Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant Sorunlarından Bazıları (Yardım Bekleniyor)

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Cemal KUŞ tarafından paylaşıldı.

  1. Cemal KUŞ

    Cemal KUŞ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2007
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    KAHRAMANMARAŞ
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    [​IMG]
    Jantlar Hakkında Bazı Sorunlarım Var.
    Jantlar Türü : MTB
    Tel Sayısı : 36
    Ön-Arka : Her iki jantında böyle sorunları olabileceği için ikisinide anlatırsanız hem ben hem başkaları yararlanabilir (benim sorunum ağırlıklı olarak arka jant)
    Hazne tipi : Kasete uyumsuz olanlardan

    Sorunlarım
    1- " d " ile gösterdiğim uzunluk nedeni ile tekerlek normal şekilde tur atmıyor ve bu ölçüsüzlük 0,5 cm kadar bu sorunu nasıl düzeltebilirim
    2- "c " ile gösterdiğim kısım ise 0,5 cm kadar bile yalpa yapmıyor fakat sorunum şudur " Her jantta olurmu bi yamukluk yoksa bu eğrilik 0 ' a inebilirmi"

    Jantları Olay Örügüsü
    Janlarım alınalı 200 km kadar oldu sadece 4-5 sefer 40-50 cm kadırımdan atladım genelde düz şehir yolunda kullanıldı ama bu süre içersinde jantlar oturmuş olamlı diye düşünüyorum rahatsızlık vermeye başladı. Üzerinde ben olmamak kaydıyla bisikleti yokuş aşağı bıraktığımda 14 kg kadar olan bisikletim hareket etmiyordu yani papuçlar o kadar sürtüyordu.
    Biraz araştırma yaptım akort hakkında ve kendime güvenerek işe başladım önce ön tekerden başlayarak sürtmeyi azalttım (eskisine nazaran rakatsızlık vermiyor)
    Fakat arka tekerde büyük bir hata yaparak önce sürten tarafa ters olan tellerin tümünü biraz sıktım ve jantın mahvolduğunu gördüm sonra diğer tarafıda biraz sıktım yine olmadı, janttaki yamuklık eskisinden kat kat fazla oldu
    Bende bütün telleri gevşettim sonra kademe kademe sıka sıka eskisinden daha az sürter yaptım ama teker bahsettğim " d " uzunluğundan yani dönme ekseninden fazla çıkıyordu.



    ***** Sorunama yardımcı olursanız sevinirim ve bu mesajın yararlı olacağını düşünüyorum.
     
  2. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Kesinlikle daha teknik acıklaması olan arkadaslar vardır. Genelde bu sorunların sebebi jant tellerinin aynı gerginlikte olmamasından kaynaklanıyor. Acemi bir akortcu için biraz sor birsey, özel aletler kullanman gerekebilir. Bu tip sorunlarla eskiden cok karsılasırdım. Baktım hiç akort tutmuyorsa tamamını gevsetip yavas yavas butun telleri aynı gerginlikte tutacak sekilde tek tek sıkardım. Akord edilebilir duzeye gelirdi.
     
  3. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    sebepler;
    1)çeberin yamulmuştur.esnek olduklarından dolayı tekrar eski haline getirmek mümkün değildir ama sağlam bir akorla bu problem ortadan kaldırılabilir.

    2)akorun bozulmuştur.o yüzden çemberin çapı homojen olmayabilir veya tellerin kalitesizdir, esnemiş uzamıştır.işin sonu yine akora dayanıyor.

    ilk başta hiçbir jantta yoktur bu problem ama bisikleti sert kullanırsan akor ayarı bozulur ve bu problem ortaya çıkar.yine düzgün bir akor ayarı yaparak bu problem ortadan kaldırılabilir.

    Bu durum kadronun şekline ve türüne, jantlarının markasına vb... göre değişir.sadece ön amortisörlü bir bisikletle 50cm den atlarsan jantlarda yamulma olabilir ama bir DH ile atlarsan belki hiç etkilenmeyecektir.
    Benim bisikletimle 50cm den 4 defa atladığımı düşünemiyorum mesela:D
    Gerçi gidiyor yine kerata ama fazla zorlamamak lazım.

    Sonuç olarak sağlıklı bir sürüş için;

    -Mümkünse çift kat ve yüksüklü alüminyum, sağlam bir jant
    -Fazla sünme yapmayan kaliteli jant telleri
    -Ve tecrübeli bir akor ustası lazım(bu gerçekten çok etkiliyor.çoğu kişi akor ayarı yapar ama kimi 10 km gider kimi 100km gider.)
     
  4. Cemal KUŞ

    Cemal KUŞ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2007
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    KAHRAMANMARAŞ
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    teşekkürler yorumlar için aklımda olan soru işaretlerinin bazılarına çözüm buldum sağolun
     
  5. Cemal KUŞ

    Cemal KUŞ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2007
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    KAHRAMANMARAŞ
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    arkadaşlar şekilde anlattığım "d" uzunluğu ile ilgili sorunum azaldı fakat jantı bir daha ayar yapmam gerekti "c" sorunum kalmadı "d" sorunum biraz daha var ama böle sorunları olan arkadaşlara müjde hiç korkmadan akort yapıp binsinler "d" ile belirttiğim sorunu hiç fark ettirmiyor kendisini.
     
  6. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    D olan sorun en zoru kanımca, iyi bir akortçu çözebilir iyi bir akort sehpasıyla..