Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant

Konu, 'Tekerlekler' kısmında doğuş tarafından paylaşıldı.

  1. doğuş

    doğuş Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Istanbul, Küçükyalı
    Seviye:
    Jant çok karmaşık ve geçmeli bölümlere sahiptir. Üretimlerinde, aynı zamanda kadro yapımında da kullanılabilen dövme alüminyum alaşımları seçilir. Genellikle 6061-T6 alaşımı olan bu malzeme diğerleri kadar mukavemetli olmamasına rağmen iyi şekillendirilebilirlik, dövülebilirlik, yüksek korozyon direnci ve yeterli mukavemeti bir arada sağladığı için tercih edilir. Alüminyum alaşımları’nın tercih edilmesinin diğer bir nedenide hafiflikleridir. Bu özellik, sürüş rahatlığı sağladığı gibi, tekerlerin yüksek dönüş hızından doğan jirokoppik etkiyi de en aza indirerek ön tekerleğe yön vermeyi kolaylaştırır. Jant bu özelliklerinin dışında, şişirilimiş lastiğin içindeki havanın basıncına direnç gösterebilmelidir.


    Kaynak: http://www.bisikletfoto.cjb.net
     
  2. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selam Grup,

    on jantimda bir carpma sonucu yamulma var. bu nedenle de on
    lastigimin havasi surekli iniyor. cok buyuk bir yamulma degil. cok
    ufak, bu nedenle surerken pabuclara da degmiyor ama fren siktigimda
    tak tak sesler geliyor,dogal olarak.

    benim size sorum, acaba bisikletci bu yamulmayi duzeltebilir mi???
    Aslinda ilk bakista, "elbette caniiiim, bunda ne var" diye dusunuyor
    insan ama buradaki bisikletcim hemen bana "bu is olmaz, yeni jant
    almaniz gerek" diye bir yanit verdi. ben boyle birseyin yillar once
    basima geldigini (ayni jant) ve bisikletcinin (bu bisikletci
    Ankara´da hala tamir isleri yapiyor) bunu hic sorun olmadan
    duzelttigini soyledim. bunun uzerine baskasi geldi, o da bunun icin
    ozel alet oldugunu, onlarda bulunmadigini (?!) olsa bile bunu
    kesinlikle yapmayacaklarini soyledi. sorumluluk almak
    istemiyorlarmis! (aluminyum bu, bir saga bir sola kivirdiniz mi
    kirilir, dendi!) kime giderseniz gidin ama biz yapamayiz, diye sert
    bir yanit verdiler.

    bu isin dogru tarafi nedir???? adamlar jant mi satmak istiyorlar??
    eee, ben bu jantimi ne yapayacagim simdi?? suanda bu halde
    bisikletimi surmeye icim el vermiyor! zaten on lastigim iniyor.
    gercekten sorumluluk almak istemeyecek kadar "ciddi" bir is mi bu??
    Oyle ise 2000 yilinda bunu duzelten Ankara´daki bisikletci buyuk bir
    sorumsuzluk ornegi gostererek beni tehlikeye mi suruklemisti? Eger
    cok tehlikeli ise, sans eseri mi kurtuldum bunca yil ??!!?

    Ne yapmaliyim, beni bir erdem aydinlatirsa cok sevinirim.


    Not: Gorenler bilir, satmaya calistigim gobebegimin (Giant) basina
    geldi bu.... Bu bisikleti satacagim icin bu durum alacakli icin de
    son derece onemli....


    Yagmurlu ve soguk bir memleketten herkese sevgiler

    A.Ş




    ---------------------------------------------------------------------
    Aygün Selam..
    Jantına geçmiş olsun!!Ama jantının nasıl bir yamukluğa sahip
    olduğunu yazmamışsın.
    Bu durumun çözümü jantının yamukluk derecesine ve yönüne göre
    değişir..
    1-adamlar bir anlamda haklı..Orada en ufak bir risk almak
    istemezler..
    2-Orda işçilik pahalı. bazen yenisini almak daha ucuz olabilir.
    3-Düzeltseler bile bunlar genelde sıfır jant gibi olmaz..Sonra da
    müşteri "bu olmamış" diye şikayet eder diye yapmazlar.
    4-Ülkemizde işçilik nispeten ucuzdur, malzeme pahalıdır. Tamir
    yoluna gidilebilir.
    5-Düzeltilmiş jant (vuruntusu düzeltilmiş- akort edilmiş değil)
    hiçbir zaman binerken birden bire paramparça olmaz..Olsa olsa
    çatlar.Sadece 1 olasılık varki düzeltilmiş yerin kırılıp ordan iç
    lastiğin dışarı fırlaması ve aniden patlama riski olabilir.Bence bu
    da çok çok az bir olasılıktır ama yine de vardır..
    6-Jantın daireselliği bozulmayıp ta bir veya 2 fren yüzeyinde mesela
    taşa çarpma sonucu yamulma olabilir (genelde içe doğru ). Bu
    yamukluk çok fazla değilse genelde jant duvarı yavaşça ayarlı
    anahtarla dışa çekilip düzeltilebilir..(bazen kırılabilir) Ama
    sonra bölgeyi eğelemek, zımparalamak ve/veya akort gerekir.
    7- Eğer dairesellik bozulmuşsa göçmenin olduğu yerdeki teller
    sökülür.Jantı sağlam bir iple , göçüğün olduğu yerden sağlam bir
    yere asılır veya bağlanır. "Kilolu bir arkadaş" bulunur..(Aygün bu
    sana göre değil!:)Kontrollü bir şekilde düzelene kadar janta
    asılınılır.Sonra akort yapılır..Bunu yine tellerin söküldüğü yere
    plastik çekiçle vurabilirsinzi ama jantta minik vuruk izleri
    oluşabilir..

    Sonuç olarak bir şekilde jant kurtulabilir ama görmeden bir şey
    söylemek zordur..

    Umarım yardımcı olmuşumdur..
    Bol güneşli günler dilerim..
    Gürsel AKAY
     
  3. seavoice

    seavoice Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Kasım 2004
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Selamlar, bende Aygün arkadaşımızın derdine yakın bir dertten muzdaribim. Ön jantın bir noktasında fren sıktığımda tak diye beni neredeyse öne fırlatacak bir darbe yapıyor.(107 Kg.yim buna rağmen) Kendim bi ara söktüm jantı elim yatkındır bu tür işlere örs ve çekiç tedarikinden sonra biraz düzelttim ki buna kesin eminim herhalde galiba yani. Neyse taktım sürdüm denedim hakikaten darbe aza inmiş ama yinede bünyemin yarısını önden atacak kuvvette tak lıyor. Bu maruzatıma bir çözüm dileği ile..
    Saygılarımla,
    Kenan
     
  4. speedy

    speedy Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2004
    Mesajlar:
    45
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    yalova
    Seviye:
    Herkese merhaba ! Benim Jantımın üstünden de bir adet 2003 focus hatchback geçti. Netice yeni jant taktık, 6 adet akort değişti . Bu olay 2 hafta 2 hafta önce oldu. Şimdi janttan tık tık , tık tık diye ses geliyor ! bir ara sinirden akortları tekmeledim, şimdi daha çok tık tık hatta tak tak diye ses geliyor ! NE YAPMALIYIM ?
     
  5. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Selam Speedy..
    Neyse ki o Focus bisikletinin üstünden geçmedi..!!!
    %99 senin jant tellerin jant örülürken yeterince gerilmemiş.. Ya da örülme sırasında tellerde (bu arada jant teline "akort" dememekte fayda var) Gerdirme sırasında telde oluşan torsiyonal (burulma(sal)!!) gerilmeyi akort sırasında almak gerekiyordu. Bu da aynı tarafta bulunan birbirine paralel gözüken 2 teli sıkıca avuçlamak şeklinde yapılır.. Bu işlem sırasında tatlı tatlı tıkırtılar olur.. Bu ses gerilme sırasında burulu kalan telin normal haline dönerken çıkardığı sestir. Yani tel başıyla birlikte telin jant deliği yuvasındaki mikrometrik yerleşmesinin sesidir.Bu durum bazen yeni bisikletin (veya jantın) üzerinde ilk sürüşte ortaya çıkar..

    Fakat senin durumunda tahminen bu sesten farklı olarak iyice gevşemiş tellerin üzerine her yük gelişinde esneyip değdiği tele sürtmesinden kaynaklanan bir ses olmalıdır. Normalde aynı yüzde kesişen 2 teli birbirine yaklaştırmaya çalıştığınızda tellerin birbirini kestiği noktanın 1 cm.den fazla uzaklaşmaması gerekir. Hatta bu mesafe arka tekerde dişli tarafındaki tellerde daha azdır.. (Yani dişli tarafının telleri her zaman -Ritcey'nin eksantrik jantlı tekerleri hariç-dişsiz taraftakilerden daha gergin olur..)

    Jant örme konusu gelmişken yazayım.. Telleri örerken vida kısmını normal yağ ile yağlamak kesinlikle doğru değildir. Bu yağ sonradan tellerin çabuk gevşemesine yol açabilir. Bunun yerine keten tohumu yağı önerilir. Biz bezir yağı kullanırız..Bunlar başta kaygan, sonra donar ve kemikleşir.. Yani örme sırasında kolaylık, sonra da sağlamlık sağlar..

    Bu jant konusu bir kitap olacak kadar geniş bir konudur.. Sorularınız varsa seve seve yanıtlarım..

    Selamlar..
    Gürsel Akay-Yeşil Bisiklet..
     
  6. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Selam Kenan..
    1- jantın demir mi, aluminyum mu? Yamukluğun yönü ne? Frenlerin ne tip?(Bu gibi mesajlarda biraz daha detaylı yazarsanız daha çabuk cevap vermiş olurum..)
    Jantının fren yüzeyindeki yamukluk genelde dışa doğru olur.. Hal böyle olunca fren pabucu "dağa" çarpmış gibi olur ve jantı kazıklar.. Senin düzeltmeye çalışman iyi bir çözüm olabilir. Jantın demirse düzeltme işlemi daha rahat yapılabilir. (Çünkü aluminyum gibi kırılgan değildir) Düzeltmeden sonra eğe ve zımpara işe yarar. Ama yamukluk jantın merkezine doğruysa bunu düzeltmek daha zordur.. Bu bölgedeki telleri sökmek lazım.. (Yukarıda nasıl yapıldığı yazıyor)

    Ama eninde sonunda sanırım en sağlıklısı yeni jant almak olacaktır..

    Selamlar..
    Gürsel Akay-Yeşil Bisiklet
     
  7. demir.demiray

    demir.demiray Aktif Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    18 Haziran 2016
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Adı:
    Demir Demiray
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bencede en sağlıklısı yeni jant
     
  8. Ömer Murat

    Ömer Murat Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2016
    Mesajlar:
    2.179
    Beğeniler:
    6.194
    Şehir:
    Antalya - İstanbul
    Seviye:
    @demir.demiray Yaklaşık 12 yıl karar verebilmek için yeterince uzun bir süreç zaten sanırım, tebrikler :harika:
     
    EmirhanShn bunu beğendi.
  9. Kaan T.

    Kaan T. Sarcasm

    Kayıt:
    7 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    196
    Beğeniler:
    172
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Kaan T.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @demir.demiray 12 yıllık konuyu hortlatmadaki amacınız 12 yıl önce tartışılan bir konuyu onaylamak mı?o_O
     
  10. demir.demiray

    demir.demiray Aktif Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    18 Haziran 2016
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Adı:
    Demir Demiray
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    12 yaşındayım zaten yemin