Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kabloları düzenlemek

Konu, 'Elektrik - Elektronik' kısmında başarist tarafından paylaşıldı.

  1. başarist

    başarist Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    718
    Şehir:
    İSTANBUL Beşiktaş
    Seviye:
    arkadaşlar yaptıklarımı örnek alıp kablonuzu keserseniz km saatinizi bir daha kullanamayabilirsiniz, bu yüzden kimseye önermiyorum. ben kullandığım şeyleri kendi isteklerime göre düzenlemeyi huy edinmiş birisiyim ve bu tip işlerde oldukça tecrübeliyim.

    daha tutarlı çalıştıklarından kablolu km saatini tercih ettim. sarkık kablolar ses yaptığı, görünüşü bozduğu ve takıldığı için ''ısı ile daralan makaron'' kullanarak düzenleme yaptım. bunu yaparken, makaronların içinden geçirebilmem için kabloyu kesmem ve tekrar eklemem gerekti. (eki lehimleyip slikonla yalıtıp makaronla muhafaza ettim)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    arka fren telinin kadro üzerinde açıkta kalan yerini makaronla kapladım

    [​IMG]

    [​IMG]


    kadans ve hız sensörü kablolarının görünmemesini sağlamak için maşanın altından geçirdim, plastik kelepçelerin bağlantı yerlerini altta bıraktım.

    [​IMG]


    fren ve vites tellerini sonlandırmak için yine makaron kullandım.

    [​IMG]

    km saatinin sürgülü olması pinlerinin (teması sağlayan metal iletkenler) yalıtılmamış olması, yağmurda ıslanan saatin tutarsız çalışmasına neden oluyor (şilede 240 kadans görmüştüm hızı hiç söylemeyim :D ) bu yüzden km satinin pinlerinin etrafını seffaf silikonla yalıttım ve km saatimi artık bisikletten ayırmıyorum

    pompa suluğun yanında olduğunda hem takılıyor hemde görüntüyü bozuyor, sele borusuna bağladım

    [​IMG]
     
  2. Atila Filmer

    Atila Filmer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    800
    Şehir:
    İstanbul/Nişantaşı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    güzel olmuş da, şimdi bunu yapmayı öneriyormusun önermiyormusun anlayamadımki?
     
    başarist bunu beğendi.
  3. başarist

    başarist Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    718
    Şehir:
    İSTANBUL Beşiktaş
    Seviye:
    önermememin sebebi , her ne kadar basit bir uygulama olsada, yapamayıp cihazını bozan arkadaşlar olabilir. kimsenin zarara uğramasını istemem şimdi anlaşıldımı yoksa yavaş yavaşmı anlatayım :D
     
    keremkeke bunu beğendi.
  4. Pugtdeem

    Pugtdeem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul-Aksaray
    Seviye:
    Detaylı bir şekilde anlattığınız için teşekkür ederim çok temiz ve düzenli durmuş kablo kalabalığı olucak diye göz korkutmayacak tarzda çalışma bir çalışma
     
  5. emre arıkan

    emre arıkan Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.626
    Beğeniler:
    1.008
    Şehir:
    antalya-kemer
    Seviye:
    proje güzel olmus ama lehim eki yaptığın yerde keşke yine silikon yerine daralan makaron yapsaydın daha iyi olurdu
     
    başarist bunu beğendi.
  6. başarist

    başarist Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    718
    Şehir:
    İSTANBUL Beşiktaş
    Seviye:
    Yapıcı eleştiriniz için gerçekten teşekkür ederim, eke silikon sıkıp üzerine 2 kat makaron yapmıştım. (ek 2. fotoğraftaki uzun makaronun içinde).
     
    emre arıkan bunu beğendi.
  7. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    paylasım ıcın tesekkurler:)
    bırsey soracaktım km saatının kablosunda kac tel vardı acaba:)
     
  8. başarist

    başarist Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    718
    Şehir:
    İSTANBUL Beşiktaş
    Seviye:
    Rica ederim iki adet kablo ve ''blendaj'' var, yani kabaca 3 adet tel var diyebiliriz (saat soketi 4 pinli ama sanırım 4. pin sadece üst modellerde aktif)

    ''blendaj'' anten, ses, vb. kablolardaki teldenden örğü
     
    tuninger_haa bunu beğendi.
  9. DijibrilHakan

    DijibrilHakan Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Kasım 2007
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşım gerçekten bende öle yapıyorum süper bir akıl senin fikrini çalmak istemem ama gerçekten iyi bu arada bisikletinde güzel:D
     
    başarist bunu beğendi.
  10. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    ewet bu benımde dıkkatımı cektı :)
    dikkatimi ceken bırsey daha oldu :) konuyu bıraz dagıtacagım ama kusura bakmayın. 7. resımde jantın ustunde warning yazıyor bu neden acaba neye dıkkat edılmesını ıstıyor ?? :)
     
  11. Pugtdeem

    Pugtdeem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul-Aksaray
    Seviye:
    Disk frenli sistem var eğer v frenli sistemde bu jantı alıcaksınız dikkat diyor olmaz gibi sadece fikrimdi
     
    emre arıkan, başarist ve tuninger_haa bunu beğendi.
  12. keremkeke

    keremkeke Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Haziran 2007
    Mesajlar:
    930
    Beğeniler:
    474
    Şehir:
    İstanbul / Haliç
    Seviye:
    Güzel ,düzenli ve resimli anlatım için teşekkürler Başar abi
     
  13. başarist

    başarist Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    718
    Şehir:
    İSTANBUL Beşiktaş
    Seviye:
    Emre haklı :in:
     
  14. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    ben de emre abinin mesajından sonra dıkkat ettım jantta v fren için yer yok :)
     
  15. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    tebrikler....