Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kadro Seçimi ? Cannondale?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Oksal Özdöl tarafından paylaşıldı.

  1. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    İyi akşamlar arkadaşlar.

    Cannondale in iki modeli arasında seçim yapmakta zorlanıyorum.

    Bisiklet triathlon yarışlarında kullanılacak.

    Bisiklet olarak getirteceğim. Fakat üzerinde malzemeleri elimden çıkarmayı düşünüyorum. Sadece kadro maşa kullanılacak.

    Modelleri ve özelliklerini aşağıda belirtiyorum.

    "Cannondale Caad 10" Shimano 105 set ve RS10 jantlarla beraber satılıyor. Aşağıdaki linkten ayrıntılı olarak inceleyebilirsiniz.

    http://www.cannondale.com/tur/2012/bikes/road/elite-road/caad10/2012-caad10-5-105-20335



    "Cannondale SuperSix " Sram Apex set ve R501 A jantlarla beraber satılıyor.
    Aşağıdaki linkten ayrıntılı olarak inceleyebilirsiniz.

    http://www.cannondale.com/tur/2012/bikes/road/elite-road/supersix/2012-supersix-6-apex-20512


    Biri alüminyum diğeri ise karbon olmasına rağmen kadro ağırlıkları arasındaki fark 50-100 gr mı geçmiyor.

    Kadro açılarında ise hiçbir fark yok.


    Super Six , Caad 10 a göre 500$ daha fazla.


    Caad 10 ile aynı donanıma sahip super six ise 800 $ daha fazla.

    Bu iki seçenek arasında ciddi bir kararsızlık yaşıyorum yardımcı olursanız sevinirim...


    Kadroyu Campagnolo Super Record set ve Mavic Cosmic SL Jantlar ile kullanacağım...

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
     
    temucin90 ve Cyclist999 bunu beğendi.
  2. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    ağırlık farkı fazla olmasada karbon her zaman daha rigittir(bence) ondan dolayı kadro olarak caad10
     
  3. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Super six demek istedin sanirim:)
     
  4. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Genelde carbon ve aluminyum agarlıkları nedeni ile tercih konusudur. Agarlıkları arasında cok büyük fark omladııgnı ve acıları arasındada fark olmadıgını söylemişsiniz.

    Buna dayanarak hem ucuz olmasından dolayı aluminyum olanı öneririm. Lakin carbon kadrolarda esneme payı cok düşük oldugundan olası güclü bir darbede kadro ayrılıyor yüksek hızlarda kadronun ayrılması cok büyük tehlike.

    Buna nazaran aluminyum direk kırılmayıp ilk etapta yamuluyor düzeltme sansıyla birlikte bu hayat bile kurtarabilir.

    Tabi bu işin güvenlik ve en karamsar yanı. Onun dısında paranız varsa carbon merakınız varsa görüntü olarak daha cok hosunuza gittiyse ve en önemlisi aluminyum alırsanız carbon hep aklınızda kalıp pişmanlık yaratıcaksa carbon alın.

    Ben 2 si arasında kalsaydım aluminyum olanı alırdım.
     
  5. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    son günlerde bisiklette fazla carbon malzeme kullanmanın esnekliği yitirdiği için kazalara fazla neden olduğu ile ilgili görüşler var,Türkiye şartlarında ,ekonomide düşünülünce alu kadrolar ağır bastığına inanıyorum,düşüncem carbon kadrolar hafifliklerinden çok esneme özelliğinin az olduğu için tercih ediliyor,ama triatlonda ,olimpik bir yarışta bu eneme ne derece performansı etkiler,artı yeni nesil alu kadrolar karbon kadar hafif ama daha rahat,ben karbon kadroda taş üzerinde gider gibiyim,bence bir para verilirken ve paranın bir hesabı varsa gözden çıkarılır bir şey olmalı yani yarın kadroyu kırarsan öbür gün alacak gücün olmalı,yoksa üzerinde yarışmak eziyete dönebilir...
     
    Oksal Özdöl bunu beğendi.
  6. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    caad 10 da sağ tarafta carbon frames yazısı gördümde ondan dolayı öyle yazdım.
     
    Oksal Özdöl bunu beğendi.
  7. Engin Sarı

    Engin Sarı Canyon Ultimate CF SL

    Kayıt:
    21 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    ağırlık olarak hemen hemen aynı olduğuna göre, arkadaşların yazdığı gibi fark kadronun sertliği/esnemezliğinde yatıyor. Söz konusu olacak güç aktarımındaki eksiklik, yarıştığınız disiplin açısından çok fark yaratacak düzeyde olmayacaktır. bir kaç yüz km süren bir yarış olsa, rijitlikten doğan fark anlamlı olurdu. karbonda yoldaki titreşim ve sorunların tamamanı vücudunuzda hissediyorsunuz. kasların bu titreşimleri absorbe ederken ne kadar enerji harcadığı da ayrı bir mevzu tabi. Karbondaki sorunların geri dönüşsüz olması ve olası kazaların yüksek risk taşıması da hesaba katılmalı. Ben olsam Caad 10 alırdım. şimdiden yarışlarınızda başarılar...
     
    Oksal Özdöl bunu beğendi.
  8. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Eski bir trek 5200 oclv 120 karbon kullanıcısıyım. Kadrom bana göre inanılmazdı.

    Onu sattım Scott CR1 aldım. 6,8-7 kg arasında bir bisiklet yaptım. 2 yarış kullandım açıları hoşuma gitmedi.

    Bu linkini verdiğim 2 bisiklette aynı açılara sahip. Ve oldukça agresif sert açılı kadrolar.

    İşte burda devreye karbonmu alu mü sorusu devreye giriyor. Aslında bana göre tabiki karbon Fakat aradaki 500 $ a değermi??

    Yurt dışındaki bisiklet forumlarında caad 10 u çok metediyorlar.

    Aramızda Caad 10 kullanıcıları var sanırım. Yorum yaparlarsa sevinirim.

    Şimdiye kadarki tüm yorumlar içinse teşekkürler...
     
  9. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Uğur arkadaşımızın dediğine katılıyorum. Karbon fiber plastik-kalıcı deformasyon yüzdesi çoook az hatta olmayan bir malzemedir, yani hasar aldığı zaman direk plastik olarak hasar alacağına, kırılır. Buna karşın alüye göre elastik (esneyip tekrar eski haline dönen malzeme özelliği) deformasyon yüzdesi de az bu yüzden daha rigid bir composit malzeme türüdür. Onun verimini belki 250 km yukarısı turlarda sağladığı enerhji veriminden anlarsınız. Belki yüzde 2- maks yüzde 5 tir diye tahmin ediyorum, üst modellere doğru gidildikçe bunu artacağı kanatindeyim.
    Ben Caad 10 derim.
     
  10. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
  11. mask

    mask Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2009
    Mesajlar:
    194
    Beğeniler:
    196
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bu iki kadro arasında benim tercihim kesinlikle Super Six olurdu, aradaki fiyat farkına emin ol değer, kullandım ve çok rijit bir kadro gerçekten.
     
  12. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Şimdi eski bisiklet resim arşivlerime bakıyordum. 2003 yılının klasöründe Cannondale in en üst model bisikleti CAAD 8 kadrolu bir R6000. Yani o sene fransa turu gibi büyük turlarda SAECO takımının kullandığı bisikletler.

    ,,,ardından aynı seneki Trek bisikletlerini inceledim. En üst model bisikleti oclv 110 karbon kadrolu bir 5900.

    Bu seneler büyük turlarda hem alu hemde karbon bisikletlerin beraber kullanıldığı son yıllar.

    Daha geçmiş zamanda Pantani ve Ulrich Yine alüminyum bisikletlere binerken Lance karbon bisiklet kullanıyordu.

    Bu alu bisikletlerin karbona göre zayıf olmadığını gösteriyor.

    Ama bi yandanda karbonun yoldaki tokluk hissi çok keyif verici.

    Caad 10 a daha sıcak bakıyorum... Her nekadar karbon olmasada.

    Bazı yazılarda şiddetle karbon bisikleti savunuyordum. Gerek Cannondale olması gerekse hafif ve rijid olması beni alu kadroya zorluyor...
     
  13. Alp Aslan

    Alp Aslan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.108
    Beğeniler:
    4.322
    Şehir:
    istanbul - Küçükyalı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Karbon bisikletleri kısa sürüşler haricinde test etme imkanım olmadı ancak 3 yıldır alüminyum bisikletler kullanıyorum ve son 3 aydır da Caad10-5 sahibiyim. Caad10 da ilk farkedecekleriniz hafiflik ve sertlik oluyor tanıtımlarında da bahsedildiği gibi oldukça rijit aslında haddinden fazla sert bir bisiklet. Konfor ise karbon kadrolarla kıyaslayamam ancak daha önce kullandığım alu. lara göre darbeleri biraz daha emdiği söylenebilir ama abartmaya gerek yok. Eğer bütçeniz Caad10'a uygunsa; birçok karbon kadro kadar hafif ve çabuk tepki veren bir bisiklet istiyorsanız mutlaka tavsiye ederim. Ancak Karbon yada Çelik bisikletler ile kıyaslayamam. İyi günler.
     
  14. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Teşekkürler arkadaşlar. Araştırmaya devam. Aceleci davranmak istemiyorum. Kadro ile ilgili yukarıdaki yorum oldukça iyi...
     
  15. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    caad 10 ile-six arasında top tube eğim farkı varmı?
     
  16. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Selam Oksal,

    Super6 Apex'li model'in kadrosu HI-MOD olmadigi icin CAAD10 ile birbirine yakin olacaktir. HI-MOD kadrolar daha ust donanimli modellerde geliyor. Ben olsam Record takacagim bisikletimin karbon olmasini tercih ederdim. Triathlon'a katilmayi dusunuyorsaniz neden " aero" bisiklet bakmiyormusuz? Felt AR veya Scott Foil oldukca yakisikli modeller bana gore :)
     
    Oksal Özdöl bunu beğendi.
  17. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Hayır Fırat abi ölçüler bire bir aynı...






    Özgür abi 2012 super sixlerin 1 den 6 ya kadar olan modellerinde kadro ve maşa yapısında farklılık yok.

    Hi -mod ibaresi geçen kadrolar artık EVO serisinde. Dediğimi gibi caad 10 ile super six arasında kayda değer bir ağırlık farkı yok. caad 10 da okuduğum yorumlara göre oldukça stiff bir kadro.

    Kafamda hala karbon var. Net karar veremiyorum.

    Foil - AR- VENCE - G5 gibi kadrolar gerçekten harika. Harika oldukları kadar fiyatlarıda harika

    En ucuzu 3500$ dan başlıyor. Ki yukarıdaki kadrolardan alabilecek olsam kesinlikle BH G5 i seçerdim.

    Eğer CAAD 10 u alırsam kadro dışında tüm malzemeleri en üst model karbon kompenantlardan oluşturacağım...

    Zaten vites sistemim Super Record. Jantlarım Cosmic SL. SL jantlar pek hafif olmasada fiyat performans açısından piyasadaki en iyi jant diyebilirim.

    Tubular jant düşünmüyorum Türkiyede lastik bulmada problem yaşanıyor. Bulunsada fiyatlar çok uçuk kaçık.

    Toplamda 6,9- 7,1 kilo aralığında bir bisiklet benim işimi fazlasıyla görecek.

    Türkiyede tek yarış hariç bütün bisiklet parkurları dümdüz. Düz parkurlarda çok hafif bisikletlerle performans düşüklüğü yaşıyorsunuz...

    Önerilerinizi bekliyorum....

    Teşekkür ederim tekrar...
     
  18. pala

    pala Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Şubat 2009
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    374
    Şehir:
    Istanbul - Ankara
    Seviye:

    Cannondale'nin bu 2 modeli arasındaki gramaj farkı 50-100 gram değildir?

    Zamanında bizzati ölçtüğüm ağırlık değerleri alt bölümdedir (Park Tools digital)

    - SuperSix Frame : 950 gram + SuperSix Fork: 340 gram = 1290 gram

    - Caad10 Frame : 1275 gram + Caad10 Fork : 420 gram = 1695 gram

    SuperSix frameset ile Caad10 frameset ayrı kulvardaki modeller. Kıyaslama yapmak haksızlık olur. Ağırlık farkını bir tarafa bırakın, sürüş konforu dahi çok farklıdır. Dediğim gibi bizzati tarafımdan test edilmiştir.

    Fakat yine de dip not belirtmek gerekirse, yaklaşık 20 senelik yol bisikleti antreman + test sürüşlerinden ortaya çıkan sonuç, acele etmeyin. Pazarda daha parlak meyveler var ;)
     
  19. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Öncelikle ilginiz için teşekkürler.Bu ölçtüğünüz kadrolar kaç modeldi?

    Eğer bundan bukadar eminseniz işler benim için değişir... SuperSix getirtirim.

    Zahmet olmaz ise birde o parlak meyvelerden bahsederseniz memnun olurum...

    Tekrar teşekkürler....
     
  20. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Şimdi araştırıyorumda aşağıda vereceğim linki incelerseniz:

    super six 60 cm kadro 1078 gr maşa ise 431 gr.

    caad 8 54 cm kadro 1196 gr maşa ise 336 gr.

    Tartıda çekilmiş resimler var.

    Boya kalınlık farkından kaynaklandığından bahsediyorlar.

    http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=87738

    İlginç ???