Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant Setleri Incelemesi: Fulcrum, Mavic, DT Swiss, Shimano'dan Tam 15 Set

Konu, 'Tekerlekler' kısmında HaliliOzturk tarafından paylaşıldı.

  1. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Arkadaslar, öncelikle hemen belirtelim. Bu yazi bizzat yaptigim bir test degil, Avrupa'nin en cok sözü gecen bisiklet dergilerinden Bike dergisinin Ocak 2009 sayisindan alinmis bir inceleme/testtir. Cevirisi bana ait olan bu yazidaki her türlü degerlendirme ve ölcüm "bike" dergisinin Ocak 2009 sayisindan alinmistir. Ürünlerin fotograflari üreticilerin web sitelerinden alinmistir.

    Gecelim teste;

    Testin icerisiginde 15 farkli jant setinin testi var. Agirliklari dahil, özellikle esnemezlik degeri gibi bir takim ek bilgiler, test merkezinde yüksek teknoloji ile ölcülmüs.


    Test sirasinda ilk olarak esnemezlik ölcülmüs. Özel olarak bir düzenege monte edilen jantlara uygulanan yüklerle esnemeleri ölcülmüs ve puanlandirmada %30 deger verilmis. 1 en düsük not iken 6 en yüksek not olarak belirlenmis.

    Tekerleklerin düzgün dönüsü (yuvarlaklik) ve ortalanmis olmasi da yine hassas akord düzeneklerinde ölcülerek yapilan degerlendirmede %30 agirlikla puanlanmis. Burada da 1 en düsük not iken 6 en yüksek not olarak belirlenmis.

    Son olarak da agirlik ve jantlarin "eylemsizlik" degerleri ölcülmüs. Bunlar da %20ser olarak degerlendirilmis. Eglemsizlik degerlendirilirken, degerler Joule cinsinden ölcülmüs, anlami da 0 km/s'ten 30 km/s'e bu jant setini cikartmak icin gereken güc. Bu deger ne kadar yüksek ise, harcanan güc o kadar fazla demek oluyor.

    Ayrica degerlendirmede cember genisligi, takilabilir lastik ebadi, jantlarin esnemezligi de göz önüne alinarak jantlarin kullanim alanlari belirlenmis, son olarak dergi tarafindan yapilan degerlendirmede ise verdiginiz ücretin karsiligini ne derecede, hangi performansla aldiginiz "Iyi, Cok Iyi, Süper" gibi tanimlamalarla belirtilmis.


    Setler ve degerlendirmeleri;

    AClass Vetrax D2

    Ilk set Türkiye'de cok bulunmayan AClass'a ait. AClass, bizim yakindan tanidigimiz cember üreticisi Alex Rims'in bir kolu aslinda. Alt seviyeden Vetrax D2, Avrupa satis fiyati 299 €. Cemberleri aluminyum, 24 telli sette teller 2li capraz örülmüs. Telleri celik, setle beraber QR'lari da geliyor, 2.35"e kadar lastik takilabiliyor.

    [​IMG]

    Agirlik: 1945 gr
    Cember genisligi: 16 mm
    Eylemsizlik: 180 Joule
    Esnemezlik: 6/6
    Esnemezlik ön: 68 Nm/°
    Esnemezlik arka: 60 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 4/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: Yok
    Uygun sürüs alani: Maraton - All mountain
    Bike dergisi degerlendirmesi: Cok iyi


    AClass Cervino

    [​IMG]

    Orta seviyedeki bu setin Avrupa satis fiyati 449 €. Cemberleri aluminyum ve tubeless uyumlu. 28 telli set 4lü capraz örülmüs, telleri celik. Jantla beraber QR'lari da gelirken lastik ölcüsü en cok 2,35" olarak belirtilmis.

    Agirlik: 2064 gr
    Cember genisligi: 18,2 mm
    Eylemsizlik: 185 Joule
    Esnemezlik: 6/6
    Esnemezlik ön: 60 Nm/°
    Esnemezlik arka: 63 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 3/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: Yok
    Uygun sürüs alani: All Mountain
    Bike dergisi degerlendirmesi: Iyi


    AClass VXD 1

    [​IMG]

    Bu set, AClass'in A sinifi jant seti, fiyati Avrupa'da 999 € olarak belirlenen set 32 telli ve 3lü capraz örülmüs. Cemberleri ve tel baslari aluminyum, telleri celik. Tubeless degil, QR'lar setin icerisine dahil ve 2,35"e kadar lastik destegi var.

    Agirlik: 1533 gr
    Cember genisligi: 18,8 mm
    Eylemsizlik: 163 Joule
    Esnemezlik: 3/6
    Esnemezlik ön: 50 Nm/°
    Esnemezlik arka: 44 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 6/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: 100 Kg
    Uygun sürüs alani: Cross Country - All Mountain
    Bike dergisi degerlendirmesi: Cok iyi


    DT Swiss X 1800

    [​IMG]

    28 telli, aluminyum cemberli bu setin Avrupa satis fiyati 399 €, tel baslari aluminyum, telleri dipciklenmis. Set Tubeless degil ve Centerlock olarak geliyor ancak 6 vida adaptörünü DT yaninda gönderiyor. Ayrica RWS QR'lari da beraberinde geliyor. Isteyenler icin 15 mm sokma milli versiyonu da satisa sunulmus.

    Agirlik: 1826 gr
    Cember genisligi: 18 mm
    Eylemsizlik: 176 Joule
    Esnemezlik: 5/6
    Esnemezlik ön: 60 Nm/°
    Esnemezlik arka: 60 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 4/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: 90 Kg
    Uygun sürüs alani: Cross country - All mountain
    Bike dergisi degerlendirmesi: Cok iyi


    DT Swiss XC 1450

    [​IMG]

    Bu set, her ne kadar agirlik olarak diger setlere göre en üst sinifa denk gelse de, DT'nin karbon cemberli XCR 1250'si varken bu set de haliyle orta seviye olmus. 28 telli set 3lü capraz örülmüs ve aluminyum tel baslarina sahip. Tubeless uyumlu olmayan, Centerlock olarak gelen setin 6 vida adaptörü de sete dahil. RWS QR'lari da kutu iceriginde. Ayrica jant setine özgü bir tasima cantasi da sete dahil.

    Agirlik: 1493 gr
    Cember genisligi: 18 mm
    Eylemsizlik: 162 Joule
    Esnemezlik: 3/6
    Esnemezlik ön: 52 Nm/°
    Esnemezlik arka: 41 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 5/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: 90 Kg
    Uygun sürüs alani: Cross Country - Maraton
    Bike dergisi degerlendirmesi: Cok iyi


    DT Swiss XCR 1250

    [​IMG]

    24 telli bu setin cemberleri karbondan imal edilmis ve 2li capraz örülmüs. Aero telleri ve aluminyum tel baslari olan set tubeless uyumlu degil. Göbek rulmanlari seramik, Centerlock uyumlu ve diger DT setler gibi 6 vida adaptörü yaninda geliyor. RWS QR'larin titanyum versiyonu, jant fitilleri ve özel tasima cantasi da setin icerigine dahil.

    Agirlik: 1256 gr
    Cember genisligi: 17,2 mm
    Eylemsizlik: 150 Joule
    Esnemezlik: 3/6
    Esnemezlik ön: 45 Nm/°
    Esnemezlik arka: 36 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 5/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: 90 Kg
    Uygun sürüs alani: Cross Country - Maraton
    Bike dergisi degerlendirmesi: Cok iyi


    Fulcrum Red Metal 5

    [​IMG]

    Fulcrum, her ne kadar ülkemizde satilmasa da, son yillarda ne kadar ön planda oldugunu ve ülkemizde de her gecen gün yeni markalar duymaya alistigimiz icin biz isimizi saglam tutup, bu markanin yorumlarini da cevirimize ekliyoruz.

    24 Aero telli jant seti 3'lü capraz örülmüs ve jant cemberleri de aluminyumdan imal edilmis, tubeless uyumlu degil. 6 vida veya Centerlock disk uyumlu alinabiliyor ve QR'lari beraberinde geliyor.

    Agirlik: 1933 gr
    Cember genisligi: 19 mm
    Eylemsizlik: 183 Joule
    Esnemezlik: 5/6
    Esnemezlik ön: 64 Nm/°
    Esnemezlik arka: 52 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 4/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: Yok
    Uygun sürüs alani: All Mountain - Enduro
    Bike dergisi degerlendirmesi: Iyi


    Fulcrum Red Metal 1

    [​IMG]

    Fulcrum'larin arasinda orta seviye olarak bu set secilmis (Aslinda bir de Red Metal 3 var, ama testte yer almiyor). Set 2 ve 4'lü capraz olarak 24 telden ve aluminyumdan imal edilmis Tubeless bir jant cemberinden üretilmis. Tel baslari celik, QR seti ve tasima cantasi da setle beraber geliyor. Istenildiginde 15 mm sokma milli olarak jant seti piyasada mevcut. Setin Avrupa satis fiyati 579 € olarak verilmis.

    Agirlik: 1708 gr
    Cember genisligi: 19 mm
    Eylemsizlik: 171 Joule
    Esnemezlik: 4/6
    Esnemezlik ön: 54 Nm/°
    Esnemezlik arka: 48 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 4/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: Yok
    Uygun sürüs alani: Cross Country - Allmountain
    Bike dergisi degerlendirmesi: Cok iyi


    Fulcrum Red Carbon

    [​IMG]

    DT'den sonra, bir karbon cemberli set de Fulcrum'dan, set 20 aero telli ve 1 ve 2li capraz örülmüs. Setin icerisine QR'lar ve tasima cantasi dahil. Fiyati 2639 €.

    Agirlik: 1472 gr
    Cember genisligi: 19,2 mm
    Eylemsizlik: 159 Joule
    Esnemezlik: 4/6
    Esnemezlik ön: 53 Nm/°
    Esnemezlik arka: 47 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 5/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: Yok
    Uygun sürüs alani: Cross Country - Allmountain
    Bike dergisi degerlendirmesi: Cok iyi


    Mavic Crossride Disc

    [​IMG]

    Mavic'in genis ürün yelpazesinden alt seviye olarak bu set secilmis, Avrupa'da 190 €'ya satilan bu setin cemberleri aluminyum ve 24 telli, 2li capraz örülmüs. Set tubeless degil, ayrica QR ve jant fitilleri sete dahil. Sokma milli, Lefty, jant freni gibi versiyonlari da dahil.

    Agirlik: 1967 gr
    Cember genisligi: 19,1 mm
    Eylemsizlik: 185 Joule
    Esnemezlik: 6/6
    Esnemezlik ön: 70 Nm/°
    Esnemezlik arka: 72 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 3/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: 100 Kg
    Uygun sürüs alani: Maraton - All mountain
    Bike dergisi degerlendirmesi: Iyi


    Mavic Crossmax ST Disc

    [​IMG]

    Bu set, Mavic'in üretimine yeni basladigi setlerinden birisi, buna ragmen testte en basarili 2. set olarak adlandirilmis. Avrupa'da 650 €'dan satilan bu set Tubeless uyumlu ve alumimyum cemberlere sahip. 24 telli setin jant tellerinin capi 3 mm ve 2li capraz örülmüs. Tel baslari aluminyum, QR'lar da setin icerigine dahil. Ayrica Lefty, sokma mil vs versiyonlari da dahil.

    Agirlik: 1687 gr
    Cember genisligi: 18,7 mm
    Eylemsizlik: 169 Joule
    Esnemezlik: 5/6
    Esnemezlik ön: 61 Nm/°
    Esnemezlik arka: 64 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 5/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: 100 Kg
    Uygun sürüs alani: Cross Country - Allmountain
    Bike dergisi degerlendirmesi: Süper


    Mavic Crossmax SLR

    [​IMG]

    Ve Mavic'in süper stari. 24 telli, aluminyum tubeless cemberli bu set 2li capraz örülmüs, disli tarafi ise radial. Tekerlek göbekleri ise aluminyum ve titanyumdan üretilmis. Setle beraber tasima cantasi da beraberinde geliyor. Avrupa'da setin degeri 900 €.

    Agirlik: 1492 gr
    Cember genisligi: 16,8 mm
    Eylemsizlik: 159 Joule
    Esnemezlik: 4/6
    Esnemezlik ön: 47 Nm/°
    Esnemezlik arka: 51 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 4/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: 85 kg
    Uygun sürüs alani: Cross Country - Maraton
    Bike dergisi degerlendirmesi: Cok iyi


    Shimano WH-M 505 (Deore)

    [​IMG]

    Avrupa'da 219 €'ya satilan bu set 28 yassi (aero) telli ve aluminyum cemberli. Set hem Centerlock disk uyumlu, hem de V fren uyumlu. Setle beraber jant fitilleri beraberinde geliyor.

    Agirlik: 2138 gr
    Cember genisligi: 18,8 mm
    Eylemsizlik: 192 Joule
    Esnemezlik: 6/6
    Esnemezlik ön: 81 Nm/°
    Esnemezlik arka: 84 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 4/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: Yok
    Uygun sürüs alani: Allmountain - Enduro
    Bike dergisi degerlendirmesi: Iyi


    Shimano WH-M775 (XT)

    [​IMG]

    Bu set, testin en ideal seti olarak secilmis, fiyatina göre sundugu özelliklerle özellikle dikakt cekiyor. Bu set, Avrupa'da 399 €'ya satiliyor ve Tubeless aluminyum cemberlere sahip. 24 telli set 3lü capraz örülmüs, telleri dipciklenmis (2,0-1,8-2,0), QR'lari setle beraber geliyor. Istenildiginde V fren veya sokma mil uyumlusu da satin alinabiliyor.

    Agirlik: 1688 gr
    Cember genisligi: 18,8 mm
    Eylemsizlik: 169 Joule
    Esnemezlik: 6/6
    Esnemezlik ön: 63 Nm/°
    Esnemezlik arka: 66 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 5/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: Yok
    Uygun sürüs alani: Cross Country - Allmountain (Enduro - sokma milli vers.)
    Bike dergisi degerlendirmesi: Süper


    Shimano WH-M975 (XTR)

    [​IMG]

    Shimano'nun en üst seviye MTB donanimi olan XTR'in bu jant seti scandium cemberlere sahip, 3lü capraz örülmüs, dipciklenmis (2,0-1,5-2,0) 24 tel ile örülmüs. QR'lari setin icerigine dahil ayni zamanda V fren ve sokma milli versiyonu mevcut. Fiyati Avrupa'da 799 €.

    Agirlik: 1533 gr
    Cember genisligi: 18,8 mm
    Eylemsizlik: 163 Joule
    Esnemezlik: 5/6
    Esnemezlik ön: 57 Nm/°
    Esnemezlik arka: 55 Nm/°
    Ortalanmislik ve Yuvarlaklik: 6/6
    Sürücü agirligi sinirlamasi: Yok
    Uygun sürüs alani: Cross Country - Allmountain
    Bike dergisi degerlendirmesi: Süper

    Sonuc olarak testte uc noktalarda en hafif jant seti DT'nin XCR 1250 modeli (1255 gr) oluyor, arkasindan da AClass'in 1434 gr'lik VXD 1 modeli ve sonrasinda da Fulcrum'un Red Carbon'u geliyor (1472 gr). Ancak Fulcrum Red Carbon ayni zamanda testteki en pahali jant seti, en ucuz set ise 190 €'luk Mavic Crossride. Esnemezlik olarak testin sampiyonu önde 81Nm/°, arkada 84Nm/° ile Shimano Deore alirken arkasindan (Ön 70, arka 72Nm/°) Mavic Crossride, ücüncü en esnemez set ise (Ön 68Nm/° arka 60Nm/°) Shimano XT olmus.

    Bu yazinin orjinali Bike dergisi, Ocak 2009 sayisi, Almanya baskisinda yayinlanmistir.

    www.bisikletforum.com

    Halil I. Öztürk
     
  2. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Çok yararlı bilgiler var.Böyle bir yazıya gereksinim vardı gerçekten.Teşekkürler
    Devamı gelicek mi? Ayrıca Fulcrum'u Campagnolo üretiyor diye biliyorum.Campagnolo'nun mtb versiyonu diyebiliriz.
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  3. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Herzamanki gibi mükemmel bir çalışma Halil'ciğim, ellerine sağlık, şüphesiz bu çeviri cant teknik bilgilendirmesinde önemli bir boşluğu dolduracaktır...
     
    umutkahraman, bmxserdar ve HaliliOzturk bunu beğendi.
  4. Mert Bağcılar

    Mert Bağcılar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.826
    Beğeniler:
    1.331
    Şehir:
    Eyüp, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Çook teşekkürelr Halil abi...

    Bazı jantlar arasındaki (SLR - Fulcrum Carbon) farkları merak ediyodum kıyaslamayı yapabildim,burdaki esnemezlik bilgileri işime yaradı.
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  5. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bu yazı için ne kadar teşekkür etsem azdır hatta bu alman bike dergilerinin her ay bir testi frumda yayınlanmalı xt jant setini okadar iyi demezdim süpermiş teşekkürler halil abi
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  6. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Gerçekten çok güzel bir çalışma ellerine sağlık.
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  7. Can Sonbay

    Can Sonbay Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.184
    Beğeniler:
    344
    Şehir:
    Caddebostan, İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Halil Abi ,ben jant hazırlıklarıne başlarken gerçekten çok iyi oldu.
    Ellerine sağlık..
    Bişey soracağım;
    Yazıyı Türkçe ye mi çevirdin yoksa, kendi tecrübenle Bike dergisindeki bilgileri derleyip kendinmi yazdın?
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ilk tepkilerin olumlu olmasi beni de motive etti, tesekkür ederim arkadaslar :).

    Can, yaziya ben herhangi bir ekleme yapmadim. Cok cok minik ("Red Metal 3 de var" gibi) yorumlarim var, fakat genel olarak yazi Almancadan Türkceye bir cevirim.
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  9. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Hasan abi bu markaların devamı gelicek mi? Bende de Bontrager var merak ettim şimdi iyicene. :)
     
  10. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Hasan yazar mi bilmem :), ancak ben bir testin cevirisini yaptigim icin var olanlarin tümünü yazdim. Yani en azindan simdilik arkasi gelmeyecek, ileride ne olur bilemem...

    Bu arada, Crank Brothers, Spinergy gibi markalarin olmayisi, her kategoriyi dolduracak modellerinin olmamasi sanirim.
     
  11. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Pardon :D İkinizin yazılarını takip ettiğim için karıştırıyorum bazen.
    Okulda da ikinci dil olarak Almanca seçmeyi düşünüyorum.Maşallah Almanlar da herşeyi yapıyor. :)
    Ich bin achtzehn Jahre alt. :D
     
  12. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    halil abi ben jant seçiminde mavic crossmax sl - slr
    dt swiss 240+dt swiss 4.20 +revo.tel ve xtr ın ne zaman çıkaracaksa artık whm 985 jantlarından birini almayı düşünüyorum bu setler arasında hangisini almalıyım amacım yarış koşmak
    acaba hangisinden daha çok verim alabilirim arkadaşların ve senin yorumlarını bekliyorum
     
  13. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    XTR 985 icin en azindan 3-4 yil kadar beklemen gerekebilir. Bir önceki set 2003 XTR'indi, bir sonraki (su anda güncel olan) 2007 yilinda cikti.

    Acikcasi bu sekilde testleri gördükce hazir jant setleri benim gözüme daha sicak görünüyor, SL-SLR arasinda asil fark esnemezlik, SLR icin %15 daha esnemez demisti Mavic.
     
    Şahin Bulut ve kron_xc4000 esk bunu beğendi.
  14. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    DT 4.20 leri kullanıyorum. Vücut ağırlığım 100kg civarında ve yeri geldiğinde jantlara hiç acımıyorum :) Yine bu forumda Berkay arkadaşımızda da var. Kendisi free ride için kullanıyor, yarışlara katılıyor ve aynen benim gibi çok mennun. Kısaca mükemmeller. Göbeklere gelinde 240 zaten çok iddalı. Burada yapman gereken revo değil ama diğer 2-1.8 tellerle bu işin ustasına tekerleri dizdirmek. Sonuç olarak mükemmel bir setin olacaktır. Ama hazır bir set alarak da dertsiz tasasız bir alışveriş yapmış oluyorsun tabi ve al benisi yüksek bir tasarım ve renkleri var. Zor bir karar.
     
  15. Eralp Soysal

    Eralp Soysal Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Mart 2008
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    İstanbul/Çekmeköy
    Seviye:
    Elinize sağlık gerçekten aradığım bir karşılaştırmaydı buldum nihayet:rolleyes:
     
  16. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    Eline sağlık Halil abi. Merak ettiğim bir konu var mavic setlerde kilo sınırlaması:( her modelde var mı? Teşekkürler
     
  17. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Mükemmel bir çalışma olmuş. Aynı çalışma 100 ytl ye kadar olan jantlar içinde olsa alt sınıf kullanıcıları içinde bayağı aydınlatıcı olur.
     
  18. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Hemen her modelinde var temu90, daha dogrusu önerilen sürücü agirligi var (Sinirlama sözü biraz kaba oldugundan Mavic böyle söylemis). Her model icin www.mavic.com adresine bakabilirsin.

    Yazinin basini okuduysaniz eger orada yaziyor, bu yazinin ben cevirisini yaptim sadece. Yani elimde hangi materyal varsa onlari yazdim.
     
    temucin90 bunu beğendi.
  19. Hattori Hanzo

    Hattori Hanzo Misafir

    WHM975 XTR, Mavic CMXL(ST) ve SLR kullandım. Esnemezlik/ağırlık olarak en iyisi XTR zira Maviclerin göbekleri daha problemsiz ve akıcı dönüyor...
     
  20. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Halil bu yazıyı hazırladığın için çok teşekkürler.
    Nitekim böyle teknik ve detaylı testlere bayılırım.
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.