Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kadro boyu ve Hız ilişkisi

Konu, 'Kadrolar' kısmında Süleyman Uzunköprü tarafından paylaşıldı.

  1. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Bir yol bisikletinde kadronun kullanıcıya uygun boyda olmasının hıza olan etkisi nedir, bunun sebebi nedir?

    Yol bisikleti kullanan kişinin kadrosu, kullanıcıya küçük ise bunun hızlanmaya etkisi % kaçtır?
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Yanlış kadro boyu beraberinde yanlış oturuş pozisyonunu getirir...

    Aslında bu Mtb içinde geçerli bir konudur ,

    Yol bisikletindeki oturuş pozisyonu kabaca rüzgardan kaçmak üzerine kuruludur...

    Yannış kadro boyu , gidon açısı , gidon boğazı ölçüsü hızı tabiki etkiler..

    Yüzde kaç etkiler ?

    Bence %100 etkiler...
     
  3. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Boyum 1.78 Kullandığım kadronun ölçüsü 46.5 cm
    Kadro şu:
    [​IMG]

    Hızlanmaya olan etkisini daha bilimsel bir şekilde açıklarmısınız, sebebini anlamadım. Sorum sadece kadro boyu ile ilgilidir, teşekürler.
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Eğeğer doğru boyda bir kadro kullanmaz iseniz bisiklet üzerideki duruşunuz yanlış olacaktır ve gücünüzü pedala doğru aktaramayacaksız. Böylece gücünüzün bir kısmı boşa gitmiş olacak.

    Ayrıca Halil'inde dediği gibi doğru olmayan oturuş pozisyonu rüzgar direncini arttıracak ve hızınızı kesecektir...
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  5. Alp Aslan

    Alp Aslan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.108
    Beğeniler:
    4.322
    Şehir:
    istanbul - Küçükyalı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Süleyman abilerimiz mutlaka sana açıklayacaklardır etkisini ancak benim bildiğim kadarı ile aerodinamik etki ve rahat sürüş pozisyonlarının hızına etkisi olacaktır örnek olarak şu anda senin selenin duruşuna baktığımda gidonuna doğru açı yapmış gibi görünüyor ve senin aşağı doğru eğilmeni sağlıyor bu aerodinamik olarak rüzgarı daha iyi kullanmanı ve hızına direk olarak etki yapıyor eğer sele yüksekliğin kadro boyunun daha yüksek olmasından dolayı gidonla aynı seviyede olsaydı bu sefer rüzgarı göğsünle karşılamak zorunda kalacak ve yavaşlamana sebep olacaktı e birde tabi kadro boyu sana uygun değilse doğru oturma pozisyonları elde edemeyecek ve hem sürüşünde rahatsızlık hemde vücut ağrılarına sebep olabilecektir bu arada benimkide aynı olmakla birlikte senin gidon boğazında yukarı doğru bakıyor buda aslında tam doğrusu değilmiş sanırım onu ters çevirdiğindede sanırım sele yüksekliğin ve gidon yüksekliğin arasında fazla bir farkda çıkabilir buda aslında kadronun tam olarak sana uygun olmadığına işaretde olabilir ama dediğim gibi tecrübeli abiler ve arkadaşlar daha iyi cevap vereceklerdir, kendine iyi bak saygılarımla,
     
  6. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ama zaten buradaki en önemli nokta 178cm boy ile 46.5cm kadroya binilmesi... Ben 173 boyumla Giantta 52 Specialized de 54cm kadro ile rahat ediyorum...
     
  7. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    O zaman birde şöyle sorayım. Kadrom bana göre küçük, ancak sele borusunu yükseltince sorunum çözülmüyor mu?

    Küçük kadro daha hafif olmaz mı, rüzgar direnci daha az olmaz mı?
     
  8. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Sele borusunu yükseltrek bunu dengeleyebilirsiniz ama bu seferde üst boru kısa olacağından dolayı duruşunuz kamburlaşır... Kambur duruş rüzgar direncinden önce Sırt ve bel sağlığınıza zararlıdır...

    Küçük kadrolar daha büyüklere göre 50 ila 75gr arasında fark edecektir... Sadece bazı kadrolarda boy büyüdükçe ilave destekler konduğu zaman kadro ağırlığı belirgin şekilde artar...

    Kadroların rüzgar direnci alın bölgelerideki yani önden bakıldıklarındaki alanları arasındaki farklar çok çok az olduğu için değişmez... Bisikletin üzerinde iken rüzgar direnci oluşturan en büyük unsur sürücüdür... Yani doğru konumlanmamış bir sürücü rüzgar direncini en çok arttıracak faktördür...
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  9. Alp Aslan

    Alp Aslan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.108
    Beğeniler:
    4.322
    Şehir:
    istanbul - Küçükyalı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    sele gereğinden fazla yükseltilirse vücudun yol bisikletinde durman gerekenden daha fazla eğilmek zorunda kalır bu seferde bel ve boyun ağrıları başlar muhtemel olarak diye düşünüyorum ,....abiler nerdesiniz konuyu aydınlatırmısınız,kusura bakma süleyman bende haddim olmadan yorum yapıyorum ancak bildiklerimi yazıyım istedim.hasan çağrı'da haklı sayılır normal standartlarda kadro küçük görünüyor boyuna göre ancak yinede konuyu bilen birisine götürüp mesela bisikleti muhammed'e götürebilirsin o da bisikleti senin boyuna göre ayarlamaya çalışabilir bazı yapılabilecek ayarlar var mesela gidon 1-2 pul yardımı ile yükseltilebilir selen de boyuna göre ayarlanır böylece daha rahat edersin diğer sorularına cevap gelecektir mutlaka....kolay gelsin
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  10. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    178 boy için 46.5 cm kadronun sadece sele borusu ve gidon yüksekliği değil üst boru uzunluğuda çok kısa olacaktır... Bunun için uzun boğaz ve setback li sele borusu kullanırsınız ama bu seferde ağırlık merkezi dengesiz şekilde yer değiştirebilir ve ani hareketlerde bisikletin tepkisi çok farklı olabilir...
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  11. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Ne olursa olsun Çağrınında dediği gibi : kadro size küçük ...

    Ve ara mesafe kısa ...

    Zaten gibon boğazını dik seçmişsiniz ve gidon normalden daha açılı olmuş.
    Birde pedal sorunsalı var.
    Düz pedal kullanıyorsunuz , zaten düz pedal seçimi ile hız yapma konusunda bir adım geridesiniz.
    Gücünüzü yeteri kadar veremezsiniz...

    Bisikleti bi bisikletçiye götürmenize gerek yok...
    Bence gerekli olan doğru boyda kadro seçimidir.

    Çağrı senin eklediğin bi tablo vardı ?

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=5191
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  12. Alp Aslan

    Alp Aslan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.108
    Beğeniler:
    4.322
    Şehir:
    istanbul - Küçükyalı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    bisikleti artık almış en azından kullandığı süreç içinde en uygun ayarda kullanması onun için iyi olacaktır diye düşünüyorum arkadaşlar kolay gelsin
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  13. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    İki teker arası mesafesi daha kısa olan kadrolar genelde daha seri, daha kıvrak olurlar. Yine normal koşullarda imkan olan daha küçük kadroyu kullanmak kadro rijitliğini arttıracağından yine hızlanma artacaktır (sağlamlığı da arttıracaktır). Genelde şöyle bir denklem kurulabilir: Kısa/küçük kadro= yüksek performans, uzun mesafelerde rahatsızlık. Daha büyük kadro= Daha fazla konfor, daha düşük performans, uzun mesafelerde daha rahat (maraton vs)
    Günümüz arazi yarışı standartlarında da oldukça sarp ekstrem pasajlarda yüksek performans için binilmesi mümkün en küçük kadro boyu kullanılmalıdır...
    Hakan Yazman
     
  14. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Sayın Hakan Yazman şimdi size göre benim bu yol bisikleti kadrosunu değiştirmemmi daha uygun, yoksa değiştirmememmi.
     
  15. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    [​IMG]
    Kadro hangi ölçü?
     
  16. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    46,5 demiş; ki benim hatun görmesin. O kadro 1,65 altı birileri için.

    Ben 1.68'im, iç bacak ölçüm 80. 49 yol kadrosunda çok kısa kalıyor üst taraf, 51 güzel oluyor.

    Bence kadro ölçüsü arkadaşımıza çok küçük;tolere edilemeyek kadar.
     
  17. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Mesele anlaşılmıştır. Kadromu satıp kendime göre bir kadro almaya karar verdim