Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kablo değişimi

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında I am the Uptown R. tarafından paylaşıldı.

  1. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.994
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Herkese merhaba.Yaklaşık 2 aydır yol bisikleti kullanıyorum ve bisiklet 850 km'de.Ne yazık ki kullanmak için pek vaktim yok.Neyse merak ettiğim üç beş teknik soru var.Papuç özellikle ön çok ses yapıyor.Bitmiş midir işi? Bu fren kabloları falan ne zaman değişir? Yağlarken ne yağı kullanayım? Lastikler Michelin dynamic sport 700×25 bunların ömrü var mıdır daha ? 4000 diye okumuştum ama şekline bakınca pek öyle durmuyor :D Ayrıca aynakol, göbek vs gibi yerler ne zaman yağlamam gerekir? Konular var ama su ara yaglasan iyi olur yazmıyor ne yazık ki o yüzden soruyorum.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
     
  2. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.778
    Beğeniler:
    2.168
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    İngilizce varsa youtube'da gcn 'e abone olmanı tavsiye ederim. Herşeyi bulabilirsin...
     
  3. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.994
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Ozan k. Onların tüm videolarını izliyorum.ingilizcem de var.Hiçbir video'da şu km'de değiştirseniz iyi olur gibi bir şey duymadım ne yazık ki.Buradan direkt olarak tecrübe edenlerden öğrenmek isterim.
     
  4. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    649
    Beğeniler:
    915
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    ön pabucu kontrol ettiğinizde üstünde muhtemelen sınır çizgisi görebilirsiniz, hala ömrü varsa (çok sert, uzun, sık fren yapmadıysanız henüz tükenmemiştir) pabucun temas yüzeyini biraz zımparalayın. benim 3000'e dayandı daha kablo ve tel değişimi yapmadım. bakım yaparken zinciri arkada en büyük dişliye getirin sonra pedal çevirmeden vitesi en küçük dişli konumuna getirecek şekilde düşürün. arka vites teli gevşeyecektir. kablolarını dışarı alıp rulman gresiyle teli yağlayıp tekrar geri takabilirsiniz. ön vites teli daha kısa bir yol izlediği için bakım yapmıyorum. lastiklerin üstünde hava kabarcığına benzer küçük izler göreceksiniz o izler kaybolmaya başladığında ya da lastik yanaklarında dikkat çeken aşınmalar, iplikleşmeler başladığında değişim vakti gelmiştir. arka lastik ön lastikten daha çabuk aşınır ama yine de lastikleri takas etmeyin. ekonomik olsun istiyorsanız sadece aşınan arka lastiği değiştirin, ön lastiği arkaya takın, yeni lastiği öne takın. bütçem rahat diyorsanız arka lastik aşınınca takım olarak değiştirin (ön lastiği yolda kullanılabilir olarak arka lastiği de trainer lastiği olarak forumdan satabilirsiniz). zinciri yağlarken wd40, dikiş makinesi yağı, motor yağı ve hele hele gres kullanmayın. zincirin kısa sürede kirlenmesine neden olursunuz, bakım işlemi vakit alır ve vakit kaybetmek para kaybetmektir. zincir ve aktarıcılar için sadece zincir yağı kullanmanızı tavsiye ederim.
     
    Sin, I am the Uptown R. ve bua bunu beğendi.
  5. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.994
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @ozgur908 Çok teşekkür ederim detaylı mesaj için.Lastikler şimdilik sağlam gibi ancak küçük küçük çizikler falan var üstünde.Schwalbe One gördüm çok uygun fiyata onlardan almayı düşünüyorum.Zinciri temizlemek için würth kullanıyodum artık elle temizliyorum ve Zefal Pro Lube ile yağlıyorum.Kablo değişim vakti henüz gelmemiştir diye düşünüyorum ve papuçlar da fena değildir diye düşünüyorum açıklamanıza göre.Göz kararı bakınca çünkü iyi duruyorlar oldukça.Rulman gresi dediğinize de bakayım internetten.Alırım bir tane köşede durur şimdilik.Çok teşekkürler.Ancak şu soru var hala :D tahmini olarak kaç km'de aynakol falan yağlanır? Kaç km'de o teller değişmeli? Yani işlerinin bittiğini o tellerden nasıl anlayacağımı bile bilmiyorum ne yazık ki.Jantlar'ın göbekleri için 3000 falan demişlerdi bana.
     
  6. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    649
    Beğeniler:
    915
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Uptown Cyclist
    son sorularınız için yanıt veremiyorum. aynakolun dişleri temiz olduğu sürece zaten zincir sayesinde yağlanır. ama şaftını geçen gün pedal çevirirken ses geldiği için ilk kez söküp temizleyip gresleyip geri taktım. tel ve kablo konusunda da sorun çıkmaya, sertleşmeye başlayana kadar uğraşmayı düşünmüyorum. bakımları hep kendim yaptım ama jant göbekleriyle hiç ilgilenmedim ve nasıl yapılır bilmiyorum ve bu sene güvenilir bir bisikletçide yaptırmayı düşünüyorum. bakımla fazla uğraşmamak ve daha önce zeminin ıslaklığı nedeniyle düşüp bacağımı kırdığım için yağışlı havada sürüş yapmıyorum, bu da göbeklerin vb. bakım gereksinimini azaltıyor.
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  7. Sin

    Sin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    840
    Beğeniler:
    741
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    kesinlikle km ile alakası olduğunu düşünmüyorum. hepimiz bisikletimizi farklı şartlar ve oranlarda zorluyoruz. bisikleti dinlemek bunun için en mantıklısı. 1500km de lastik biter diyende var ama ben o değeri çoktan geçtim, lastiklerim canavar gibi şuan mesela. zerinde koca koca dişleri olan ama tutmayan fren pabuçlarım vardı değiştirmiştim mesela. bisikletinizi dinleyin sadece. belli bir kalıba ortmaya çalışmayın. türkiyede ve dünyada 20 yıl bakım görmeyen kuğu gibi süzülen bisikletler var :D

    bu arada fren kablosunu değiştirmek için bi sebep görmüyorum tel değişimi için bişey yapılabilir. pabuç ses yapıyorsa bunun (BARADINE 471C YOL PAPUÇ | Doğa Bisiklet) ya da bunun (BARADINE ABS-01RC YOL-MTB PAPUÇ | Doğa Bisiklet) gibi bişey alarak sorunu çözebilirsiniz. ben 2 yıl/1500kmde anca paraladım vites tellerini mesela. tel mevzusunda 1 liralık tel alıp ucuza kaçmayın btwin tel aldım ben gayet iyi görünüyor çok pürüzsüz ve sağlam kesinlikle. tel aldıktan sonra gres yağı ya da zincir yağıyla yağlayın teli biraz öyle sürün hortumun(kablonun) içine. dikkat edilecek mevzu bu kadar. tel dediğin kopana kadar kullanılır :)

    4 mevsim zincir yağı edinin. eğer zinciriniz ses çıkartıyorsa sürüş sırasında, yağlanma zamanı gelmiş sayılır. duruma göre temizleyip yağlayabilir ya da direk yağlayabilirsiniz. bu yağı teli yağlarkende kullanabilirsiniz mesela. jant göbekleri ve orta göbek için ses, boşluk ve hisler kontrol edilir. orta göbek için yapılacak bişey yok gerçi bir bisikletçide yenisini taktırırsınız olur biter. jant göbeklerini açıp temizlemek için videolar var onu izler ona göre yaparsınız ama bunlar daha ağır bakımlardır gres yağı ile yapılır. çok sevdiğim bir turcu arkadaşım bu iş için sarı gres kullanıyordu banada önerdi bende sarı gres ile yapıyorum.

    he bide... pedal çevrirken çıtır çıtır ses geliyosa ilk önce pedalları kontrol edin ilk onlar cortlar genelde :) ben bu ses için orta göbek değiştirdim iki kez. bi kere bisikletçide bi kere kendim yaptım. bunun için alet edevat aldım. orta göbek paralarınıda ekleyin. ses sonra pedallardan çıktı işte :)

    son olarak. çok önemli bir mühendislik kuralını söyleyeyim size;

    "çalışıyorsa elleme."

    :)
     
    ozgur908 ve I am the Uptown R. bunu beğendi.
  8. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.994
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Sinan A. Çok teşekkürler mesajlar için.Pedallardan çıt sesi geliyor ama wd-40 ile geçiyor zaten spd alamadım henüz :D bisiklet şu an taş gibi zaten rulmanlı jant seti de alacağım.Tekrardan teşekkür ediyorum mesajlar için cevaplarımı aldım.