Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kadro üzerindeki vites kolu

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında murex4951 tarafından paylaşıldı.

  1. murex4951

    murex4951 Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    45
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Avrupa Yakası
    Seviye:
    herkese merhaba
    eski bisikletimin vitesi kadro üzerinde değiştirmek çok zor oluyor.onu çıkartıp yerine gidona takılabilir mi?
     
  2. murex4951

    murex4951 Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    45
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Avrupa Yakası
    Seviye:
    yanlış yere yanlış başlıkla yazmışım kusura bakmayın kadro üzerindeki vites olacak
     
  3. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    bu bahsettiğiniz vites kolu mu yoksa arka aktarıcınız mı? ayrıca bisikletiniz yol bisikleti galiba ? biraz daha ayrıntı verebilirseniz yardımcı olmamız kolaylaşır?
     
    murex4951 bunu beğendi.
  4. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Sanırım yol bisikletin var ve eski yol bisikletlerinde kadronun alt borusuna takılır vites kolları.
    Ben bunlara tombala vites diyorum :D
    Çünkü yolda bir yandan gidonu tutarken, sürüş açısını korumaya, haliyle dengeyi de sağlamaya çalışırken bir yandan sağ eliniz aşağıya gitmeli ve aşağıda vites değiştirmeyle uğraşmalısınız.
    Zira eski vites kolları şimdiki dual kontrol kollar gibi kolay geçişlere sahip değiller, bir elimizi de gidondan ayırınca komik ve bazı hallerde riskli bir görünüm sergiliyor.
    Çözüm; dual kontrol kollara terfi etmek.
    Ruble sayınıza göre (kaçlı sistem,5-6-7-8'li?) uyumlu ise, yeni veya 2.el shimano dual kontrol kollardan takıp rahatça kullanabilirsiniz.
     
    murex4951 bunu beğendi.
  5. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    kadrodan bağlı vites kollarını yıllarca kullandım eski bir yol cu olarak STI kollar bence büyük rahatlık ayakta yokuş çıkarken vites değiştirmenin rahatlığını yaşattığı için shımano' ya teşekkürler hesaplı bişeyde istiyorsan SORA STI al hem çalışma prensibi (campagnolo' yu andırır) hemde ekonomik olması gayet iyi bir sebep bilmiyorum belkide boşuna konuşuyorum pisletin MTB değil dimi.
     
    murex4951 bunu beğendi.
  6. murex4951

    murex4951 Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    45
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Avrupa Yakası
    Seviye:
    H.Çağrı,athletic ve giant hepinize teşekkür ederim .evet fazla ayrıntı vermemişim farkına vardım,bisikletim yol bisikleti doğru tahmin etmişsiniz hepiniz.pek anlamam parçalarından vites kolu mu arka attırıcımı bilemeyeceğim.5x2 10 vites diye biliyorum.peugeot markası çok zevkli sürmesi ama vites değiştirirkenki denge kaybı kötü oluyor.yazdığınız bilgileri inceleyeceğim,bana bisikletçi yolu göründü sanırım.
     
  7. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben 1,5 senedir yol bisikletine biniyorum. Son 1 senedir ise çok yapmur çamur olmadıkça hep yol bisikletine bindim. STIlar inanılmaz pahalı. Bence yarışmayan ya da yarış için antrenman yapmayan bir bisikletçinin ona para harcaması yazık olur. Yol bisikleti dağ bisikletinden biraz farklı, çok sık vites değiştirmeye ihtiyaç olmuyor. Genelde 3-5 arası farklı vites kullanılıyor. Tepe çıkmak için düşük, düz yol ve trafik için orta, hız yapmak için yüksek vitesler. Kadrodan vites kollarıyla bu tip kontrol rahatlıkla yapılıyor. Denge kaybı problemine katılmıyorum. Birkaç yüz kilometre içinde vites değiştirmek tatlı bir refleks haline geliyor hatta vites kolları değişik bir yerde olduğu içi bence eğlenceli bile denebilir! :) Normal bir vites kolu takmayı ya da dişimi sıkıp STI'a geçmeyi ben de düşündüm ancak ona harcayacağım parayı vereceğim daha faydalı parçalar var, mesela yurtdışından Vittori Zafiro 28mm lastik getirtmek ya da kaliteli fren kaliperleri almak gibi.

    Benim tavsiyem: vites kolları dursun. Değiştiricileri iyi kalite al. Lastikleri ve jant setini iyisinden topla. STI gereksiz masraf gibi geliyor.
     
  8. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    şehirçinde kullanıldığında, biraz da kendinize korna çalınmasından hoşlanmayan biriyseniz sürekli vites değiştirmek zorunda kalıyorsunuz.
    Sürekli vites değiştirirken bir yandan da yollarımızın hali malum, her an kasis, çukur, mıcır vb denge bozucu faktörler karşımıza çıkabiliyor.
    Bu yüzden yol bisikleti gibi ince tekerlekli, mtb ye göre farklı gidonlu bir bisiklette vites değişimiyle sık uğraşıyorsanız düşük model de olsa STI (Dual control) vites kolu edinmek faydalı olacaktır.
     
  9. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bence tercih meselesi, ben de alışılamaz zannediyordum ama şu anda problem yaşamıyorum. Haa birisi gelse bana al şu 500 euroyu dese ben de STI kullanırım tabii. :)
     
  10. murex4951

    murex4951 Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    45
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Avrupa Yakası
    Seviye:
    ben artık 12 seneden sonra alışırsam alışırım diyeceğim ama zannetmiyorum.zaten sonunda mtb alacağım.bunu adam etmekle uğraşmayayım diyorum.sirkeciye kadar götüremem.