Kadro nasıl kaliteli boyanır öğrenmek isteyen gelsin

murat yayla

Daimi Üye
Kayıt
4 Temmuz 2010
Mesaj
312
Tepki
245
Şehir
ESKİŞEHİR
Arkadaşlar forumda dolaşırken çoğu kişinin kadro boyama hakkında bilinçsiz davrandığını gördüm bu hareketlerden kendileri zararlı çıkacak.öncelikle şunu söyleyim ben sanayide otomobil boyacısıyım yani boyadan anlıyorum.bisiklet boyarken
1.BİSİKLETİN ZIMPARASI
Bisiklet zımparalarken dikkat edilmesi geren nokta şudur.kadrodaki fren ayaklarının bulunduğu yerler tekerleklerin geçeceği yerler çok iyi zımpara olmalı çünkü kadro oksitlenmeye öyle yerlerden başlar.ayrıca kadroyu zımparalarken ilk önce kaba katını almak için 400-500 numara zımpara daha sonra ayrıntısı için 800-1000 zımpara.
2.ASTAR-BOYA-VERNİK
Astara geçmeden önce kadrodan kesinlikle bütün parçalar sökük olmalı ve kadrodaki toz silinmiş olmalı.Şimdi arkadaşlar bu astar -boya -vernik kısmını herkesin evinde kendi yapması mümkün olmayabiliyor.bunun için sanayide elinde işi olmayan bir ustaya gitmelisiniz.Boyadan önce kesinlikle astar atılmalı çünkü oksitlenmeyi azaltır ve boyayı sağlamlaştırır hemen kalkmaz boya.astar atılır daha sonra güzel bir ince zımpara ve sonra götürdüğünüz usta bisikletin boyasını atar gerekiyorsa verniğini.daha sonra bisikletin parçalarını yakmadan en az 1-1,5 gün kuruması gerekir.Boya -vernik kısmında boyattığınız ustanın iyi bir usta olması gerekir çünkü boyayı atarken boya akarsa bütün emekler boşa gider kötü bir görüntü oluşur.Bisikleti boyatırken kullandığınız malzemelere özellikle dikkat ediniz(boyanın uzun ömürlü olması için).Şuan piyasada bir çok merdiven aldı boya markası var.o boyalar kullanıldığında 1 senede dökülüyor.kullandığınız markalar biraz pahalı ama en az 5-6 sene dökülmeden durabilcek boyalar(standox yada akzo nobel marka).
3.FIRIN BOYASI
Arkadaşlar forumda daha fırın görmemiş insanlar fırın boyası söyle fırın boyası böyle diye konuşuyor.Fırın denilen şey içine bir otomobil girecek kadar büyüklüğü olan kapalı bir mekanizmadır.bu fırının üst taraflarında içeride atılan boyanın dumanını dışarıya alarak boyacının az zehirlenmesi için hava filitreleri vardır.fırında kendi ayarlayacağınız ısı sistemi mevcuttur,bu sistem boya atıldıktan sonra boyanın kuruma süresini azaltır.normalde bir araba boyandıktan sonra en az 1 gün kuruması lazım ama fırında kendi ayarladğınız 50-60 derece ile bir kaç saatte kurutabiliyorsunuz.ama piyasadaki bazı boya ustaları insanları fırın boyası diye kandırıyor.anlıyacağınız fırın denilen şey boyanın kuruma süresi ve ustanın sağlığı için üretilmiş bir şey.Fırın boyasıyla yazığım şeyler bisiklet boyası içinde geçerlidir.
Bu yazımın amacı bazı arkadaşlarımın kazıklanmasını yanlış yönlendirilmesini önlemek için.Maksat bilgi olsun.Eğer bir yardımım dokunduysa ne mutlu bana teşekkürler...:)
 
Scudo

Yusuf Z. Şipal

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Nisan 2010
Mesaj
1.792
Tepki
1.476
Şehir
Aydın, İzmir
Bisiklet
Cannondale
Teşekkürler, ancak bir isteğim olacak. Hiç bisiklet boyamamış ama benim gibi istekli biri için daha detaylı bir açıklama ekleyebilir misiniz, öyle ki sizin yazdıklarınız doğrultusunda yarın başlayabilelim ya da bizim gibi acemierin yapamayacağı birşeyse en azından onu söyleyin hiç başlamayalım. Belki sizi tavsiyelerinizle sarı bir yol canavarım olabilir. Tekrar teşekkürler
 

murat yayla

Daimi Üye
Kayıt
4 Temmuz 2010
Mesaj
312
Tepki
245
Şehir
ESKİŞEHİR
Arkadaşlar boyada acemiler için başlangıç yapmak isteyenler için.
Sizin yapmanız gereken sadece zımpara kısmı.zımparadan sonra sanayide bisikleti boyatıcak bir usta bulmak ve ustaya kaliteli malzemeler verip onla boyamasını sağlamak.zımpara kısmı ise:
Bisiklete zımparaya başlamadan önce her şeyin sökük olması gerek.daha sonra bisiklette ufak tefek küf varsa bıçak yada falçata gibi bir şeyle kazınmalı.küflü yerler ve bisikletin kadrosunda boyası bozuk yerler biraz kalın zımparayla(400 numara idael)ile zımparalanmalı.zımpara esnasında bisikletin zor zımparalanacak noktaları(fren ayakları teker geçen yerler vida takılacak bölgeler,orta göbek boşluğu-kadronun kaynak yerleri)kesinlikle çok iyi zımparalanmalı.kadroyu zımparaladıktan sonra 2. kat ince zımpara yapmak lazım bu ise 1. kat zımparadaki çiziklerin gitmesi- azalması için.bu zımparayı sulu zımpara yapmalısınız (800-1000-1200 numara)kullanarak.bu işlemden sonra kadroyu temizleyip boyacıya götürürsünüz. umarım daha iyi açıklamışımdır..son olarak bisikleti boyatmak için kışı tercih ederseniz daha iyi olur.yazın sanayide işler fazla olduğun için ustalar pek bisiklet boyamak istemiyor
 

Yusuf Z. Şipal

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Nisan 2010
Mesaj
1.792
Tepki
1.476
Şehir
Aydın, İzmir
Bisiklet
Cannondale
Teşekkürler, zımpara ile denemeye başlayacağım.
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Bu tüm dedikleriniz çelik kadrolu bisikletlerde çok güzel uygulanır da, özellikle zımpara kısmı aluminyum kadrolarda büyük sıkıntıya yol açabilir. Aluminyum kadrolar zaten kutu kola kutusu kalınlığında, bir de zımpara kullanarak, hele ki 400'lük zımpara kullanarak kadroya -tabiri caizse girişmek kadronun iyice zayıflamasına neden olacaktır.

Ben boyacı değilim, ancak bu konuda daha evvel bir kaç defa tecrübem oldu. Özellikle aluminyum, hafif aluminyum kadro sahibi arkadaşlara benim tavsiyem kimyasal boya çözücüler ile kadrolarındaki boyayı sökmeleri, eğer ki kalan olursa en son çare olarak, olabildiğince ince bir zımpara ile kalan yerlerdeki boyayı sökmeleridir.
 

murat yayla

Daimi Üye
Kayıt
4 Temmuz 2010
Mesaj
312
Tepki
245
Şehir
ESKİŞEHİR
bisiklet kadroları boyandıktan sonra genelde orjinal gibi durmuyor.çünkü orjinalinde üstünde farklı renklerde bölgeler fln olduğu için.parlayan bir boya ise anca fosforlu boyalar falan.diğer türlü normal boyaların hepsi aynı şekilde parlaklık sağlıyor.o parlaklıkta boyanın üstüne atılan vernikler sağlanır.attığınız vernik ince olursa ve içine fazla tiner katılırsa ilk günlerde çok fazla parlar ama sonra parlaklığını kaybeder.bu yüzden atılan verniği biraz kalın atmak gerekir.kalın vernik çok uzun süre gider ve bisikleti sildikçe daha da parlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

Buğra Celayir

Daimi Üye
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
295
Tepki
107
Şehir
İzmir
Bu tarz şeyler hep hüsranla sona erer konuyu baltalamak için söylemiyorum ama. Bu zımpara olayı herhangi birinin kolaylıkla yapabileceği birşey değil. Okuduğum bölümden biliyorum. 18 mm çaplı 5mm enli bir yüzüğü aynen 400 - 600 - 800 zımparadan geçirmek bile çok yorucu bir iş. Kaldı ki 1000 - 1200 den bahsediliyor. Bu numaralar bizim takıyı cilalamak için makine yardımı ile zımpara yaptığımız numaralar.

Gel gelelim koca kadroyu ( güzel bir sonuç isteniyorsa ) her ayrıntısına kadar homojen bir şekilde zımparalamak oldukça zor bir iştir. Ama denemek isteyenin bileğine koluna kuvvet :)

'HaliliOzturk' arkadaşımın dediğini tekrarlamakta fayda var. Ben bu konuda cahilim ama aluminyum kadro için zımparalama işinin kötü sonuçlara yol açabileceğini söylüyor. Göz ardı etmeyelim :)

Saygılar....
 

pınar kacakkiz

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Temmuz 2010
Mesaj
703
Tepki
205
Şehir
istanbul
alüminyum etiketler var bugün onu araştırdım 35 ile 6,5 arası değişyor fiyatları
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Ben şimdi şöyle bir yöntem düşünüyorum.Büyük ihtimal yarın boyacıyla da görüşücem..elektrostatik boya attırmayı düşünüyorum.Kadronun mevcut boyasını sökmek için ise kumlama yapılacak sanırım.Gerçi bugün itibari ile boya sökücü kimyasal almış idim ama işe yaramıyacak gibi görünüyor.Şayet kumlama işlemi gerçekleşirse.Eğer başarılı olursam veya başarısız sonuçları buradan paylaşırım.
 

pınar kacakkiz

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Temmuz 2010
Mesaj
703
Tepki
205
Şehir
istanbul
@iconaclast

inşallah başaşrılı olur
bu arada benim bisikletim hiç kullanılmadan balkon duvarına asılmıştı 2 yıl aşkın bir süre önce yağmur kar derken küflendi tabi :(
sonra ben bisikleti nidirmeye karar verdiğimde onun küflerini tek tek temizledim
neylemi bulaşıkta kullandığımız telle :)
tekerin içindeki demirde kaldı onada elim ulaşmıyor işte
pas sökücü aldım
işe yaramıyor
 

murat yayla

Daimi Üye
Kayıt
4 Temmuz 2010
Mesaj
312
Tepki
245
Şehir
ESKİŞEHİR
@Buğra Celayir

evt haklısınız.zımpara yapmak baya yorucu bir iş ve insanın kolunu bayağıda ağrıtıyor.ama napalım insanlar boyamak istiyor.tabi her işinde bir zorluğu var.bende yardımcı olmaya çalıştım:)
 

murat yayla

Daimi Üye
Kayıt
4 Temmuz 2010
Mesaj
312
Tepki
245
Şehir
ESKİŞEHİR
@pınar kacakkiz

tekerin içindeki demir derken tam anlayamadım neresi.belki daha net açıklayabilrseniz yardımcı olabilirim.
 

pınar kacakkiz

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Temmuz 2010
Mesaj
703
Tepki
205
Şehir
istanbul
@murat yayla

hani tekerin içinde kalın bir demir varya jantların bağlı olduğu rulo şeklinde
o demir umarım anlatabildim
 

oguzhanzed

Daimi Üye
Kayıt
21 Nisan 2010
Mesaj
388
Tepki
309
arkadaşlar bisikletimi bende kendim boyadım ve bisikletimin tüm parçalarını hurdacıdan aldım.şu anda dikkate değer pas-küf görüntüsü yok.

(link)

kadro çelik olduğu için matkapların ucuna takılan çelik tel fırça ile boyayı kazıdım.
astar ve üstüne boya attım.(vernik atmadım).
janttaki pasları çıkarmak için bulaşık bezi , diş fırçası ve sıvı vim kullandım(pas sökmede üstüne tanımam).
arka arttırıcı,ön arttırıcı,zincir,orta göbek,aynakol aksamlarını 1-2 gün mazotta beklettim sildim diş fırçasıyla fırçaladım yeni gibi oldular.
sonuç linkte isteyen baksın.
imkanım bukadar sonuç bence emeğime değdi.
fikir verebildiysem ne mutlu bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: pınar kacakkiz