Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kadro ve Gidon Boyama

Konu, 'Kadrolar' kısmında Kaan Murzoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Kaan Murzoğlu

    Kaan Murzoğlu Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2012
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba ;
    Uzun süreden beri kullandığım ve kadrosundan çok memnun olduğum bisikletimi onarmaya karar verdim . Kadromun boyası çok eskimişti ve forumda nasıl kadromu boyayabileceğimi araştırdım fakat size birkaç sorum var . Kadromun şimdiki boyasını boya sökücüyle söktükten sonra sert pürüzleri nasıl bi zımparayla giderebilirim (zarar vermeden ) ? Birde dediğim gibi uzun süredir kullandığım için gidonum pas yapmış :/ Aynı şekilde kadromu boyadığım gibi burayıda boyayabilirmiyim ? Sanırım üstünde boya yok zaten gri bir kat var ama pas çok kötü gözüküyor . Eğer yapabilirsem pası nasıl giderebilirim ve hangi boyayla boyamalıyım ? Eğer olmazsa bisikletime uygun gidonu nereden bulabilirim ? Acemiliğimi öngörüp cevaplarsanız sevinirim :) Şimdiden teşekkürler.
     
  2. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    kendin boyamayı düşünüyorsan yapma ,bir otocuda boyattır
     
  3. Kaan Murzoğlu

    Kaan Murzoğlu Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2012
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Neden öyle dediniz ki ? Beceremez miyim ?
     
  4. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    becerirsiniz ama istediğiniz mukavemette kadroya tutunması çok zor yani ufak darbelerde bile dökülebiliyor
     
  5. osmane

    osmane Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Boyadan önce boyayla uyumlu astar atılınca mukavemet artıyor
     
  6. Orhan57

    Orhan57 Aktif Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    29 Aralık 2014
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    177
    Şehir:
    Konya ve istanbul
    Adı:
    Orhan Yıldırım
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ben boya konusunda çok hassas davranıyorum. Bir zamanlar oto sanayide çalıştığımdan açıkçası boya işi elimden de geliyor. Size benim bisiklet boyarken izlediğim yolları söyleyeyim;
    1. Kemik boya (amerikan oto hastası)
    Evvela boya çıkarma. 6 numaradan başlayıp 2 şer 2 şer inceleştirerek zımparalıyoruz. Kadromuz çıplak kalınca. Bol kepçeden kalınca bir astar atıyoruz. Sonra su dolu varilin içinde yeniden zımparalıyoruz. Kuruyunca bir kez daha astarlayıp yeniden su altında zımparalıyoruz. Zımparayı kesinlikle elle yapıyoruz. Yaparken kızmıyoruz. Sonra ince bir kat boyamızı 2 farklı istikametten sırayla standart mesafeden atıyoruz. Bu ince katları sırayla kurumasını bekleyerek toplamda 8 kat atıyoruz. Benim favori kat sayım sekiz. Sonra iyice bir kuruyunca eller boyanana kadar ince ince bir pasta cila yapıyoruz. Lokum oluyor.
    2. Boyasız cila (en sevdiğim)
    kadroyu komple ve özellikle kalın zımpara kullanarak çize çize soyuyoruz. Sonra kalın bir tabaka halinde metal verniğiyle kaplıyoruz. İsterseniz kaplamadan önce kadroya ispirtolu kalemlerle yazı yapabilirsiniz.
    Daha devam edicem.
     
    enessamet26 ve aliburak bunu beğendi.