Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Janta tel sarımı hakkında

Konu, 'Tekerlekler' kısmında erzanaskin tarafından paylaşıldı.

  1. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Jant a farklı tel sarımları gördüm ( sık, aralıklı, vs. ) Bunların birbirinden ne farkları var acaba ?
     
    Taner Yavuz bunu beğendi.
  2. Taner Yavuz

    Taner Yavuz Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.097
    Beğeniler:
    827
    Şehir:
    istanbul-Bahçeşehir
    Seviye:
    Janta tel sarımı dediğiniz şey aslında 'jantın örülmesi' oluyor sanırım.
    Çeşitli örme şekilleri var.Bunlar en basitiyle göbeklerinizin kaç delik olduğu ,ön mü yoksa arka teker mi olduğu ile alakalı.Bunun haricinde jantta ki deliklerin dizilişiyle de alakalı olarak değişiyor.Arazi sürüşleri için sık örgüler 32-36 delik jantlar uygun olduğu gibi yol bisikletleri gibi çok darbe almayacak bisikletlerde 12 tele kadar örgü sıklığı düşebilir diye biliyorum.Tabi 36 delik bir jantı değişik şekillerde de örmek mümkün.Bunun haricinde jantın ve tellerin iyi olmasının yanında ,usta birisi ile acemi birisinin örmesi arasında da ciddi fark olacaktır diye tahmin ediyorum.
    Mutlaka bu konuda daha bilgili ve tecrübeli arkadaşlar vardır.Ben genel olarak ,fikir vermesi için bunları söyleyebilirim.Umarım işine yarar dostum:)
     
    civil ve erzanaskin bunu beğendi.
  3. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Taner Bey

    engin tecrübelerinizi bizimle paylaştığınız size teşekkürü bir boç sayarım
     
    Taner Yavuz bunu beğendi.
  4. Taner Yavuz

    Taner Yavuz Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.097
    Beğeniler:
    827
    Şehir:
    istanbul-Bahçeşehir
    Seviye:
    Borç hanene yazıldı dostum:)
     
    Mert Kabtan bunu beğendi.
  5. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Taner kardeşim bizim uygulamalarda kaç delik jant kullanmak lazım acaba, az sarım olup daha kalın tel kullanımı var bunun hakkında ne düşünüyorsun ?
     
    Taner Yavuz bunu beğendi.
  6. Taner Yavuz

    Taner Yavuz Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.097
    Beğeniler:
    827
    Şehir:
    istanbul-Bahçeşehir
    Seviye:
    Bu jant eminim seninde ilgini çeker dostum!Akord ayarı filanda gerekmiyormuş bu arada!Sadece biraz ağır o kadar:D
    http://www.deltabisiklet.com/File/?_Args=ProductImage,2259,DeltaBisiklet
     
    erzanaskin bunu beğendi.
  7. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Genelde örme şekilleri bir telin göbekten janta giderken kaç tel üzerinden geçtiğine bağlı olarak isimlendiriliyor. Cross2, cross3 vs gibi.. Eğer bir tel başka hiçbir tel üzerinden geçmeden janta bağlanıyorsa buna da radial deniyor. Radial’ın şekli çok orjinal duruyor ama tork iletiminde çok iyi olmadığı için arka tekerde veya göbekten frenli tekerlerde kullanılmıyor. Bunlar dışında internet’te fantazi örme biçimleri de görebilirsiniz “wheel lacing/spoke lacing” şeklinde ararsanız bayağı bir bilgi çıkacaktır.
     
    erzanaskin ve Taner Yavuz bunu beğendi.
  8. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
  9. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
  10. Taner Yavuz

    Taner Yavuz Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.097
    Beğeniler:
    827
    Şehir:
    istanbul-Bahçeşehir
    Seviye:
    Abi,gramdan ziyade kilo bazında bir ağırlık var zaten:D
    Yanlış hatırlamıyorsam ,ön 1.600 gr,arka 1.900 gr civarı birşeydi.Delta'nın sitesinde detayları vardı:in: