Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant Seti Degisikligi, Hangi Cember, Hangi Göbegi Kullanmaliyim?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında ahmet ozgen tarafından paylaşıldı.

  1. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    jant seti konusunda aklımdaki soru işaretleri silinecek gibi duruyor,sorumu sorayım.
    şuanda kullanmakta olduğum set mavıc 819 v fren ve tubeless uyumlu jantlara taiwan 2.0 tellerle örülü be m 495 göbeklerden oluşuyor.jant kasnaklarımın epey iyi olduğunu biliyorum fakat derdim göbekler ve tellerin ağır gelmesi aynı zamanda v fren uyumlu bu jantları disc frenle kullanıyor olmam.aklıma takılan jantları değerlendirip xt göbekler ve dt teller kullanarak v frene geçmem(pek aklıma yatmıo :() veya bu seti parçalayarak veya set halinde satarak crossride veya alexrims xcr 100 jantlar,dt 2.0 teller ve xt göbekler kullanararak crossride a göre 150 gr kadar gibi bir ağırlık farkıyla yeni bir set oluşturmak veya elimdeki 819 kasnaklar,xt göbekler ve dt tellerle yoluma devam etmem mi doğru olur:)çok karışık anlattım galiba ama umarım anlarsınız.
     
  2. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Bana sorarsan elindeki janta dt tel ve xt göbek kullanamı öneririm. fakat teller 2.0 yerine revo kullanman ağırlıkta farkedilir bir değişime yol açacak. Ayrıca bahsettiğin crossride jant seti tubeless değil. Bu da senin 819'ların ayrı bir avantajı durumunda. Ve bildiğim kadarıyla 819'lar muadillerine nazaran bir miktar ağır olmalarına rağmen çok sağlam kasnaklardır. Ağır koşul jantı olarak ta bilinir ;)
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Öncelikle, elindeki setin cemberleri cok kaliteli, üstelik tubeless. Biraz agir da olsalar (yüksüklü halde 550 gr/adet olmali sanirim) cok kaliteli bir cember 819.

    Her ne kadar görüntü olarak rahatsiz edici de olsa, V fren uyumlu bir cemberi disk frenle kullanmakta hic bir sakinca yok, iyi bir iscilik ile cember yanaklarini siyaha boyayip görüntüyü ihtiyacin olan seviyeye getirebilirsin, XT göbekler ve DT'nin 2,0-1,8-2,0 ölcüde Competition telleri ile cok saglam bir jant seti sahibi olabilirsin.

    Ama cemberlerin bir kez sökülüp tekrar örülmeyi kaldirmayacaklarsa (tel baslarinin durumu olsun, cemberlerin saglamligi olsun) seti tamamiyle elinden cikartip Alex cemberlerle daha hafif ancak tubeless olmayan bir set yapmak daha mantikli olabilir.

    Crossride da iyi bir alternatif, ama benim en aklima yatan (cemberlerin iyi oldugu durumda) kendi cemberlerin ile yukaridaki seti olusturman.
     
  4. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    mavıc crossride 1970 gr ağırlığında ve fiyatı 335 ytl
    kullanmakta olduğum kasnaklar 475 gr ve fiyatı 155 ytl(adet)
    düşündüğüm xt arka göbek 397 gr+xt ön göbek 225 gr toplam fiyat=120 ytl
    dt revo teller 64 adet 283 gr ve fiyatı 160 ytl
    dt tel başları elimde mevcut 20 gr

    son durumda 950gr+622gr+283gr+20gr=1875 gr total

    arada 95 gr lık bir fark var.bana 280 ytl ye patlayacak.280 i vereceksem 330 ytl yi hayli hayli veririm.95 gr lık fark çokda önemli değil benim için ama kasnaklarımı deiştirirsem 150 gr daha eklenecek ve fark 250 gr a çıkacak :).
    peki 819,xt ve dt revolar ile oluşan set ile crossride karşılaştırırsak esnemezlik ve kullanış açısından?ne dersiniz
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yeni cervirdigim testte de görmüssündür, Crossride esnemezlik olarak cok üst bir degerde (test 2.si), diger o milyarlik setler ne yazik ki kilo verirken esnemeye de baslamislar. Bana öyle geliyor ki Revo'larla örülmüs bir set nispeten daha esnek olacaktir, ama bu kötü bir set olacagi anlamina gelmez. Yani bu esneklik, rahatsiz edici derecede olmaz cünkü cemberlerin cok iyi.

    Crossride, al kullan olacagi icin daha dertsiz bir set. Fakat degerlendirirken 819'larin tubeless oldugunu ve kullandigin tüm malzemelerin de en üst seviyede oldugunu da unutma ;)
     
  6. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    halil abinin cevabına göre bu durumda ekonomik ve kullanabilirlik açıdan;
    elimdeki kasnaklara xt göbekler ve revo tellerle hem daha hafif hemde daha ucuz şekilde olaydan sıyrılabilirim.ama yinede fikir üreten arkadaşların fikirlerini bi görelim,alanya yarışına apey zamanım var :).
     
  7. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Halil'in dediği gibi crossride daha esnemez olması olası bir durum. Fakat emin ol ki 819 üzerine kurmayı planladığın sette belirli bir esnemezlik düzeyinin üzerinde olacak. Yani iki seti de ayrı ayrı kullansan dahi aradaki esnemezlik farkını ayırd edebileceğini sanmıyorum ;) Yedek parça olarak mavic jant setleri için ülkemizde temin edilebiliyorsa da genel kullanımda 819 üzerine kurulacak set için yedek parça bulman nisbeten daha kolay olacak. Ve inanıyorumki yeri geldiğinde 2. el olarak daha kısa sürede satabilirsin ;)
     
    ahmet ozgen bunu beğendi.