Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant sekmesi tam olarak nasıl düzelir?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Semih Temiz tarafından paylaşıldı.

  1. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Arkadaşlar ben tekerlek örme işini ve akord ayarını tek başıma yapabiliyorum. Ancak jant sekmelerini yani teker döndüğü zaman jantın inip inip kalkmasını bir türlü düzeltemiyorum. Jant sekme yaptığı zaman hem fren pabuçlarının pozisyonu zamanla bozuluyor hem de bisikletin hızını engelliyor. Bulunduğum kentte profesyonel bisiklet tamircileleri de olmadığından dolayı birkaç defa mahalle arası bisikletçilere gittim. Değil jantı düzeltmek daha da kötü yaptılar. Janttaki sekmeyi düzeltmenin kolay bir yolu yok mu?
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
     
  2. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Tekerleri bisikletin üstünde tutan mandalları daha sıkı hale getirmeyi deneyin.
     
  3. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    75
    Seviye:
    Jant sekmesini , jant çemberi yamuksa düzeltemezsin..Ama bence senin lastiğinde balans olabilir ;)
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Semih jantı ilk başta örerken daha çok dengeli örmelisin. Aksi halde jantını sağa sola sıfır sekme ile örsen bile bu aşağı yukarı atmanın anlamı tellerin eşit gerginlikte olmadığıdır ve bu da kısa sürede akordun bol bol bozulması anlamına gelir.
    Akord tezgahı olmadan bu atlamayı almak güç. Ancak sen jantın yüksek olduğu bölümlerdeki telleri biraz daha gererek (sağlı sollu) bu sekmeyi alabilirsin. Eğer ki teller daha fazla gerilmeyecek kadar gerginler ise o zaman da alçak bölümlerdeki telleri çeyrek turlar halinde gevşetmeyi deneyebilirsin.
     
  5. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Akord ayarını eksik yapıyorsun, sağa sola gezinmeyi (lateral) düzeltmek için yaptığın ayar değişiklikleri radyal bozukluklara neden olur.

    Akord ayarında önce radyal sonra lateral düzeltmeler yapılmalı. Çok basit bir işlem değil. HaliliÖztürk ün yukarıdaki açıklamaları ile kabaca düzeltebilirsin.
     
  6. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Arkadaşlar dediklerinizi yaptım, janttaki sekmeyi düzelttim. Ama ister inanın ister inanmayım bu işi tam 4 saatte yaptım. Bana göre bir bisikletçinin yapacağı en zor iş jant sekmesini düzeltmek. Gerçekten büyük bir sabır, büyük bir incelik istiyor bu iş. Bir ara çok sinirlenmeme rağmen bu işi başarıyla yapabildiğim için çok memnunum. Diğer arkadaşların da böyle bir sorunu olursa benden önce cevap yazan arkadaşların dediklerini aynen uygulasınlar. Yalnız bu işe başlamadan önce jant çemberlerinin düzgün olduğundan emin olsunlar. Jant çemberinizde yamukluk varsa sekmeyi ne yaparsanız yapın düzeltemezsiniz. Yardımlarınız için yeniden teşekkürler.
     
    Canerarik ve corakoguzhan bunu beğendi.
  7. ceminflames

    ceminflames Yeni Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    23 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    KOCAELİ
    Adı:
    CEM INFLAMES
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    benim arka tekerde zıplama yapıyor. sıfır bisiklet üstelik! hızımı etkiliyor sanırım. yukardaki işlemleri yapmak için gerekli alet edevat nedir?basitçe yeniden tarif edebılırmısınız tesk ederim
     
  8. Canerarik

    Canerarik Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    2 Nisan 2016
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Baku
    Adı:
    Caner arik
    Bisiklet:
    Scott
    @Semih Temiz Selamlar, konu ve mesaj gayet eski fakat @ceminflames arkadaşın dediği gibi konuyu bir kez daha özetleyebilir misiniz?
     
  9. murat yldz

    murat yldz Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    akhisar
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    bu işlem biraz zor sanırım bende youtube da ikitekerbiradam da izlediklerimle yapmaya çalıştım hatta kalkışmadan önce mesjda yazarak daha detaylı bilgi almaya çalıştım ama yaklaşık 1 saat uğraşımın sonucunda pes ettim tamirciye götrdüm boş bi günü bu işe ayırıp iyice pratik yapmak gerekyr sanırım bir kerede olacak şey değil
     
  10. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.159
    Beğeniler:
    5.183
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bu islem aslinda zor gibi gorunse de mantigini kavrayinca gayet basit.
    Elipsvari bir sekil almis janttan bahsediyorsunuz, atlama ziplamalara neden olan bu durum, ziplatan kisimdaki tel başlarini sıkıp, ice göçen kisimdakileri ise gevsetmekle ilgili. Tabii ki kisa surmuyor, dikkat gerektiriyor. Ancak zor degil.
     
  11. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Akort sehpası ve tansiyon ölçer şart.
    Ben sadece küçük düzeltmeler için bile sehpa kullanıyorum. Sanırım kısa Zaman'da bir tansiyon metre alacağım.
    Jantı örerken veya geniş çaplı ayar yaparken hangi teli nekadar çevirdiğinizi bilmelisiniz. Tansiyon metrede oldukça eşit bir radial ayarlama şansı veriyor ama yinede sorunlu jantlarda mükemmeli yakalamak biraz eşitliğin dışına çıkartır.
     
  12. murat yldz

    murat yldz Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    akhisar
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    acaba başka bir yöntem olarak önce bütün jant tellerini tamamen gevsetip daha sonra hepsini eşit tur sayısında sıkarak problemi çözebilirmiyiz ?? Bu şekilde hepsinin gerginliğinin eşit olacağını ve sorunun halledilebilecğini düşünüyrm :D ama sağ kulağı sol elle tutmak gibi bişey :koptum:
     
  13. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @murat3632 teknik olarak mümkün değil. Çünkü tüm telleri aynı boy olsada Özellikle arka tekerde aynı turda olması gereken gerginlik olmaz.
    Her birini 10 tur çevirdiğinde sonuç mükemmel olmaz.
    Tur sadece sonradan yapılan ayarlarda çeyrek çeyrek sayılarak yapılırsa olan bir hatadan dönmesi kolay olur. İlk kurulundada tüm telleri eşit turlarda 1 tur 1tur şeklinde sıkılırsa sonuca ulama daha rahat olur bukadar ama tam ayar tur sayısı yeterli olmaz.

    @murat3632 teknik olarak mümkün değil. Çünkü tüm telleri aynı boy olsada Özellikle arka tekerde aynı turda olması gereken gerginlik olmaz.
    Her birini 10 tur çevirdiğinde sonuç mükemmel olmaz.
    Tur sadece sonradan yapılan ayarlarda çeyrek çeyrek sayılarak yapılırsa olan bir hatadan dönmesi kolay olur. İlk kurulundada tüm telleri eşit turlarda 1 tur 1tur şeklinde sıkılırsa sonuca ulama daha rahat olur bukadar ama tam ayar tur sayısı yeterli olmaz.
     
    murat yldz bunu beğendi.
  14. Canerarik

    Canerarik Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    2 Nisan 2016
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Baku
    Adı:
    Caner arik
    Bisiklet:
    Scott
    zıplamanın birazını tellerdeki kedi gözünün birini sökerek azalttım. diğerinide sökünce zıplama geri geliyor... birisi takılıyken halen bir miktar var ancak çok rahatsız etmiyor. yinede işi bilen birisinin elinden ince ayr şart gibi gözüktü bana..