Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kadro değiştirmeden arkaya disc fren

Konu, 'Frenler' kısmında yasin_942 tarafından paylaşıldı.

  1. yasin_942

    yasin_942 Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2007
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    bandırma
    Seviye:
    arkadaşlar benim bisikletimde ön disc fren var ve arkaya da takmayı düşünüyorum. sabah kalkdım ve göbeğin takıldığı tere bakdım bi hayli boşluk var yani disc fren takılabilcek kadar.ve rotorda muhtemelen karoya değmiyecekdir. en büyük problem bağlantı deliklerinin olmaması bunun içinde müsayit bi yer bulup orayı canavar taşıyla zımparalayıp babama yaptıracağım bağlantı deliklerine sahip bir metal parcasını kaynatıcam ama bunu en son yapmak gerekiyor rotoru göbeğe bağladıkdan sonra yani. 160 lık rotora en uygun yere kaynak yapmak olucak. tek düşünüğüm centerlock mu yaksa vidalı göbek mi kullanmak? sizce böle birşey mantıklımıdır elimde kaynak makinası ,canavar taşı mevcut ve babamda cok yardımcı olucakdır görüşlerinizi bekliyorum
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Canavar taşı nedir bilmiyorum.

    Ama disk uyumu olmayan bir kadro için, diske geçmek adına yapılacak en güzel şey arka göbeği değiştirip centerlock veya 6 vida bir göbek alıp diski monte etmek. Kadro için de bir adaptör alıp takmak.
    Hiç öyle kaynaktı, canavardı uğraşmaya gerek yok ;).
     
    Serden Us ve yasin_942 bunu beğendi.
  3. yasin_942

    yasin_942 Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2007
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    bandırma
    Seviye:
    peki bu adaptörü nerden temin edicez
     
  4. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    peki kadron disc uyumlumu? deilse nasıl takmayı planlıyon ?göbeği değiştirsin takarsın rotoru ölee döner durur :D
     
  5. koraymalkoc

    koraymalkoc Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    425
    Şehir:
    İstanbul/Küçükyalı
    Seviye:
    Gürkan'a katılıyorum.Kadron disk uyumlu deilse sadece rotor'u takarsın kaliper olmaz.Her kadronun arka tarafında delikler vardır.Bazısının arkadaki delikler disk içindir bazısının akaya konulan aksesuarlar içindir.Yani kadron disk uyumlu deilse takamassın ;)
     
  6. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    sanırım gürkan ve korayın sorularının cevabı Halil abinin mesajında yer alıyor.
     
  7. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    peki kadro adaptör uyumlumu :Dçeki borusu kalın, ince gibi bir durum olabilirmi?
    illa bi sorun bulacam :D
     
  8. eniskaratut

    eniskaratut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2007
    Mesajlar:
    588
    Beğeniler:
    165
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    arkadaşlar yapılmaz demeyin çünkü biz bi arkadaşın kadrosuna yaptık ve 7 8 aydır kullanıyo hiçbir sorun olmadı yalnız kaynak yerine vidalı bir sistemle yapacağın aparatı bağlamanı tavsiye ederim
     
  9. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    adaptör ile yapılabilecek ise kadroyu traşlamaya, kaynaklamaya gerek yok. kadronun materyalini bilmiyorum ama metal yorgunluğu tabir edilen olay yaşanabilir ve kadronun zayıflamasına neden olursunuz.
     
    Serden Us bunu beğendi.
  10. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Adaptör her türlü kadroya uyuyor. Woodman marka olanları Türkiye'de bulunabiliyor.

    Bir zahmet firmaları da siz araştırın ;)
     
    Serden Us ve yasin_942 bunu beğendi.
  11. yasin_942

    yasin_942 Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2007
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    bandırma
    Seviye:
    adaptör bulmak sorun olacağı için bu yola başvurdum. eminim ki kaynak işe yarayacaktır yeterki kaynak düzgün yere yapılsın yani rotora falan sürtme olmadan. bisikletimin arka göbeğinin olduğu yer 180 lik rotoru bile zorlanmada (hiçbir yere değmeden) alacaktır bunu deniycem yapıncada sizinle fotoğrafları paylaşıcam
     
  12. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    kadro senin, keyif senin...
    ama tavsiyedir ki; kadroyu taşlama makinesine yada kaynak işlemine zorunlu kalmadıkça tutma.kadronun dayanıklılığını etkileyecektir bu işlem. taşlama yada kaynak işleminde yüksek sıcaklığa maruz kalacak ve aluminyumun ömrünü azaltacaktır.
     
    guneeymurat bunu beğendi.
  13. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Kadro alüminyum mu?
     
  14. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    hyr :( beldeyama tsunami has çelik kadro .
     
  15. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Kadroya kaynak yapmanın sakıncası vardır ama bu metal yorgunluğu değildir.

    Kaynak yapmak temel olarak elektrot olarak kullanılan metali ergime noktasına kadar ısıtarak, diğer iki metalin arasında eritmektir. Bu işlem sırasında birbirine birleştirilen iki metalin, kayanağa yakın olan kısımlarının metalurjik özellikleri bozulur. Bu bölgeye ısıl işlem görmüş bölge denir (heat affected zone). Isıl işlem görmüş bölge son derece kırılgan olur. Kaynak, usta eller ve uygun koşullarda yapılmamışsa, bu bölgeden çok kolaylıkla kırılabilir. Kaynağı fazla hızlı çekmek,fazla yavaş çekmek, hızlanıp yavaşlamak, yanlış elektrot malzemesi seçmek, yanlış elektrot kalınlığı seçmek, ortamın sıcaklığı, o sırada metallerin sıcaklığı gibi faktörler etkili olur.

    Madem kaynak yapacaksınız bilginiz olsun dedim :)
     
    yasin_942 bunu beğendi.
  16. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    metal yorgunluğu ile esas vurgulamak istediğimi gayet güzel ifade etmişsin :in:
    eline sağlık.zaten metalurji işlerinden anlasam muhasebeci olmazdım :rolleyes: :D
     
  17. yasin_942

    yasin_942 Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2007
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    bandırma
    Seviye:
    arkadaşlar bu adaptörü nerden satın alıcaz yada vidalı aleti ismi herneyse işde ben bandırmadayım ve burası bisiklet özürlü bisikletciler aksesuardan başka hiçbişey satmıyorlar bende ihtiyaclarımı internetden karşılıyorum bana bir link verebilirmisiniz adaptör ile ilgili saolun...
     
  18. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Murat Hocam, yanlış anlamayın metal yorgunluğu diye ayrı bir kavram olduğu için nacizane bilgimi yazayım dedim :) .

    Bari metal yorgunluğunu da -nacizane- açıklayayım da tam olsun. Elinize bir ataç alın, bir elinizle tutarken diğer elinizle defalarca fiske vurmaya başlayın. Bu fiske darbeleri normalde ataçı kırmaya yetmeyecekken, işlemin defalarca tekrarlanmış olması metalin yapısında ki mikro çatlakların birleşerek büyümesine yol açar. Bu kavram ilk defa anlamsızca batan şileplerin, sebepsiz düşen uçakların mühendislik araştırmalarının yapılmasıyla ortaya çıktı. Sizde bisikletinizle yolda giderken anlamsızca kadro bir yerinden görünür şekilde çatlarsa bilin ki bu da metal yorgunluğudur :)
     
    guneeymurat ve Murat CER bunu beğendi.