Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

KADRO BAŞTAN BOYANIR MI? yada NİKELAJ YAPILIR MI

Konu, 'Kadrolar' kısmında soneryen tarafından paylaşıldı.

  1. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    değerli arkadaşlar ben bisikletimdeki aşırı çiziklerden dolayı kadroyu boyamak, boyatmak, nikelaj vs. gibi birşey yaptırmak istiyorum.

    Şimdi şöyle bir anımı kısaca anlatayım, Rahmetli babam benim ufakken bmx tarzı bisikletimi bir sürü zahmete katlanıp komple boyamıştı fakat Allah nur içinde yatırsın çokta uğraşmıştı, çok emek vermişti ama ilk günkü gibi olmamıştı aklıma gelince duygulandım şimdi.

    Neyse bende kadromu boyattığım zaman tıpkı sıfır alınmış gibi (nasıl otomobil boyanınca yeni gibi oluyorsa) istiyorum olmuyor mu? Veya kadrodaki boyayı komple söktürüp kadroyu nikelaj kaplatsak olur mu? Burada bisiklet konusunda çok şeyler öğreneceiz çok değerli üstadlar var onlar nasıl yapıyor. Yardımlarınızı bekliyorum.
     
  2. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Babana ALLAH rahmet eylesin çocuklarına değer veren biriymiş ne babalar var,boya olayına gelince baban muhtemelen fırça ile boyamıştır ondan kötü olmuştur,şimdi sprey boyalar var bunlar daha başarılı ama kendi yapacağın boya yinede orjinalini tutmaz bu aşamada tavsiyem boyayı iyice zımparaladıktan sonra bir oto boyacıda boyatman,veya nikelaj olabilir ama parlaklığı kısa sürede gidiyor üzerine cila da vurmak gerekir sanırım,ama diğer bir düşüncem ise şöyle tahminen sendeki kadro çelik yada cromoly kadrodur,artık aluminyum kadrolar yaygın ve daha hafifler bu yüzden bu boya işine harcayacağın para ile veya buna yakın bir para ile daha iyi bir kadro alabilirsin bence
     
  3. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    selam boya attırmak istiyor isen kaliteli olmasını istiyorsan biraz para verip statik bir boya attırabilirsinki çokda güzel oluyor işi ustası yaptığı için.

    Ben yaparım diyorsan marshalın veya casatinin sprey boyaları çok kaliteli oluyor fakat her yerde bulunmuyor casati boyaları sirkecide bayii varmış bulunuyormuş kadronu komple söktükten sonra önce kalın zımpara üzerindeki boyayı sil ince bir zımpara ile pürüzü nü al (fakat aliminyum yüzeylerde boya tam tutmuyor onun için ince zımpara derken fazlada ince olmasın yüzeyin boyayı tutması için,pürüzlü olması lazım)

    Astar boya üzerine kat atarak güzel bir sonuç alabilirsin

    nikelajda yaptırabilirsin fakat pahalı olabilir kaplama yapan yerler var sanayi bölgelerinde saygılar
     
  4. selcuktnt

    selcuktnt Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    649
    Beğeniler:
    323
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    dostum o tipte olmasını istiyorsan onun adı fırın boyadır ve boya matlaşıp orjinal şeklini alır ama el yordamıyla olmaz en güzeli bir kaportacının yolunu tutup boyatman :in:
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bu boya işinin en temiz hali elektrostatik boyadır arkadaşlar. Uygulama yönteminin getirdiği özellikle nedeni ile kat izi, akma kesinlikle yapmaz. Her yere eşit kalınlıkta uygulanır. Fırınlama işlemi nedeniyle de dayanıklılığı çok üst seviyedir.
    Ancak uygulamanın sağlıklı olması için kadrodaki boyanın tamamiyle sökülmesi, ardından da çok iyi temizlenmesi gerekir. Kir, pas ve yağdan tamamiyle arındırılmış yüzeyde en etkili maliyet/kalite seviyesi elektrostatik boya ile yakalanır.
    Üzerine bir de pasta cila atıldığında tadından yenmez :). Hatta vernik + pasta cila çok daha verimli olur.
     
    muratcodek ve soneryen bunu beğendi.
  6. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ya benim kadro carbon fakat yinede boya olayı çok maharetli olacaksa şuan için kadro almadan bu yazıda atlatırım o zaman seneye daha hafif daha profesyonel bir model bakarım kısmetse
     
  7. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    dostum karbon kadrodan bahsediyorsan boyamayı unut, karbon yüzeyin boya tutması pek düzgün olmaz.

    Ü zerine çiziği kapatabileceğin bir yöntem araştır daha iyi olur sanırım saygılar.
     
  8. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    biraz gec oluyor ama :D
    folyoyla kaplayabılırsın...
    zımpara derdı falan yok renk secenegı sınırsız gıbı bısey:D
    benım tercıhım MAT SİYAH:cool: :rolleyes:
     
  9. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Tam tersine, karbon kadro'yu boyamak çok kolay, en azından boya çıkarmakla çok uğraşmazsınız. Karbonfiber malzemede fiber örgüleri çıplak şekilde meydanda olmadığı için siz aslında fibere form ve sağlamlık veren reçine yüzey ile muhattapsınız. İnce zımpara ile yüzeyi boyayı tutması için biraz pürüzlü hale getirmek gerekiyor, pürüzden kastettiğim, mat bir yüzey. Boya için ise en doğrusu, oto boyacısında plastik tampon boyar gibi boyatmak. Metal üzerine atıldığından farklı solüsyonlar ile uyguladıkları için plastik yüzeylerde daha iyi tutunuyorlar.

    Sprey ile kendiniz de boyayabilirsiniz, bu en primitif seçenek olduğu halde yeterli emeği sarfederseniz oto boyacısında elde ettiğiniz sonuca, belki daha da iyisine ulaşabilirsiniz. Plastik yüzeyler için kullanılan astar boyayı, seçtiğiniz rengi ve verniği ayrı ayrı oto boyası hazırlayan bir yerde sprey haline getirtin (inceltici de katın). Bu hizmeti veren yerler var. Marketlerde satılan hazır spreyleri kullanmayın. Spreyi kullanırken boşluğa atarak basın, sprey ağızlarında kalan sertleşmeye yüz tutmuş boyayı kütle halinde tükürecektir, kadronuza denk gelmesini istemezsiniz. Aynı noktada fazla durmadan boyayın, biriken boya akar. İlk kat boyanız kuruduktan sonra 2000 sulu zımpara ile boyadaki hataları giderecek şekilde dikkatlice yüzeyi düzgünleştirin. Yüzey oval ya da silindirik olduğundan zımparalarken dikkatli olun, yüzeyi eşit zımparalamak zor olacağından boyayı tamamen silme riski var. Eğer boyayı fazla zımparaladıysanız bir kat daha atıp yine zımpara ile yüzeyi düzeltin. Sonra vernik spreyi ile vernik atın, akma, portakallaşma vs. olursa yine 2000 sulu zımpara ile yüzeyde çalışın. Verniği ara katmanlara zımpara ata ata birkaç kat atabilirsiniz, boyanın derinliğini arttıracaktır. Pasta ve cila ile sonuca ulaşın, ve bunlar için makine kullanmayın. Katmanlar fazla bile olsa zımpara ile boya kalınlığını minimumda tutmaya çalışın.

    Eğer etiket kullanmak istiyorsanız, vernik atmadan önce etiketi yerleştirin. Sadece etiketli bölgelere bir kaç kat vernik atın, etiket kalınlığı elle farkedilmeyecek kadar vernik katmanı oluştuğunda yine 2000 su zımparası ile yüzeyi düzgün hale getirin, sonra komple kadroya vernik atın. Böylece etiket fabrikasyon ürünler gibi elle hissedilmeyecek hale gelecektir.

    Haddime düşmez ama renk gövde / etiket için renk kombinasyonları önerebilirim, zevkinize göre bir tercih yaparken umarım fikir verir:
    1. Kirli Beyaz (Fildişi) kadro / Koyu Kırmızı folyo
    2. Ağır Hizmet Sarısı (Caterpillar) kadro / Beyaz folyo
    3. Opak AudiTT Grisi kadro / Fildişi folyo
    4. Titanyum Grisi kadro / Mat Altın folyo
     
    bachibouzouk bunu beğendi.
  10. S. Burak Cebeci

    S. Burak Cebeci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    414
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    istanbul/küçükyalı
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    hiç ugraşma bisikleti iice zımparala kaportacıya gi atsın astarını cilasını atsın 50- 100 ytl ye valla harik oluyo biz arkadaşa yaptırdık
     
  11. imhoteb

    imhoteb Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    Konya-Eregli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    eğer 100 ytl tutuyosa ben kendi bisikletimi satar üstüne 100 ytl koyar yeni bisiklet alırım daha iyi valla
     
    S. Burak Cebeci bunu beğendi.
  12. Volkan Çağlar

    Volkan Çağlar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    600
    Beğeniler:
    403
    Şehir:
    İstanbul-Eyüp
    Seviye: