Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kadroda paslanma derin mi?

Konu, 'Kadrolar' kısmında Aytaç ÖZGÖREN tarafından paylaşıldı.

  1. Aytaç ÖZGÖREN

    Aytaç ÖZGÖREN Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2011
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selamlar.

    Kadronun orta göbeğinin orada, fotoğraftaki gibi paslanma vardı nokta nokta...

    Uzun bir tura çıkmayı planlıyorum Mart 2014 gibi. Acaba derine işler mi ve kadronun çatlamasına veya kopmasına yol açar mı diye bir kısmını zımparaladım. Sonuçta bisiklet birkaç ay hep dışarıda olacak ve normalde içerde tutarken, yağmurlu havada da su ile temas edecek.
    Bana yüzeysel paslanmalar gibi geldi ama, sizin de fikrinizi almak istedim.

    Ayrıca, zımparaladığım bölgeyi ve diğer paslı yerlerin üstünü bir çeşit boya veya vernik ile kapatırsam paslanmanın önüne geçebilir miyim?

    Şimdiden teşekkürler.

    [​IMG]
     
  2. mehmet yesiloren

    mehmet yesiloren Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2012
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Konu ile ilgili birkaç tecrübemi paylaşayım.

    çeliğin paslanmasının sebebi oksijen ile temasından kaynaklanır.
    " Paslanma demir ve onun çelik gibi alaşımlarının korozyonu için kullanılan ortak bir terimdir." (wikipedia)
    yani o bölgede mutlaka hava ile temasını kesmeniz gerekiyor.

    nacizane tavsiyem üzerini ince zıpmara ile temizleyip paslı bölgeleri uzaklaştırmak. sonra hava ile temasını kesmek için boya uygulamak. hatta yapılabiliyorsa boya üzerine vernik. Kolay gelsin

    Bol pedallı günler.
     
    enes savaş ve Aytaç ÖZGÖREN bunu beğendi.
  3. Aytaç ÖZGÖREN

    Aytaç ÖZGÖREN Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2011
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çok teşekkürler.

    Başka fikri olan var mı? Sizce bu paslanmalar ilerleyip ciddi sorunlara yol açar mı?
     
  4. Aytaç ÖZGÖREN

    Aytaç ÖZGÖREN Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2011
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selamlar herkese.

    Bu konuda tecrübesi olan var mı? Şöyle düşünüyorum:

    Orayı zımparalayıp tamamen temizleyip sprey boya ile boyamak çözüm olur mu? Yoksa olduğu gibi bıraksam, üzerine Hammerite direkt pas üzerine uygulanan boyadan mı kullansam?

    Hayır, belki de hiç ilerlemeyecek öylece bıraksam...
     
  5. mustafa tabanlı

    mustafa tabanlı Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2013
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    232
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Merhaba Aytaç,
    Bence zımparala,temizle ve kapat.korozyonu devam ettirme.açıkda kalırsa içeri doğru devam edecek ve daha büyük problemlere yol açacak.
    selamlar..
     
  6. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Usta bence güzelce zımparala. Pastan arındır orayı. Üstüne bi boya bir de vernik çek. Üstüne bide pasta-cila yaptın mı ilk günkü gibi olur :D
     
    Aytaç ÖZGÖREN bunu beğendi.
  7. Aytaç ÖZGÖREN

    Aytaç ÖZGÖREN Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2011
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sağ ol Mustafa Abi.

    Bende bir zımpara var nalburdan aldığım. Fotoğraftaki o kısmı da bununla zımparaladım. P150C yazıyor. Çok mu kalın bir zımpara diye de merak ediyorum.

    Bununla zımparalayıp üstünü boyayacağım artık. Dediğin gibi, uzun süre açık havada kalacak. İlerleme ihtimali yüksek.
     
  8. mustafa tabanlı

    mustafa tabanlı Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2013
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    232
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Martda İzmirden geçerken görüşeceğiz inşallah. zımpara konusunda ( incelik ,kalınlık işlev farkı ) bilgi al.pasın tamamen çıkıp temizlenmesi gerekli,sonra kapat.pas temizlenmeden kapatma..selamlar..
     
    Aytaç ÖZGÖREN bunu beğendi.