Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kadro şase eğriliği düzeltme..

Konu, 'Kadrolar' kısmında soner kalaycıoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. soner kalaycıoğlu

    soner kalaycıoğlu Kıdemli Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    11 Ekim 2011
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    kırşehir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    arabalardaki gibi bisikletlerde de şase eğriliği oluşmakta.sıfır bisikletlerde dahi bu sorun olmakta.aynen önde giden arabalara bakıp,anlaşıldığı gibi,önde giden bisiklete bakınca ön ve arka teker düzlemlerinin aynı olmadığı görülebilmekte.benim çocukken bir bisikletim vardı.virajlarda yan yatmayı severdim.bir gün bisikleti yatırdım.bir abimiz,senin şasen eğik dedi.benim sorum şu.şase eğiklerinin sebepleri ve tespiti giderilmesi konusunda bilgisi olanların,bizleri aydınlatması.yabancı yayınlarda birtakım aletler var,bunlarla eğiklikleri ölçüyorlar.fabrikalar bisikleti satarken olması gereken kadro açıklıklarını,bizlere katalogla vermelilerki,bizlerde bunları ölçüp,fikir sahibi olalım ve arızalarımızı giderelim.yada sıfır bir bisiklet bulup,onlardan örnek mi almalıyız.bu kadro açıklıkları konusunda standartlar bulunmuyormu.fabrikadan arızalı çıktıysa ne yapacağız.yeni alınan bir bisiklette şase eğriliğine tanık olmuştum.selamlar,saygılar..
     
  2. Fakir Kemancı

    Fakir Kemancı Kıdemli Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    25 Ocak 2015
    Mesajlar:
    215
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Adı:
    Serkan G.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    City fun 60 ım vardı arka çatal yamuktu, lastiğe bakınca çatal üstüne ve altına yakınlığı aynı açıda durmuyordu , düzde giderken bir hızda arkadan bir yöne çekme hissediliyordu. Çok çok ucuza sattım kurtuldum. Bence bu konuda yapılacak tek şey baştan giant specialized trek canyon gibi marka değerine zarar gelmesindense tüketicinin sorunlarına kulak asan firmalardan alışveriş yapmaktır. Yerli firmalardan ise sedona bende daha iyi itibarı uyandırmıştır.
     
    soner kalaycıoğlu bunu beğendi.
  3. BurakS

    BurakS Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2011
    Mesajlar:
    117
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Çift yaylı market bisikletlerinde çabuk görülür, özellikle kaldırımlardan yan çıktıkça ön ayrı arka ayrı takılmaya başlar zamanla, anlamayan hiç anlamaz bile sürer gider bisikleti. Bende de bianchi shark diye bir bisiklet vardı çift amortisör bir eğrilik vardı hep ama nereden olduğunu anlayamamıştım, umrumda da değildi, sattığım kişi söylemişti kadro eğikmiş diye. Orta yayın bağlantı yerlerinden eğiliyor zamanla. Kadronun eğilmesi iyi markalarda pek görülen bişey değil (daha doğrusu hemen hiç görülmez), ağır kaza falan yapmak lazım.
     
    soner kalaycıoğlu bunu beğendi.
  4. ebaklaci

    ebaklaci Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    29 Haziran 2016
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    86
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ertuğrul
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Selamlar,
    Aşağıdaki 3 video sanırım işinize yarayabilirim. Kolayca elde edilebilecek malzemeylede profesyonel el aletlerine yakın iş çıkartılabiliyor. Ama çok dikkatli olunmalı kadroya ciddi zarar verilebilir. Ben topladığım bisikletimde uygulamıştım. Açıklık mesafesi içinde bisiklet tipi ve rublenin kaçlı olduğuna dair tablo vardı onu da bulursam eklerim

    Alet yerine iple mesafe ölçüp teraziye alım.


    Burda iple değilde aletle kontrol fakat sonrasında yamukluğu gidermek için düz nir kalasla işlemi anlatıyordu.


    Buda arka kadro kulaklarnın karşılıklı açılarnın nasıl düzeltilebileceğini ve ev yapımı açı ölçü aletinin nasıl olacağı var.
     
    soner kalaycıoğlu bunu beğendi.