneler dileklerimle..
    Selamlar
     
  19. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Diyelim ki Mtblerde ön freni maşanın arkasına aldık maşanın dış bacak tacı yine önde mi olmalı yoksa istisna maşalarda ki gibi onuda arkaya mı almalı?.Yani masanın dıç bacak tacının yine önde olması esnemeyi nasıl etkiler?
     
  20. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Ben bu uygulamaya göre tacın ve köprününde yeniden tasarlanması gerektiğine inanıyorum.
    Ayrıca daha dik bir maşa tasarımı gerekeceğinden konu MTB olunca sıkı testler olmadan "ev&el yapımı" bir tarzı desteklemem.
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.