Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

jant telleri...

Konu, 'Tekerlekler' kısmında mtsemiz tarafından paylaşıldı.

  1. mtsemiz

    mtsemiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    404
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Konu daha önce işlenmişse hangi başlıktadır bilemedim, kendi sorunumu anlatayım. Son inişimde sorunsuz bıraktığım arka jant hafiften 8 çizmeye başlayınca baktım jant tellerini kontrol ettiğimde tellerden birinin vidasının yalama olduğunu ve tutmadığını farkettim. bu iş başıma şehir dışındaki bir turda geldiği için turu 65-70 km boyunca arka freni iptal edip 8 çize çize götürmek zorunda kaldım :boese157: . bulunduğum yerlerde de bisikletçi yoktu. kendi başıma halledebilir miydim? nasıl? diğer vidaları da biraz gevşetmek biraz çözüm sağlar mıydı? tamamen cehalet ürünü olan bu sorularımda yardımınızı bekliyorum.
     
  2. yusuf samet yaraş

    yusuf samet yaraş Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    istanbul-koç üniversitesi
    Seviye:
    En basit şekilde, ve umarım öyledir o jant teli gevşemştir ve jantın akoru kaçmıştır, akort ayarı yapmak gerekir. Yoksa, eğer sadece tel başı yalama olmuşsa ki aluminyum ise ihtimal yüksektir veya tel de sorun varsa ikisini birden değiştirmekte yarar vardır. Dış lastik, iç lastik ve jant şeritini çıkarttıktan sonra tel başını çıkart ve teli de çıkart, tabi tel ruble tarafındaysa ya teli kesip çıkartmak ya da ruble sökme aparatınız varsa rubleyi söküp çıkartmak gerekir. Sonrasında ise yenisiyle değiştirip, akort ayarına da baktıktan sonra suzgun bir şekilde, jant şeriti, iç lastik ve dış lastiki takmak gerekir.
    Umarım çok karışık anlatmamaışımdır ve yardımcı olabilmişimdir
     
    mtsemiz bunu beğendi.
  3. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Yanınızda akord anahtarı bulunsaydı, gevşeyen/kırılan telin diğer tarafındaki (yani ön ve arkasındaki) iki teli yumuşatarak 8 çizme mesafesini kısaltabilirdiniz. Böylece frenleri iptal etmeden idare etmeniz mümkün olurdu.

    Bu iş için akord anahtarı yerine pense gibi bir alet kullanmamanız gerekiyor çünkü tel başlarındaki çıkıntılar yendiği zaman akord aleti de boşa dönüyor. Ayrıca penseyi de fazla zorladığınızda tel başı ortadan en az 2'ye ayrılıyor.
     
    mtsemiz bunu beğendi.
  4. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Peki o anlık akortlama işini eğrilen jantı yerinden sökmeden ve lastiğin havasını indirmeden idareten yapmak mümkün müdür?
     
  5. yusuf samet yaraş

    yusuf samet yaraş Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    istanbul-koç üniversitesi
    Seviye:
    tabiki de münkündür, fakat dikkat edilmesi gereken şey gevşetme işlemi yaparken fazla gevşetmemek yani telin hem temel işlevini kaybetmemesi hem de tel başının çıkıp içeri kaçma ihtimali düşünülmelidir.
     
    Serden Us bunu beğendi.