Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kadro boylarının ölçüm standartları

Konu, 'Kadrolar' kısmında Hasan Çağri tarafından paylaşıldı.

  1. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Kadro alırken sizin bakmanız gerekn ölçüleri ;

    Bisiklet Akırken Hangi ölçüye bakılmalı Başlığından (üzerine tıklayarak) bakabilirsiniz...

    Markalar genelde kendilerine göre ölçümler belirlediği için farklılar çok ama bu ölçüler en iyi seçimi seçimi yapmanızı kolaylaştıracaktır...
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    işte bütün markalarınki farklı ve piyasada bir çok marka var ve model mevcut... Bir kısmıda kendi ölçü boylarını kullanıyor (mesela Corratec 1-2-3 gibi) ama sizin ölçüler hakkında bilginiz varsa en azından kadro boylarını gidip ölçerek bakabilirsiniz kendi belirlediğiniz noktalardan...

    Ayrıca toplama yada üstünde değiştirme yapmadığınız sürece o kadar çok seçenekli bir deneme imkanınız olacağını sanmıyorum...
     
  3. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Darkhan, kendi seçeneklerini sayarsan ona göre boy önerisi yapılabilir.

    Benim boyum 172cm. Efektif üst boruda 54cm'den 58cm'ye kadar (farklı sele ayarı ve boğaz boyu ile) kullanabiliyorum.

    Son dönem bindiğim bisikletler;
    Scott Small (55,5cm efektif üst boru) Dik sele borusu + 12cm bogaz
    Trek 17" (galiba 58,5 üst boru vardı) Dik sele borusu + 9cm boğaz
    Specialized 15,5" (55.5cm) Setback sele borusu ve 10cm boğaz
    Sedona Skandium 16" (56,5cm) Yarım set back sele borusu ve 10cm boğaz.

    Hemen hepsinde sele ortasından gidon ortasına ölçü 68cm idi. Posizyonumun XC yarış/Maraton olduğunu da belirteyim.
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  4. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
  5. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Mesela Canyon'un sisteminde sport pozisyonda Small kadro önerirken, tur/komfor pozisyonunda Medium kadro öneriyor.
     
  6. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    kadro boylarının inç olarak sele borusunun takıldığı boru mesafesinden bahesder yani 17'' dendiği zaman sele borusunun montajlandığı orta dikme mesafesidir 17''= 43 cm küsüratları hariç

    ölçerken cm ye çevir ( 15''=38cm-16''= 40 cm-17''=43 cm) gibi kadronun size orta dikme dediğim sele borusnun monte edildiği boru mesafesi.


    saygılar
     
  7. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bisiklet ölçülerinde esas alınan ölçüler aynı olur.

    yani xc kadroların sele ve gidon mesafesi bisikletin boyu yüksekliği aynı olsuğu sürece hepsi aynıdır bütün markalar bunu aynı ölçülerde yaparlar milmetrik farklarla


    saygılar
     
  8. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Söylemek istediğim, konfor/tur posizyonunda bir ölçü büyük kullanılabilir. Zaten üretilen kadrolardan değil, Canyon'un önerdiği kadro boyundan bahsetmiştim.
     
  9. M.Burcu Cebesoy

    M.Burcu Cebesoy Forum Bağımlısı

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    614
    Beğeniler:
    385
    Şehir:
    -
    Seviye:
    Dağ bisikleti konusunda bir kaç şey söyleyebilirim
    4 ana borudan oluşur ;arka boru,üst boru,gidon borusu,alt boru bunlara ek olarak ön çatal,arka üçgen,ayna yatak yuvası,muflar(dağ bisikletlerinde fazla kullanılmaz) ve aksesuarlarınızı monta edebileceğiniz montaj elemanları bulunur.yol bisikletleri 1890'da ingilterede ilk olarak meydana çıktı ve o zamandan bu yana çift üçgen kadronun en iyi tasarım olduğu o zamanlardan anlaşılmştı,tabi bunları statik ve dinamik strese dayanıklılığa vs vs vs bakarak buluyorlar,son zamanlarda da yavaş yavaş bu kadro değişmeye başladı,mesela arka boru daha dik konuma getirildi,aynı şekilde ön çatalda. yada arka üçhen tabanının boyu kısaltıldı , neyse fazla uzatmayım sonuç olarak sağlamlık ve denge artırıldı.bütün bu değişimler yol bisiklerlerinden tecrübe edilerek uygulanmıştır.(bisikletimi seviyorum)bunları anlatmamın sebebi temel kadrogeometrisini tanımak bisikletinsürüş kalitesi hakkında karar vermeye yardımcı olur.kadronun herhangi bir yerindeki bir yada iki cm'lik bir farklılık sürüş konusunda çok büyük sorunlar açabilir.
    arka boru uzunluğu kadro boyunu belirleyn en önemli faktördür,fakat üst borusu eğimlikadrolarda nasıl anlatsam bu borunun yata olduğu varsayılırsa sele borusuyla vbu hayali çizginin birleştiği noktada ayna mil merkezinin mesafesi kabul edilir (anlatamadım valla siz anlamaya çalışın:) )
    üst boru uzunluğunun idealde bisikletçinin vücut boyu i,le orantılı olması gerekir,dağ bisikleti kullananlar için bu uzunluğun biraz daha fazla olması istenebilir (ki bence böylece konforunuzu artırmış olursunuz,yinede siz nasıl rahat ediyorsanız öle düşünün) bisikletten bisiklete farklılık gösterir ama çoğu zaman üst boru arkaya doüru eğilimlidir ki bu özellik düşme anında kadronun bisikletçiye çarpma riskini azaltır(kendimden biliyorum:) ) sele borusu açısına çok dikakt etmenizi öneririm,günümüzde standardı 72-73 derece galiba ama siz yinede inanmayın bana,bacağınızın kısalığına uzunluğuna göre onu zaten ayarlarsınız,ön çatal açısı bisikletin manevra yeteneğini belirler(dağ bisikletleri için söylüyorum)bunuda tam olarak bilmiyorum ama günümüz standarlarınagöre galiba 70-71 derece falan,daha dik açılar hele hele çatalınızda biraz kıvrıksa süper bir manevra yeteneği sunar,hatta ön çatalın eğimli olması gidonu bıraktığınız sırada daha iyi denge kurmanıza yardımcı olur(kesinlikle tavsiye etmiyorum :) )çatal eğim farkı şöyle açıklayım ,anlamaya çalışın siz:) ön teker milinin izdüşün noktasıyla çatal borusundan geçen hayali çizginin yerde kesiştiği nokta arasındaki uzaklıktır.bu mesafe azaldıkça ön teker gidondan gelen en küçük harekete bile tepki verir,bozuk ve küçük taşların üstünden geçmek istemediğiniz yollarda işinize yarar :) arka göbek ile ayna mil uzunluğu arasındaki fark ne kadar fazla olursa arkanız bi o kadar daha fazla rahat eder.kuzenin bisikletinde bu 41 cm ,standardınında 42-43 cm olması lazım,bana göre bu mesafenin biraz kısaltılması gerekir ki bu yarış bisikletlerinde 39 cm civarıdır.ön göbek-ayna mil uzaklığı arasındaki mesafenin pedal kolları yere paralelken gidonu çevirdiğinizde ayak ucu tekere değmeyek kadarolması gerekir.bu da daha güzel manevra yapmanızı sağlar.gidon boğzazı açısı gidon boğazı ile ön çatal borusu arasındaki açıdır(yoruldum artık :) )
    yazımı sonlandırmam gerekirse kısaca bir bisiklet almadan önce( dağ bisikletinden bahsediyorum) mmkun olduğunca rahat kullanabildiğin en küçük kadroyu seç,boru kesitlerine dikkat et,kuvvetlendirilmiş ön ve arka çatal olmasına dikkat et,yerden yüksek ayna yatak yuvası olmasına dikkat et.boru çaplarına dikkat et,ön ve arka amörtisörlere dikkat et

    benden bu kadar pes ediyorum :)
    yazıyı kontrol etme fırsatım olmadı,yanlışlar varsa affola
     
  10. M.Burcu Cebesoy

    M.Burcu Cebesoy Forum Bağımlısı

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    614
    Beğeniler:
    385
    Şehir:
    -
    Seviye:
    eğer boyunuzu ve kilonuzu söylerseniz ben size kaba taslakta olsa size en uygun kadroyu söylemeye çalışırım
     
  11. M.Burcu Cebesoy

    M.Burcu Cebesoy Forum Bağımlısı

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    614
    Beğeniler:
    385
    Şehir:
    -
    Seviye:
    16-17 inc bu da 41 e 43 cm'lik bir kadro,kullanacağınız yola göre üzerinde ufak tefek değişiklikler yapacağınız hardtrail bir bisiklet sizin için uygun olur.görünüşe aldanıpta full süspansiyon bir bisiklet almayın,bu tür bisikletler iniş için tasarlanmıştır ve sizin kullanacağınız alanlarda pedal basımında güç kaybına yol açar.
     
  12. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bütün markalar aynı ölçümü kullanıyor.
    markaların web sitelerini incelersen bazı ları geometrisini şema üzerinde gösterirler buna göre bakıldığında şemada ölçü alınırken orta göbek merkez noktasından gösteriliyor .

    fakat bir ayrıntıya dikkat etmen gerekiyorki orta göbek mesafesi arka teker ve ön teker mesafesinin altında olduğudur. yani arka ve ön teker merkezi çizgisi otamilin üst silme tepesi kısaca üst borunun başlangıç noktasından kesişmektedir buda demek oluyorki senin ölçü mesafesi olarak üst boru olduğudur

    [​IMG]

    [​IMG][/IMG]

    [​IMG]


    abicim üstteki linklerden birini incelersen daha iyi anlayacağını sanıyorum


    saygılar