Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kabloları kadrodan geçirme

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında I am the Uptown R. tarafından paylaşıldı.

  1. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.995
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba :) Merak ediyorum da kabloların kadrodan geçmesi gerçekten önemli mi? Çoğu yol bisikletinde bu özelliği göremedim açıkçası.Kablolar dışarıdan geçiyor diye bir bisikleti almaktan vazgeçer misiniz? :p
     
  2. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Tamamen görsellik açısından ne kadar önemli gördüğünüze bağlı. Benim dışarıdan giden kablolar pek hoşuma gitmiyor mesela. İçten kablolama çok daha temiz ve jilet gibi gösteriyor bisikleti. Onun dışında fonksiyonel olarak bir artısı yok. Aerodinamikliği arttırıyor diyorlar ama milyonda birdir etkisi belki.
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  3. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.995
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Görüntü olarak elbette daha güzel ancak bir zararı olur mu kabloların dışarıda olması bir yol bisikletinde?
     
  4. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Olmaz
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  5. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.995
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Son kararınız mı? :D yabancı forumlarda yağlama ihtiyacı fazla olur gibi şeyler okudum.Ben teknik şeyleri pek bilmiyorum yeni yeni öğreniyorum ondan kafama takıldı. :p teşekkürler bu arada cevap için :)
     
  6. gokcesavkay

    gokcesavkay Yeni Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    2 Nisan 2015
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökçe Şavkay Taşkın
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhabalar, arka stop lambamı dinamoya bağlamam için kablosunu kadrodan geçirmem gerekiyor. Bunun pratik bir yolu var mı acaba?
     
  7. Y.Genç

    Y.Genç Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    20 Nisan 2015
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Yasin Genç
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Eğer kablolar, teller sprial içinden geçiyorsa sorun olmaz.
    Ancak genellikle ön ve arka vites telleri, gidondan aşağıı inerken bir kısımları açık bırakılır.
    Açıkta kalan teller kontrol edilmeli, pas oluşumu var ise değişmeli, bisikletin kullanım sıklığına göre üzerleri yağlanmalı.
     
  8. gokcesavkay

    gokcesavkay Yeni Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    2 Nisan 2015
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökçe Şavkay Taşkın
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @Y.Genç fren telleri kadro dışında zaten sadece elektiriği içeriden vermişler.
     
  9. Y.Genç

    Y.Genç Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    20 Nisan 2015
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Yasin Genç
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    @gokcesavkay Özür dilerim alıntı yapmadığım için konu karışmış. @Uptown Cyclist bey mesajındaki kablonun fren ve vites telleri olduğunu düşünmüştüm.
    Stop lambanızın kablosunu kadrodan geçirmek için öncelikle kadro üzerinde, kablo girişine uygun delikler olmalı.
    Eğer yoksa ve mutlaka kadro içinden geçirmek isteniyorsa, bağlantı yerlerine yakın delik eaçılmalı, kılavuz tel yardımıyla kablo çekilmeli.
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  10. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Çok spesifik bir kadro-set söz konusu olmadıkça kadronun içerisinden geçmiş ya da geçmemiş herhangi bir önemi yoktur. Avantaj/dezavantaj açısından ise bisikletiniz her türlü hava koşuluna maruz kalıyorsa kadro içerisine giren kablo ya da hortumlar yağmurda, karda ve hortumla bisikleti yıkama gibi durumlar söz konusu olduğunda bu sıvılarında aynı zamanda korumasız olan kadronuzun iç kımına nufuz etmesine ve ileriki zamanda da içeriden korozyonuna sebebiyet olacaktır. Bu süreç ise kadronuzun meydana geldiği materyalin türüne bağlı olaraktan da farklı evrelerde ve süreçte ilerleyecektir. Gökçe Hanım, sizin sorunuza gelince, pratiklik açısından kablo klipseleri/bağları en pratik yöntem olacaktır fakat daha olması gerektiği gibi bir çözüm yolu tabii ki kullanılacak taşıyıcı kablonun çapına uygun kadro üzerinde delik açtıktan sonra havşa ağızlarda verilip klavuz ile bu kabloyu istediğiniz notadan diğer noktaya taşımak en kabul edilebilir yöntem olacaktır.
     
  11. gokcesavkay

    gokcesavkay Yeni Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    2 Nisan 2015
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökçe Şavkay Taşkın
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @Dogukanaksu @Y.Genç öncelikle teşekkür ederim. Bisikletim 84 model ve kadroda delikleri mevcut. Orijinal durumunu muhafaza etmek istediğim için kablonun içeriden yürümesini uygun buldum. İlk defa deneyeceğim için de bilgi almak en doğrusu gibi geldi :)