Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kadro kulağının oynaması

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Serden Us tarafından paylaşıldı.

  1. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Geçen gün bisikleti bakım amaçlı parçaladım ve arka vitesi sökerken kadro kulağının elle zorlandığında ileri geri yarım mm kadar oynadığını farkettim.

    Bu durum normal mi?
    Kulağın vidası ne kadar sıkılmalı? (Tork birimi olarak değil de atıyorum "pedal vidası sıkar gibi" şeklinde örneklendirebilirsek sevinirim)

    Bir de konuyla alakasız olarak;
    Vitesin kulakla birleştiği yerdeki bir vida var. Onun ayarı neye göre yapılıyor? Aşağıda resmini koyduğum vida yani:

    Resim forumdan, konuyla ilgili bir başlıktan alınmıştır. Konuda ayrıntılı cevap göremediğim için soruyorum tekrar. En üstteki okla gösterilen vida. Ayarı neye göre yapılıyor? Mesela sarsıntıda vitesten gelen sesi azaltmak için kullanılabilir mi? Hani vitesin gerginliğini arttırıp azaltıyor ya, o açıdan...
    [​IMG]

    İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
     
  2. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Kulağın vidasının ne kadar sıkılacağı konusunda birşey diyemem. Ama boşluk olmaması gerekiyor. Ben pedal sıkar gibi olmasa da oldukça sıkıyorum.

    Arka vitesin gerginlik ayar vidası için kendiniz cevabı vermişsiniz zaten. Sarsıntıda vitesten gelen sesi azaltmak için kullanılabilir tabi ki. Ayrıca zincir biraz uzun kalıyorsa, onu toparlamak için de kullanılabilyor. Yani zinciri de biraz germiş oluyor.
     
    ErdincAydin78 ve Serden Us bunu beğendi.
  3. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Kadro kulağına değen arka attırıcının vidası(resimdeki en üst vida) arka attırıcının zincire göre olan uzunluğu ile üst makara ile dişli arasındaki boşluğu ayarlamanıza yardımcı oalcaktır.

    Örnek: az sıkılmış ise arka vitesin üst makarası dişliye değmeye başlıyacak ve arka vites top gibi sekmeye başlıyacak bu makara için çok kötü bir durum çok çabuk aşınır ayrıca verdiği sesde rahatsız eder.bu vidayı en üst dişli ve en alt dişliye bakarak makaranın dişliye değmeyeceği kadar sıkın.

    altında L (low) yazan vida: arka attırıcının en üst dişlide en büyük dişlide olması gereken sınır gösterir. Ayarlarken; arka attırıcıyı en üst dişliye getirip bu vidayı sıkarak yada gevşeterek; dişli ile alt vites makarasının dikey olarak aynı hizalanamasını sağlarsınız.

    altında H (high) yazan vida: Arka atıırıcının en alt dişli en küçük dişlide olması gereken sınırı belirler. Ayarlarken; arka attırıcıyı en küçük dişliye getirin; attırıcıyı elinizle hafifce kendinize çekin ve attırıcının alt makarası ile dişlinin dikey olarak hizalanmasını sağlarsınız..

    4. vida vites kolunda olan vida kablonun tam çıktığı yerde..

    buda kablo gerginliğini ayarlamada kullanılır
    ayarlanması: vitesi en büyük dişliye getirin burada iken vites kolunundaki vitesi yükseltme koluna tam değil yarım basın. Bu basma sonucunda zinciriniz den bir ses gelmesi lazım bu ses. dişlideki zincirin bir alt dişliye geçip geçmemesi gibi bir durum oluşup sürekli sekmesinden gelir. eğer yarım basmanızda hiç ses gelmiyor ise ses gelene kadar koldaki ayar vidasını sıkın yada yarım basmanız halinde ses geliyor ve bir alt dişliye zinciriniz atlıyor ise bu seerde atlamaması gereken şekilde koldaki vidayı gevşetin bu iki durumu tam ortaladığınızda zinciriniz en büyük dişlide top gibi sekmesi lazım..:)

    Bu 4 vida ile arka vites ayarı yapılır. Eğer vites telini yeni takıyor iseniz teli taktıktan sonra vites kollarından arka vitese kadar açık olan yerlerden kablonun boşluğunu alıp biraz daha çekerek gerginliğini ayarlayın...

    Benim yaptığım şekil bu eski yeni düşük yüksek model fark etmeksizin bu şekilde yapabilirsiniz.

    Birde örnek video koyalım tam olsun..:)..

    http://www.youtube.com/watch?v=Z3bVgP_MNwc
     
    ErdincAydin78, Serden Us ve mamili25 bunu beğendi.
  4. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Biraz uzun oldu ama bisikletinizin başında okursanız okuyup ayarlarını yaparsınız sorunsuz olur..:)
     
  5. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Cevaplar gayet tatminkardı. Teşekkür ederim.
     
  6. ErdincAydin78

    ErdincAydin78 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    541
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    ANKARA & SAFRANBOLU
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:

    Vites,çekiş bölümüne açtığım konuda cevap verilmeyince, eski konuları taramaya başadım.
    Bu yazınızda '' Sarsıntıda vitesten gelen sesi azaltmak için kullanılabilir yazmışsınız, benimde sorunum sarsıntılarda ve yokuşlarda zincire yük bindiğinde tık tık sesin gelmesi.
    Şimdi ben vidayı sıkmalımıyım?
     
    Deniz bunu beğendi.
  7. ErdincAydin78

    ErdincAydin78 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    541
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    ANKARA & SAFRANBOLU
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Üstat, bu tık tık sesi sürekli gelmiyor, belli periyotlarda geliyor. Mesela gidonu sağa -sola hızlı çevirirken geliyor. Kötü zeminde sürekli ses geliyor.

    Vites ayarlarım süper diyebilirim.
    Attırıcı sram x-5. Attırıcıdaki makaraları söktüm,temizledim,taktım.Sorun yine var.
    Zincirde bişey dikkatimi çekti, pedalı çevirirken zincirin bir bölümü ön attırıcının sınırına yaklaşıyor, sonra normal aralığa giriyor. Acaba zincir mi yamuk?
     
  8. ErdincAydin78

    ErdincAydin78 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    541
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    ANKARA & SAFRANBOLU
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Tam sorunu kesin olarak bilseydik, bir yeni zincir alıp deneme yapardık. Bu ses beni bisikletten soğutacak,insanların yanından geçerken takırtının çıkması gücüme gidiyor..
    Bilen biri beri gelsin..
     
  9. ErdincAydin78

    ErdincAydin78 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    541
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    ANKARA & SAFRANBOLU
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bu arada arka göbeğin dağılma ihtimali nedir?
     
  10. ErdincAydin78

    ErdincAydin78 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    541
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    ANKARA & SAFRANBOLU
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sorun güncel. Hep ilanları güncel diyorduk, değişiklik olsun.