Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant seti planım..

Konu, 'Tekerlekler' kısmında d.berkay tarafından paylaşıldı.

  1. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    dt swiss 4.2d x2 = 800g 200ytl
    XT M765 ön göbek = 150g 52ytl +
    XT M765 arka göbek = 370g 68ytl +
    DT swiss comp teller = 390g 80 +
    DT swiss tel başları = 20g 40ytl
    Toplam = 1730g 440ytl
    (yanında + işareti olan parçalar alınmış anlamındadır)

    Jant setimi değiştireceğim yakın bir zamanda ve bu şekilde toplamayı düşünüyorum.. Her türlü tavsiyeye açığım..

    Göbekler ve teller elimde geri kalan parçalar ise ilk fırsatta alınacak..

    Sizde fiyat performans olarak yeterli bir set olur mu? Açıkcası bütçem bu kadarıyla sınırlı.. Bu yüzden bu fiyata en dayanıklı ve hafif seti toplamayı düşündüm..
    Öncelikle sizde beklediğim sağlamlığı alabilir miyim? (örüm işlemi profesyonel(gerçekten:)) biri tarafından yapılacaktır)

    Ayrıca yorumlarınızı da yazarsanız sevinirim..
     
  2. Spec

    Spec Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Haziran 2006
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    697
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Fiyat performans olarak iyi ama bence rulmanlı bir set al almışken.
     
    d.berkay bunu beğendi.
  3. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Tabi ki bende isterim öyle bir set almayı ama zaten göbekler ve teller var şuan elimde.. Birde bütçem kısıtlı olduğu için yeniden bir şeyler düşünemiyorum:rolleyes:
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Eğer dayanıklı bir set istiyorsan bence çemberlerini 4.1d yap ayrıca tel başlarına alu yapma çünkü zamanla kolay yalama olabiliyorlar... Tel ve göbek seçimi gayet iyi ama keşke telleri almadan önce söyleseydin...

    O zaman sana gene xt göbekler + Siyah 2.0-1.5-2.0 revo teller + standart dt tel başı ve 4.1d çemberleri önerirdim...

    Tel başları ve jantlardan gelen fiyat farkıyla revo telleri daha rahat alırdın ve daha kaliteli bir jant setin olabilirdi... Bana göre

    Fiya
     
    d.berkay bunu beğendi.
  5. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Çağrı 4.1d ile 4.2d fiyat farkı yok gibi..Onlarıda tercih edebilirim tabiki..
    Teller ise şuan kulandığım teller yani çok önceden almıştım aslında o yüzden çok istesemde telleri revolarla değiştiremeyeceğim dolayısıyla yaklaşık bir 100gr ağır olacak set.. Alu tel başları konusunda bilgim yoktu genelde onlar kullanılıyor diye tercih etmiştim.. zaten alu ile normal dtler arsında 40gr far var çok önemli değil sağlamlık daha önemli benim için..
     
  6. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Bugün biraz araştırdım DT spokes calculator programınıda kullandım ve elimdeki tellerin 4.1d için uzun olacağını anladım..

    4.1d için gerekli tel uzunlukları 258-259mm
    4.2d için gerekli tel uzunlukları 261-262mm

    Benim tellerde 262mmdi eğer yanlış hatırlamıyorsam bu yüzden 4.2d'yi tercih edeceğim..
    Bir soru daha dt'nin normal tel başlarında da alu olanları gibi kırmızı renk seçeneği var mı?
     
  7. Elman TEMEL

    Elman TEMEL Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    957
    Seviye:
    maalesef renk seçeneği yok çelik tel başlarında :(
    bende 24 telli setimi alu tel başları ile toplamıştım şuan sağlamlık açısından başım dertte o nedenle en yakın zamanda yeniden çelik tel başlarıyla ördürcem seti.alu tel başları 32 li setlerde sorun çıkarmıyor.ama 28,24,16 telli setlerde problem maalesef.
    onun dışında zaten daha önce konuşmuştuk bunları berkay.çağrının çember uyarısını dikkate almanı tavsiye ederim.bende aynı şeyi düşünüyorum çünkü:)
     
  8. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Telleri revo almış olsan setin 110 gr daha hafif olurmuş ama hayırlı olsun topladıktan sonra güle güle kullan.
     
    d.berkay bunu beğendi.
  9. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Adamım kırmızı tel başlarıda çok yakışıyor sete bea:cool: ne yapsam ki 32 telli olacak set ama şimdi içime şüphe düşürdünüz valla..
    Çağrı'nın uyarısını dikkate alacağım lakin 4.1d için tellerim uzun gelecek ve yeni telleride alamayacağım o yüzden 4.2d olacak %95 jantlar..
     
  10. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    4.2D olsun tabii. Çünkü hafif evet evet hafif.
    Bende aynı seti düşünüyorum tel başları kesinlikle kırmızı olmalı.Belkim bi süprüz! yapıp onyx yada 240s göbek dizebilirim.
    Süprüzü kaçtı ama önemli diil.
     
  11. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    4.2d jantların ve kırmızı tel başlarının siparişini verdim..
    Bakalım hayırlısı:)
     
  12. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.485
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    hayırlı olsun , güle güle kullanın.
     
    d.berkay bunu beğendi.
  13. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    hayırlı olsun Berkay dizilince detay fotolarını bekliyorum...
     
    d.berkay bunu beğendi.
  14. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    birsey sorucam neden mavic 819 değil? fiyatı cok mu pahalıdır?
     
  15. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    tel başları ÇELİK diye okuyorum...neyi kastediyoruz arkadaşlar.?.
    dt swiss in sağlam BRASS yani PİRİNÇ tel başları var...
    bunları mı?
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  16. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Pahalı değil ama çok ağır...
     
    d.berkay, Bozcan ve Elman TEMEL bunu beğendi.
  17. Elman TEMEL

    Elman TEMEL Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    957
    Seviye:
    evet selçuk abi :) öle kalmış akılda öle gidiyor,pirinç tel başları kastediliyor:)
     
  18. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    suanki tercih edilen jant 400 gr. mavic 819 450gr yazıyor sitesinde. Suanki janta jant bandı takıldıgında bile neredeyse aynı agırlıga gelicek. Hem de ust olucak. Hele bir de dtswiss jant fitili ile tubeless yapılmaya calısılırsa suanki jant daha agır olucak. Yanılıyor muyum?
     
  19. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet jant 450 gr ama şöyle bir durum var... 819 ların jantlarının iç kısımları delik değil dolayısı ile jantı örerken tel başlarını jant tutturmak için, jantı alırken yanında gelen, tubeless tel başlarını kullanmanız gerekiryor. Ve bu tel başlarının ağırlığınıda ekleyince tek jantın ağırlığı 570gr a yükseliyor...
     
    d.berkay, Bozcan ve Elman TEMEL bunu beğendi.
  20. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    570 agır evet. Stans'in olimpic jantları ile jant fitili kullanmadan tubeless kullanmak mumkun. Ustelik jantlar 350gr. Büyük ihtimallede 819dan ucuzdur.