Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kadro kulağı kırılınca ne yapılmalı ??

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında serdarkoc tarafından paylaşıldı.

  1. serdarkoc

    serdarkoc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2015
    Mesajlar:
    343
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    trabzon
    Adı:
    serdar
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Arkadaşlar grup ile çıktığımız turlarda 2 defa kadro kulağı kırıldı.Yanımız da da kadro kulağı yoktu böyle durumlarda idarelik olarak ne yapılabilir bilgisi olan var mı?
     
  2. Mustafa555

    Mustafa555 Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    168
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @serdarkoc Zincir sökülüp aktarıcıdan kurtarılır daha sonra 6-7-8 bakla cıkararak sürüşe uygun dişliye takılıp yola devam edilir.
     
  3. Canince

    Canince Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    412
    Beğeniler:
    536
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Single speed yapıp yola devam ediyorsunuz :)
     
    AliÇimen bunu beğendi.
  4. serdarkoc

    serdarkoc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2015
    Mesajlar:
    343
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    trabzon
    Adı:
    serdar
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    @Mustafa555 Hocam aynı şekilde yaptık ama bu seferde zincir kendiliğinden en küçük dişliye kayıyor.
     
  5. Mustafa555

    Mustafa555 Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    168
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @serdarkoc hmm daha tecrübeli arkadaşların yardımını beklemekte fayda var.
     
    serdarkoc bunu beğendi.
  6. serdarkoc

    serdarkoc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2015
    Mesajlar:
    343
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    trabzon
    Adı:
    serdar
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Çözümü bilen yok mu ??
     
  7. Tayfun Sezer

    Tayfun Sezer Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    279
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bu durumu arazide yaşadım Zinciri denildiği gibi küçülttüm ve ek olarak arka aktarıcının ayarını tornavida ayrdımı ile çekebildiğim kadar yukarı çektim.
     
    serdarkoc bunu beğendi.
  8. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.069
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    Bu olan aslında çok doğal. Zinciri chainline hattının dışında sabit durmasını sağlayan şey arka aktarıcı. Sizde de olmayınca zincir gergin olmadığı hatta gelmek istiyor. Kullandığınız bisikleti bilmiyorum fakat, zinciri aynakol dişlilerinizde yer değiştirerek hangisinin en uygun chainline'a sahip olduguna bakın o şekilde kullanabilirsiniz. Genelde iç taraftaki dişli daha uygun olabilir.
     
  9. serdarkoc

    serdarkoc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2015
    Mesajlar:
    343
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    trabzon
    Adı:
    serdar
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    @Ahmet Onur Çakmak Hm anladım teşekkür ederim.Bir daha yaşanırsa hepsini tek tek denemek lazım :D
     
  10. Mert Bağcılar

    Mert Bağcılar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.826
    Beğeniler:
    1.331
    Şehir:
    Eyüp, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Kulak kırık olduğundan arka vites ile ilgili yapılacak hiç bir işlem işe yaramayacaktır. yani sınır ayarını sonuna kadr kapatmak falan ne yazık ki üst dişlere almak için çözüm değil, çünkü arka vites olmayacak :D önceden de denilidği gibi, zinciri kısaltıp en uygun dişlide devam..
     
  11. medetkerem

    medetkerem Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    gebze
    Seviye:
    singlespeed'e çevirirken on ve arkada secilmis dislilerin ayni hizada olmasi önemli. eger olmazsa sizinde dediginiz gibi zincir disli atlayarak kendini duz konuma getiri
     
  12. Tayfun Sezer

    Tayfun Sezer Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    279
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kusura bakmayın yukarıdaki yorumu acele ile yazmıştım.Kadro kulağı kırılınca zaten arka aktarıcı devre dışıdır.Dolayısı ile zicirle alakası olmaz ve tamamen çıkartılır.Hangi dişlide duracağı sanırım bizim zinciri ne kadar gergin ayarladığımıza bağlı.Fakat bu durumda zaten önemli olan turu bitirip eve dönmek olacaktır.
     
  13. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    747
    Beğeniler:
    1.152
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yanınızda plastik kablo kelepçelerinden varsa, bu kelepçeler yardımıyla arka aktarıcıyı kadroya bir şekilde sabitleyebilirsiniz.
     
    serdarkoc bunu beğendi.
  14. hamidgf

    hamidgf Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    7 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Kırşehir
    Adı:
    Hamid Fidan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Konu dışı olacak bu yüzden konu sahibinden özür dileyerek bir soru soru sormak istiyor ve fikrinizi bekliyorum.

    Kadro kulağı kavramını yeni öğrendim bunun için öncelikle teşekkürler benimde tamda bu parça ile sorunum vardı ama adını bilmiyordum:hhhhhh:
    Geçenlerde arka tekerim patlayınca tekeri söktüm ilk deneyimimi gerçekleştiriyordum ancak daha önce gördüklerimden farklı oldu çünkü arka aktarıcı çat diye tekerle yere düştü bir süre şaşkınlık ve kırdım korkusun ile izledim sonra galiba modelden dedim takmak çok zorladı sonra fark ettimki kadroya vida ile sabitleniyormuş ama bende vida yok:( bu vida kolay bulunabilir bir şey mi bunu merak ediyorum.:uzgnm:

    Düzenleme: Parçanın adını bilince araması kolay oluyormuş hızlıca buldum servis bende vida bulamazsın deyip kayıp etmişin çaldırmışın gibi bahanelerle 20 lira istedi merak ettiğimde buydu aslıda sadece vidayı 2 liraya satan yerler var:eek: