Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kadro geometrisi?

Konu, 'Kadrolar' kısmında Levent Kırça tarafından paylaşıldı.

  1. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar şimdi kadro var kadro var. Yapılan materyalini geçtik açı muhabbeti söz konusu birde. Açılı kadro şöyle kadro böyle kadro. Ben şuanda 17" bir kadro kullanıyorum. Salcano assos-x. Salcano artık bu modeli üretmiyor. Ben bisikletin kadrosundan gayet memnunum. Hatta kadro boyu ile ilgili bir konu açmıştım 1"lik fazlalık söz konusu değiştirmeye gerek var mı diye. Zaten vücudun sana değiştirmen gerektiğini belli eder gibi bir sonuç çıktı ki şimdilik bir ağrım sızım yok.

    Ancak açı olayına kafam takıldı.

    Şimdi bu açılanmalar neye göre yapılıyor. Yani şurası uzun burası kısa şöyle açılı bir kadro şu amaçla kullanılır. Ya da şöyle şöyle açılı bir kadro bu amaç için idealdir. Bu şekil bir kadro kesinlikle şu karekterde kullanılmaz gibi bir ayrım var mı? Bu arada Freeride ve Downhill'i konu dışında tutuyorum onların zaten bariz bir tipi falan var. Onların ayrımına girmeye gerek yok.

    Forumda kadro geometrisi şeklinde arattım ama tam birşeyler elde edemedim.

    Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
     
  2. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=72974
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=52071
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=53717

    Belki yukarıdaki linklere sizde rastladınız ama sorunuza yeterince cevap bulamadınız ama ben yinede diğer arkadaşlara faydalı olabilir diye hatırlatmak istedim.

    Benim okuduklarımdan anladığım. dağ bisikletleri ön arka göbek(TEKER) mesafesi daha fazla, üst boru ile sele borusu kesişim noktası yere daha yakın, alın borusu da daha geniş lastiklerin takılabileceği çatalların (oversize?) monte edilebileceği kadar geniş.
    Birde gidon yüksekliği ne kadar rahat kullanıma izin veriyorsa o kadro gezi, hobi kullanımına uygun, ne kadar aerodinamik kullanıma zorluyorsa yarış-karşılaşma amaçları için üretilmiş oluyor.
     
    Levent Kırça bunu beğendi.
  3. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Teşekkürler. Ben ingilizce aratmıştım tabi tr bulamam diye. mtbtr'den alınmış o konularda ve verdiğiniz 1-2. linkler aynı konuyu içeriyor.

    Şimdi gidip kendi bisikletimiz bir geometrisini çıkarayım bakayım. Açılar ölçüler ne. Daha önceden ölçüleri bir yere yazmıştım ama açı hesaplamamıştım ve biraz gelişi güzel ölçmüştüm. :)
     
  4. YELKENCI

    YELKENCI Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Bravo gerçekten iyi bir çalışma.
     
  5. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    profesyonel bisiklet markaları geometrileri belirlerken kullanım alanlarına göre direnç ve sürücü kontrolü açısından en uygun ölçüleri temel alarak üretiyorlar

    Misal MTB bir kadro sürüş alanı arazi ,iniş ,çıkış, sürücünün uygulayacağı pedal kadansı ,sürücünün, boyu, kilosu gibi değerlerle açıları en fazla direnç ve en iyi performans alınacak şekilde en uygun açıları kullanırlar .

    Yol bisikletinde genelde şehir içi ve düz zeminlerde yollarda kullanılacağı için fazla zorlamaya maruz kalmayacağını düşünürsek ona göre açı kullanırlar .

    yYani genel olarak her tarz bisiklet kullanımına kullanım şartlarına göre en iyi diren ve ergonomi temel alınarak en uygun açı ile imalat yapılır .

    Teşekkürler