Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kadro Nasıl Boyanır ?

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında AyberkZeybek tarafından paylaşıldı.

  1. AyberkZeybek

    AyberkZeybek Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    116
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Merhabalar arkadaşlar, merak ettiğim konulardan biri orjinal şekilde kadroyu nasıl boyayabilirim ? bianchi slr 200 düşünüoyurm ama kadro rengi çok canımı sıkıyor, cevaplarınızı bekliyorum.
     
  2. kıvanç özkarayel

    kıvanç özkarayel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    301
    Beğeniler:
    158
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    kadroyu sök her tarafını zımparala yeniden boya
     
    AyberkZeybek bunu beğendi.
  3. Burak KOÇ

    Burak KOÇ Yeni Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Istanbul/Avrupa
    Seviye:
    Guzelim kadroyu ziyan etme kardes, rengi cok da kotu degil SLR 200 'un...
     
    AyberkZeybek bunu beğendi.
  4. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    bence zımparalama işleminden sonra kadro azda olsa sağlamlığını kaybedicekdir onun için boyayı tavsiye edmem
     
    AyberkZeybek bunu beğendi.
  5. Oktay Yıldız

    Oktay Yıldız Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    116
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    Ben bugün boyucam önce taşlama motorunun ucuna zımpara taşını takıcam kadroyu güzel bir zımparalayacağım sonra çekcem sprey boyayı üstüne :)
     
    AyberkZeybek bunu beğendi.
  6. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Zımparalama işini önce 80 grit ile başlayıp çok az sürdürdükten sonra 120 grit ile devam edebilirsin. En son 320 grit ile bitirmeni öneririm.

    Boyadan önce antipas gibi bir astar uygulamak iyi olacaktır. Her katta (astar da dahil) 24 saat beklemelisin.

    Başarılar dilerim...
     
    AyberkZeybek bunu beğendi.
  7. AyberkZeybek

    AyberkZeybek Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    116
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    uuu baya ince iş lazm ya :)
     
  8. EminYildiz

    EminYildiz Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Geçenlerde bi tanıdık şöyle bir işlem uygulamıştı ; Kadrodaki tüm parçaları sökmüştü sadece cıplak kadro kalmıştı üzerine biraz mazot döktü ve ateşe verdi kadronun üstündeki stick'ler, boyalar vs hepsi yandı, ardından tazyikli suyla ve biraz sabunla yıkadı kadro sanki uzun uzun zımparalanmış kadar temiz oldu ama ne kadar saglıklı bir yöntem oldugu tartışılır. Eger zımparalamak elimi yorar canımı sıkar diyorsan aklında bulunsun alternatif bir çözüm sonuçta. Ama dedigim gibi saglıklı olup olmadıgı tartışmaya acık..
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  9. Oktay Yıldız

    Oktay Yıldız Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    116
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    Boya zahmetli iş çok (Y)
     
  10. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Kadro boyamak ile otomobil boyamak temelde aynıdır.Sen hiç kendi otomobilini boyayan birini gördün mü?Yapmayın yanlış yönlendirme.Kadro yakılır mı hiç.Öyle olsaydı oto boyacıları sabahın köründen akşamın karanlığına kadar zımpara gibi deli bir işle uğraşmazdı.Kadroyu tamamen göbek dahil söküp,yakınındaki yörendeki bir oto boyacısına götür.İlk üç denemende insan evladı birini bulursun yardım istediğinde.Bir de fırınladılar mı kaymaklı ekmek kadayıfı olur.Çıkartmaları da düzgünce yapıştırıp "0" bisiklete binersin.Maliyet 500 gram boya dahil 50 tl yi geçmez."Abi öğrenciyim" ile 30 "Melül mahzun" bakarsan 25 e biter.60'lı yaşlarında gerçek bir "Delikanlı" yas denk gelirsen-ki ben gelmiştim-onu da almaz.Sonuç:Bisiklet badana yapılacak bir malzeme değildir.
     
  11. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    yalnız unutmayınki arabanın sadece dış kaportası boyanıyor şaseye dokunulmuyor ama burda bisikletin şasesi gibi düşünülmesi gereken kadrodan bahsediliyor kadroya uygulanan ısıtma zımparalama vb bütün işlemler kadronun sağlamlığını kesinlikle etkileyecekdir ve yine unutmayınki sizi kadro taşır kadronuzla kesinlikle oynamayın
     
  12. mert deniz

    mert deniz Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Haziran 2009
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    206
    Şehir:
    anadoluhisarı
    Seviye:
    Kendiniz gayet iyi bir şekilde üstesinden gelebilirsiniz, ben kendi bisikletime uyguladım fırça ile tek kat gayet güzel oldu. Fakat fırça yerine püskürtme boya ile 40-50cm uzaktan üç kat uygularsanız daha dayanıklı olacaktır.
    Oto boyacısına yaptırırsanız daha iyi olur, neticesinde fırın boya olacak.

    Boyadığım bisikletim (dyo mat siyah)
    [​IMG]
     
  13. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Önce Alkan'a yanıt verelim.Şasi kadro benzetmesi doğrudur.Zımpara doğru incelikte yapılırsa kadroyu bozmaz zaten bu sebeple bilene yaptırın diyoruz.Alırsan eline herhangi bir zımparayı bozarsın elbet.Fırın işine gelince Alkan,bu fırın simitçi fırını değil ki kadroya zarar versin.60-65 derecede 20-25 dakikada fırınlanır boya.Fırınlanmamış boyayı yaptırma daha iyi.Oto boyasının kalitesini de unutmamalı.Bu kendisi boya yapan arkadaşları kutlarım ancak asla tarif ettiğim kalitenin yanına bile yaklaşmaz.Boya ile badana farklı iştir,denemişliğimiz ve mükemmel sonuç almışlığımız vardır.
     
  14. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bence kadroya taciz edilmiş , işkence yapılmış..üstüne mazot dokulup yakılmış.... :eek: :eek: :eek: :eek:

    ben fazla uğraşmam diyorsan > Boya sökücü alıcaksın..Fırça ile uyguluyorsun..Daha sonra tel fırça ile boyayı temizliyorsun...Sonra ince bir zımpara çekersin veya kumlamacıya verip kumlatırsın..Sonra fırın boyacıda parlak bir beyaz boya atarsın..Ebaydan cervelo stickeri alıp kadroya yapıştırırsın..Sticklerdan sonra bir marangoz veya kaportacıda vernik olayı yaparsın..Orjinal kadar sağlam olur :) , iyi forumlar.
     
    Derya Keçeci bunu beğendi.
  15. EminYildiz

    EminYildiz Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kadro yakma konusunda sizlerle hem fikir'im, şahsen kendi bisikletime bu tarz bir işkence yapmam. Şimdi diyeceksiniz ; kendi bisikletine yapmayacagın şeyi neden öneriyorsun bende cevap vereyim ; Fikir ne kadar cok olursa o kadar iyidir bu fikirlerin dogrulugu yada yanlışlıgı bir süre sonra fikirlerin akışına göre ortaya cıkıyor zaten. Misal ben kadro yakmayı önerdim benden daha iyi bilen biri benim tezimi çürüttü ve kadro yakmanın zararlarını açıkladı sonucunda arkadaşın aklından bu ve benzeri fikirler ucup gidecek ve eleye eleye dogruya yönelecek.