Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant setinin akıcılığını etkileyen unsurlar

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Kuzey Ege tarafından paylaşıldı.

  1. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.150
    Beğeniler:
    5.155
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    arkadaşlar jantların akıcılığında ağırlıklı pay kime ait? göbeğe mi, jantın ağırlığına mı, jantın alaşımına mı, akorda mı? bilginiz varsa yardımcı olabilir misiniz?
    Mevcut jant setimi değiştirmeyi düşünüyorum. değerli yorum ve paylaşımlarınızın neticesinde yeni bir jant seti almadan sadece göbekleri değiştirmenin işimi görüp görmeyeceğini öğrenmek istiyorum. amacım, almak istediğim verimi minimum ne maliyetle elde ederim, ulaşmaya çalıştığım sonuç bu.
    performans kullanıcısı değilim, haftalık ortalama 200 km kadar bisiklet kullanıyorum, mevcut jantlarım Lapierre üzerinde gelen JFC (biraz ağır) göbekler ise shimano 2200 (onlar da kötü, bildiğin dandik)
    yardımlarınızı bekliyorum, minimum maliyetle maximum fayda için neler yapabiliriz?
     
  2. Berkec.

    Berkec. Market Bisikleti Bağımlısı

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    17 Haziran 2015
    Mesajlar:
    261
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    İstanbul-Bursa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    En büyük etken sürten frenler :)
     
  3. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.150
    Beğeniler:
    5.155
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Yok canim, o gunleri aşalı 20 sene falan oluyor. Ama yine de tesekkur ederim hatırlattığın icin :)
     
    Hayrettin bunu beğendi.
  4. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bisikletin üstünde döndüğü sistem jant göbekleri :) tabii ki jant göbekleri o yüzden :) evi arabayı satın jant göbeğini en üst segmentten alın :)

    jant çemberlerinizden memnunsanız sadece göbek değişikliği hayli hayli işinizi görür :) Örüm ücreti olarak çift janta 50 lira desek geri kalan bütün bütçeyi jant göbeklerine ayırın gittsin derim :)
     
    Kuzey Ege bunu beğendi.
  5. Can Oksuz

    Can Oksuz Aktif Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    4 Aralık 2014
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    göbekler ve teller çok önemli. Lastiği de ekleyebiliriz buna.:harika:
     
    Kuzey Ege bunu beğendi.
  6. ERDİNÇ DURAN

    ERDİNÇ DURAN Yaşadığım kadar daha yaşasam yeter.

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    6 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    726
    Beğeniler:
    2.712
    Şehir:
    KOCAELİ
    Adı:
    ERDİNÇ DURAN
    Bisiklet:
    Peugeot
    Seviye:
    kısa tecrubemden söyleyebileceğim göbeklerin en önemle etken olduğudur... rulmanlı göbeklerle bilyalı göbekler arasında bile çok büyük konfor farkı olduğunu göbeği elinize alıp çevirdiğinizde anlayabilirsiniz...
     
  7. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Jantın akıcılığınında en önemli pay göbekte ve aerodinamide. Çember profili ve şekli, tellerin sayısı ve yuvarlak mı yassı mı oluşları aerodinamiği belirliyor ve etkisi hız arttıkça artıyor. Jantın ağırlığının ve aşırı derecede bozuk değilse akorun etkisi yok denecek kadar az.
     
    Kuzey Ege, suat akman ve Savaş Uzun bunu beğendi.
  8. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.854
    Beğeniler:
    6.402
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    İki yıl önce DT-Swiss 1450 jant seti almıştım. Geçen yıl bir çukurda arka jant çemberi kurtarılamayacak şekilde hasar gördü, idareten başka bir jantın çemberi takıldı (Mavic). O tarihten beri hem bisikletin ağırlığında artış oldu hem de arka jantın pedala olan direnci arttı. Cyclist Türkiye dergisinde bu konuya değinilmişti. Jantın hafif olması avantaj ama jant daha fazla hafifleyemiyorsa bu ağırlığı merkezle çember arasında dağıtma imkanı varsa ağırlığın merkezde toplanması hızlanmak için daha büyük avantaj. Eğer ağırlık çembere ve lastiklere dağılmışsa büyük bir kamyon gibi, hızlanması zor ama hızını aldıktan sonra koruması daha kolay.
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  9. oktayakgoz

    oktayakgoz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    746
    Beğeniler:
    525
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    En buyuk etken mil ustundeki somun ayari. Fazla sikınca akicikik gider az sıkarsan gobekte oynama yapar.
     
  10. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Bahadır Gürel arkadaş ta bahsetmiş biraz ama daha açığı amaç cantın pedal çevirirken kolay dönmesini sağlamaksa ikiye ayrılır .
    Sürtünme ve devrilme kat sayısı. Sürtünme göbekte ve lastiğin temasında olur. Devrilme kat sayısı dış lastikten başla iç lastiğe sonraçember ve en son göbeğe göre değişir.
    Göbek değiştir, göbek bakımı yap, bilyeleri değiştir bunlar tamamen zaman kaybı.
    Eğer jantlarınız bilinen ve parça olarak ayrı satılan bir model marka değilse ancak iş görecek kadardır.
    Çemberi hafif ve göbeği rulmanlı jant 700 1000 tl arası olur en effectif ve fark edilebilir bir değişiklik için en düşük bütçeler bu.
    Göbek değiştirmeyi tavsiye etmiyorum çünkü çember maliyeti göbek maliyetinden düşük ayrıca teli nipeli ve göbeği ile mühendis tarafından tasarlanmış ürün toplama kadar olmaz ayrıca göbek sürtünmesi okadar da çok önemli değildir esas Önem çemberde.
    Aynen bisiklet çatalının tuttuğu gibi göbek millerini tutun ve sadece işaret parmaklarının üzerine koyduğunu jant millerini tutmadan jantları çevirin eğer miller sabit kalıp jant rahat dönüyorsa yeterli akıçılıktadır eğer takılıp mili beraberinde çeviriyorsa bakım ve ayar yapılmalı.
    Alacaksanız 1000 tl gibi bir rakam ayırın ve rulmanlı 1400-1800 gr arası jant alın. Zaten piyasadaki jantalar belli ama ben yine Compangnolo tavsiye ederim. 100 tpi üzeri bir lastik iyi bir iç lastık mevcut jantlarınızdan en az %40 daha verimli olur.