Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kadro-Binme Pozisyonu-Bisiklet Türleri-Kullanma Amacı

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Güney Mertkan tarafından paylaşıldı.

  1. Güney Mertkan

    Güney Mertkan Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:
    Kadro-Binme Pozisyonu-Bisiklet Türleri-Kullanma Amacı
    Bir yapının taşıyıcı sistemi (ahşap, çelik, betonarme) ne ise, bir bisikletin kadrosu da odur. Kadro ilk bakışta göze çarpmaz, gösterişli bir donanımın ve aksesuarın ardında kısmen de olsa gizli kalır ve zayıf taraflarını herkes kolayca fark edemeyebilir. Halbuki bisikletin türünü ve temel özelliklerini (yarış, gezi, dağ bisikleti gibi) kadrosu belirler ve kadronun malzeme kalitesi ve ayrıntı özellikleri o bisikletin bütününün niteliği üzerinde esas belirleyici unsurdur— tıpkı bir yapının çatı, duvar, kapı, pencere ve su tesisatı gibi parçalarının bütünlüğünde ve yapının tümüyle sağlam bir biçimde ayakta durmasında esas belirleyici olanın taşıyıcı sistem olması gibi.
    Bisikletin diğer motorlu taşıt araçlarından en temel farkı şudur:
    Motorlu taşıta binersiniz ve o sizi götürür. Oysa bisiklete bindiğiniz zaman siz bisikletle birlikte gidersiniz; yani giden aracın motoru siz olursunuz. Bu fark çok önemlidir: Bisikletin üzerinde sadece rahat olmanız yetmez; aynı zamanda gücünüzü uzun süre ve gayet verimli bir biçimde kullanabilmeniz gerekir. Bisikletle birlikte, yol koşullarına uyum sağlayan tek bir vücut gibi olmalısınız. İşte bu nedenle, bisiklet üzerinde durduğunuz pozisyon çok önemlidir. Bisikletin üzerinde değişik pozisyonlarda keyfinize göre oturmaya kalkarsanız, yol alamazsınız. Bisiklet üzerinde doğru bir pozisyonda durmak hem rahat yol almanızı, hem de beden sağlığınızı korumanızı sağlar. Bunda da esas belirleyici unsur kadrodur. Herşeyden önce, bisikletin kadrosunun boyunuza uygun olduğundan emin olmalısınız. Eğer kadro küçükse selenin yüksekliğini ayarlayarak bunu kapatabileceğinizi düşünebilirsiniz, ama bunun bir sınırı vardır: gidon yüksekliğini ayarlamak sorun olabilir. Kadro türü (yol yarışı bisikleti, şehir bisikleti, tur bisikleti, dağ bisikleti), binme pozisyonunu belirleyen ana unsurdur. Bir yarış bisikletinin üzerinde, bedeniniz öne abanmış olarak, kollarınız gergin çok etkili pedal çevirebilirsiniz ama üzerinizdeki giysiler sizi rahatsız edebilir ve bu şekilde manevra kabiliyetiniz az olduğu için kalabalık trafikte rahat gidemezsiniz. Arkanızı görmeniz bile sorun olabilir. Ayrıca bir yol
    yarışı kadrosuyla geziye çıkmaya kalkarsanız, yanınıza almak zorunda olduğunuz eşyaları koyacak yer bulmakta büyük güçlük çekersiniz ve
    en kötüsü bunların bir kısmını çantayla sırtınıza asmak zorunda kalırsınız— bisikletle ulaşımda düşülecek en büyük hata.
    Öte yandan bir şehir bisikleti kadrosuyla uzun yola çıktığınızda, nispeten dik bir pozisyonda olacağınızdan, ağırlığınızın büyük bir bölümü seleye binecektir. Bu şekilde saatlerce ve sıcak bir havada pedal çevirirseniz, ne kadar önlem alsanız da, sele bacak aranızı tahriş eder. Dağ bisikleti de buna benzer: Engebeli patikalarda, yumuşak zeminlerde çok rahat kontrol ve manevra imkânı veren bu kadro tipidir ama uzun yola çıkmaya diğerleri kadar uygun değildir.