kadro çatlağı

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında azravgel tarafından paylaşıldı.

  1. azravgel

    azravgel Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    8 Nisan 2015
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    malatya
    Adı:
    furkan
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    ARKADAŞLAR GECEN GUNLERDE FARK ETTİ IMG_20150408_193502.jpg GİM Bİ SORUNLA KARSİ KARSİYAYİM SİZCE BUNU NASİL ONARABİLİRİM

    IMG_20150408_193425.jpg IMG_20150408_193425.jpg IMG_20150408_193425.jpg IMG_20150408_193425.jpg IMG_20150408_193425.jpg
     
  2. OsmaniyeRehber

    OsmaniyeRehber Forum Bağımlısı

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    3 Mart 2015
    Mesajlar:
    676
    Beğeniler:
    684
    Şehir:
    Osmaniye
    Adı:
    ibrahim
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Karbon mu ? yoksa Aliminyum mu ?
     
  3. ozkan uzun

    ozkan uzun Yeni Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ozkan
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Guzel kardesim karbonda kaynak olmaz bildiğim kadariyla bu selenin ust bolumu oldugu yer galiba sorun olacağini zannetmiyorum ama uzman birisinin gormesi daha iyi olur gecmis olsun
     
  4. halil halil

    halil halil Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    346
    Şehir:
    New Caledonia
    Seviye:
  5. Hakan Boz

    Hakan Boz Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    2 Nisan 2014
    Mesajlar:
    282
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    Karabük-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Arkadaşlar kaynak dikişleri var, kadro alüminyum.
     
  6. Melih Çolak

    Melih Çolak Cyclist ♥

    Kayıt:
    10 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    2.925
    Beğeniler:
    6.293
    Şehir:
    Kocaeli-Kartepe
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    karbon değil alüminyum kadro bu.çok sert inişlermi yaptınız acaba. sele borusunun maksimum sınırını geçtiniz mi kullanırken ?
     
  7. Osman Yener

    Osman Yener Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    424
    Beğeniler:
    662
    Şehir:
    Bilecik
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Büyük bir ihtimalle @Melih Çolak'ın dediği gibi sele borusunun maksimum sınırı geçilmiş. Çünkü çatlağın yanı sıra kadroda eğilmede olmuş.
     
    Melih Çolak bunu beğendi.
  8. ozkan uzun

    ozkan uzun Yeni Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ozkan
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bu arada carraro225 aldim bir hafta önce 51 kadro bu bisikletle uzun turlara cikmayı duşunuyorum maximum 300 km felan arkada heybe uyku tulumu felan maximum 10 15 km cuvari bagajim olur ben 73 kiloyum cok titiz birisiyim gozumden bile sakinirim bunu gorynce acaba dedim şimdi kullandikdab sinra lastiklerine varana kadar temizler bakımını yaparim pazar gunu surme firsatim oldu akfirat ve şile yolunda toplam 124 km surdum ve memnunum yolda gidisi felan guzel ama boyle catlak kirik bunlar can sıkıyor neyse gecmis olsun
     

    Ekli Dosyalar:

  9. azravgel

    azravgel Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    8 Nisan 2015
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    malatya
    Adı:
    furkan
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    @Melih Çolak

    Evet kadroda biraz eğilme var . bi kaç kez sert iniş yaptım ama sele borusunu o kadar yukarıda kaldirmadm aslında. Sizce bunun tamiri varmıdır

    Tahminimce ilk önce pense yada vb bi aletle orayı düzeltmek sonrada o aralara sıvı kaynak dökmek

    Bu arada kadro alüminyum.
     
  10. Osman Yener

    Osman Yener Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    424
    Beğeniler:
    662
    Şehir:
    Bilecik
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @azravgel Çatlak alüminyum kaynağı ile tamir edilebilir. Fakat formu bozulan bölge nasıl düzeltilir açıkcası o konuda bir bilgim yok.
     
  11. azravgel

    azravgel Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    8 Nisan 2015
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    malatya
    Adı:
    furkan
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    @Osman Yener peki bu alüminyum kaynagini nereler yapar ve kaynak yapıldıktan sonra kendini çok belli edermi?

    Yani demek istediğim kötü durumu
     
  12. kayhan

    kayhan Misafir

    evet kötü. tamir güvenli değil . yeni bir kadro bulun..
     
  13. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.325
    Beğeniler:
    1.485
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    En sağlıklısı, sele yüksekliğini ayarlayıp, sele borusunu kaynakla tamamen kadroya sabitlemek olur.
     
    Osman Yener bunu beğendi.
  14. Osman Yener

    Osman Yener Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    424
    Beğeniler:
    662
    Şehir:
    Bilecik
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @azravgel kesin şurası yapar diye bir bilgim yok ama büyük şehirlerde bu konu üzerine uzmanlaşmış atölye ve ustalar vardır diye düşünüyorum. @MuratHan beyin önerisi belkide en mantıklısı.
     
  15. MTE

    MTE Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2015
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    çatlak görünen kısmıdır... görünen kısma yama yapmak yeterli değil... en güvenlisi yeni kadrodur...

    ozellikle bagaj kullanımı kadroların psikolojisini bozuyor çünkü hesap dışı yuklerin kadronun belirli noktalarına yüklenmesine neden oluyor.

    en doğrusu kadroyu yenilemektir .

    eğer yenileme düşünülmüyor ise riskli kullanımdan uzak durulmalı ( kaynak yapılsa bile )

    bu arada bir bilgi daha vermek isterim konu dışı pek sayılmaz . karbon kadrolara bagaj uygulaması planınız varsa kesinlikle uzman birisine danışın. karbon bisikletiniz eğer çift süspansiyonlu değilse downhill yaparken sınırları çok zorlamayın isterseniz.