Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant yamulması iyi bir şey midir?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Kamış Tornavida tarafından paylaşıldı.

  1. Kamış Tornavida

    Kamış Tornavida Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2015
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    343
    Şehir:
    .
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Başlığın garip geldiğinin farkındayım. Fakat aklıma takıldı. Sormak istedim.
    a) Dalgınlıkla kaldırıma çarptığımda jantımın yamulması,
    b) Yolda ilerlerken yayaya çarpılması,
    c) Herhangi bir engele çarpılması,
    d) Arkadan bisiklete çarpılması durumlarında jantın yamulmasının kuvveti emeceğini ve bisiklet sürücüsüne olacak hasarı azaltacağını düşünüyorum. Sizce jant ziyadesiyle sağlam mı olmalı? Ya da, ben bilgi sahibi değilim, bu gibi durumlarda bütün jantlar (kaliteli jantlar dahil) "ciddi manada" yamulurlar mı?
    Bir diğer soru da şu; bu gibi durumlara karşı sürücüye ya da çarpılan kişiye olacak hasarı azaltacak bir unsur var mıdır?
     
  2. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.652
    Beğeniler:
    3.892
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Jant yamulmasının sürücünün alacağı hasarla bir alakasının olduğunu sanmıyorum. Yani tasarımcılar ve mühendisler " kaza anında jant yamulsun da sürücünün aldığı hasarı absorde etsin " diye düşünmemişlerdir.
     
  3. Kamış Tornavida

    Kamış Tornavida Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2015
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    343
    Şehir:
    .
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @Tolga Çelebi Evet, ben de öyle tahmin ediyorum fakat bu yamulma durumu bu kuvveti gerçekten absorbe eder mi, bunu merak ediyordum
     
    Tolga Çelebi bunu beğendi.
  4. emancipation

    emancipation Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    473
    Beğeniler:
    672
    Seviye:
    Jant yamulursa uçamaz ve kafa üstü yere çakılırsın, hadi yüzüstü olsun.

    Ama yamulmazsa çarpma anında havaya uçar ve yere düşene kadar kol ve bacaklar yardımıyla kafaya gelebilecek hasarı azaltırsın.

    Havayastıklı gidon Zihni Sinir procesi yapmalıyız bence :D
     
    Halilibrahim ve Kamış Tornavida bunu beğendi.
  5. Yusuf !!WOW!!

    Yusuf !!WOW!! #EAEGS

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    15 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    1.178
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Yusuf
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Jant çemberi değilde, jant telleri hasarı absorbe ediyordur. Jant çok sağlam olursa göbek dağılabilir. Hem göbek, hem jant sağlam olursa, maşaya. Maşa da sağlamsa ön boynu zorlayabilir falan falan derken ilerler bence :D
     
  6. Kamış Tornavida

    Kamış Tornavida Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2015
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    343
    Şehir:
    .
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @cumali55 Şöyle düşündüm de doğru söylüyorsunuz. Biraz da refleks lazım tabi ki. Bisiklet için de artık geliştirilmesi lazım bu projenin :)
    @Yusuf !!WOW!! Ya her yer sağlam olacak ya da hiç diyorsunuz yani :) Mantıklı

    @cumali55 Şöyle düşündüm de doğru söylüyorsunuz. Biraz da refleks lazım tabi ki. Bisiklet için de artık geliştirilmesi lazım bu projenin :)
    @Yusuf !!WOW!! Ya her yer sağlam olacak ya da hiç diyorsunuz yani :) Mantıklı
     
    Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
  7. Yusuf !!WOW!!

    Yusuf !!WOW!! #EAEGS

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    15 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    1.178
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Yusuf
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Lastikleri unuttuk bu arada :D Onlar zararı bayağı bir emiyor zaten :harika:
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  8. Kamış Tornavida

    Kamış Tornavida Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2015
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    343
    Şehir:
    .
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @Yusuf !!WOW!! Burada lastik basıncının düşük olması avantaj sağlıyor kanımca
     
    Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
  9. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.652
    Beğeniler:
    3.892
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    @alifurkan390

    Haklısın,araştırmak gerekir.Mantıklı bir deney konusu gerçekten :harika:
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  10. Yusuf !!WOW!!

    Yusuf !!WOW!! #EAEGS

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    15 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    1.178
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Yusuf
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Evet, ama bu sefer de lastiği patlatmak gibi bir sıkıntı doğuyor malesef
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  11. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    646
    Beğeniler:
    904
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    eğer kullandığınız alet sağlam olmasına karşın kazada dik açıyla gelen bir darbeden yamuluyorsa bu durum çarpmanın şokunun vücudunuza daha az iletildiği anlamına gelir. mesela geçmişte bir tane otomobil çarpma testi videosu seyretmiştim. küçük bir arabanın kabini sapasağlam kalmıştı, ancak, bu durum enerjinin sönümlenmeden sürücüye iletilmesi demek oluyor. hani 3-4 tane bozuk parayı çizgi gibi yan yana dizersiniz ve bu çizgiye bir ucundan başka bir para fırlatırsınız. aradaki paralar yerinden oynamaz ama diğer uçtaki para neredeyse bu gruba çarpan bozukluğun hızıyla hareket etmeye başlar. bisiklet de nispeten rijit bir mekanizmadır, bazı parçaları şiddetli darbe anında hasar alıp deforme olmazsa o deformasyonu sağlaması gereken kuvvet sürücüye vb. aktarılır.
     
    Yusuf !!WOW!! ve Kamış Tornavida bunu beğendi.
  12. Kamış Tornavida

    Kamış Tornavida Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2015
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    343
    Şehir:
    .
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
  13. Yusuf !!WOW!!

    Yusuf !!WOW!! #EAEGS

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    15 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    1.178
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Yusuf
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    İnşallah hiç kaza yapmayız :)
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  14. Kamış Tornavida

    Kamış Tornavida Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2015
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    343
    Şehir:
    .
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @ozgur908 Haklısınız, burada kadronun her zaman sağlam olması gerekliliğini göz önüne alırsak olası bir kazada deforme olabilecek ve kuvveti emebilecek en iyi yerin de jantlar olduğu kanısını çıkartıyorum
     
  15. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    646
    Beğeniler:
    904
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bence de asıl şoku yapıları gereği jantlar ve mtb söz konusuysa amortisörler çeker. geri kalanı da kadro, gidon boruları, vücudun kendi mekaniğiyle sağlanır. tekerleklere ek olarak kadroda da yamulma söz konusu olduysa sürücü de muhtemelen ciddi ya da hafif bir yaralanmaya maruz kalmıştır.
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  16. Kamış Tornavida

    Kamış Tornavida Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2015
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    343
    Şehir:
    .
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @ozgur908 Doğru söylüyorsunuz, kadronun hasar alması durumu muhtemelen ciddi bir kaza sonucu ortaya çıkacaktır
     
  17. T.Erk

    T.Erk Yeni Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    13 Eylül 2015
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Soru: Jant yamulması iyi bir şey midir?
    Cevap: Evet, Muhteşem bir şeydir.
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  18. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @alifurkan390
    Kucuk, akort ayari ile giderilecek yamulmalardan bahsetmiyoruz herhalde :)
    Onlar zaten darbeyi absorbe edecek kadar dikkat cekecek boyutta olmuyor ;)

    Dediginiz gibi janti buyuk olcude ve kullanilamaz hale getirecek darbede absorbe ediyorsa da faydasi olacagini sanmiyorum. Cunku ne hava yastiginiz var nede emniyet kemeriniz. Oyle bir darbeyle ya bisikletle beraber yada bisiklet ile ayri yonlere ucusa gecersiniz genellikle :booo:
    Bu durumda absorbeyi kaskiniz, eldiveniniz, dusmeyi biliyorsaniz yuvarlanmaniz ve dustugunuz yerin yapisi vb saglayacaktir.
    Tabi iki cismin arasinda tost olmak veya onden-arkadan gelen bir aracin dustugunuz zaman uzerinizden gecmeyecegini varsayarsak.

    Iki teker arac kazalarinda aracin zeminden gelen sarsintilari absorbe etme haricinde kazalara karsidarbe emici bir sistemi oldugunu gormedim, okumadim ve mantik olarak bulamadim...
     
  19. Kerem Özbayrak

    Kerem Özbayrak Bisikletkolik

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Haziran 2009
    Mesajlar:
    1.100
    Beğeniler:
    2.281
    Şehir:
    iSTANBUL
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @Yusuf !!WOW!! Yeni gördüm imzanızı, eheh gece gece güldürdü. Üşenmedim arattım google'dan ama yok böle bi atasözü :) bilin istedim.
     
    Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
  20. Yusuf !!WOW!!

    Yusuf !!WOW!! #EAEGS

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    15 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    1.178
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Yusuf
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kerem Özbayrak bunu beğendi.