Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant Kırılması.

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Baki Berk Kayalar tarafından paylaşıldı.

  1. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Ben bu durumu 2006 yaz ortası ve dün olmak üzere iki kez yaşadım. Alüminyum jant kullanıyorum. Lastiğin üzerinde yazan 40-60 PSI basınç kadar hava basınca jantın fren yanaklarında dış lastiği tutan tırnakları kısmından kırılmalar oluyor. Yazın yaşadığım olayda lastik bomba gibi patlamıştı. Tam anlamıyla yolda kalıp Güneş tepede iken 8 kilometre kadar elde götürmüştüm. Dünkü olayda patlama yaşamadım olası bir patlamadan korktum. Patlama yaşanmaması için hemen söz konusu jantın takılı olduğu lastiğin havasını indirdim ve olayla karşılaştığım Tütünçiftlik' ten İzmit' e inik lastikle sağ salim geldim.

    İki olayda da arka jant kullanılmaz hale geldi ve değiştirmek zorunda kaldım.

    Kırılma olmaması için ne yapmak gerekir? Aynı sorun sizlerinde başına geldi mi?

    Sanıyorum ki esas ağırlığı taşıyan arka lastiğe diyelim 30 PSI bastıktan sonra bisiklete bindiğimizde lastiğin içindeki basınç yükseliyor.

    Çelik jant alsam ağır olacak. Titanyum alsam pahalı olacak. Ne yapacam bilemiyorum :( Mecburen yarın Eforu ziyarete gideceğim. :(

    Selamlar...
     
  2. onaran

    onaran Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    heryer
    Seviye:
    mrb berk öncelikle...yıllardan beri sürekli bisiklet kullanıyorum,böyle birşey daha başıma gelmedi...birde jant'ın üstünde yaklaşık 5km kadar yol gitmek pek iyi bir durum deyil.Bu hareket ile hem iç lastiğe hem dış lastige hemde jant'a zarar verebilirsin...dikkatli olmanı öneririm...


    bu arada titanyum jant yok sanırım tam emin deyilimde...

    carbon alüminyum çelik seramik...var diye biliyorum yanılıyorsam pardon...:rolleyes: :rolleyes:
     
  3. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    5 km mi? Tütünçiftlik' ten İzmit' e geldim. 17 km. civarı. :) Jant zaten çatladığı için ona zarar gelsede bir şey olmayacaktı :) İç-dış lastik durumunu bilemeyeceğim ama bisikleti o kadar kilometre elde getirmekten iyi oldu:)
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    bu durum genelde hafiflik amacıyla çok inceltilmiş yada bir şekilde hatalı üretilmiş ürünlerde olabiliyor buna ben şahit oldum...

    Bunun önünne geçmenin pek bir imkanı yok gibi hani üzerinde yazan basınçlar dışında hava basmamanın haricinde... Biraz talisizlik olmuş... Alacağınız çift katlı Al çember işinizi görecektir emin olabilirsiniz...

    Arabamı canım bu çelik jant takalım subaplarada zar felan :D:D:D:D neyse bu işin şakası tabiki...O tarz bi jantta düşünebilirsiniz fakat onlar hem zamanla paslanma yapacak hemdaha ağır olacak hemde çift kat Al jant kadar sağlam olmayacaktır...
     
  5. bora_jb

    bora_jb Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Ocak 2007
    Mesajlar:
    469
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    bende ilk defa boyle bır olay gordum cok degısık geldı paylasım ıcın tesekkurler...
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Jant patlaması aslında sık olmasa da görülen bir olay.
    Çağrı'nın da dediği gibi hatalı (defolu) üretim, uzun süre V fren ile kullanılmış jantın yanaklarının erimesi ve benzeri bir kaç etkenden dolayı yaşanabiliyor. Ancak aynı bisiklette 2 kez olması çok enteresan...

    Bu arada titanyum jant ben de hiç duymadım. Genellikle aluminyum, scandium, karbon, çelikten üretilir bisiklet jantları. Seramik olanların ise sadece fren yüzeyleri seramik kaplanmıştır. Jant yine farklı bir materyalden üretilmiştir.
     
  7. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    İlk jant patladıktan sonra yenisini aldım. Yeniside dün patladı patlayacak oldu ve kullanılmaz hale geldi.

    Çift kat Alüminyum jantlar çok pahalı mı?
     
  8. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Siz siz olun, lastiğin limitleri kadar basınçta hava bastınızda sürüş esnasında önceden olmayan bir garip bir sürtme sesi işitirseniz hemen durup lastiğe yüzünüzü dönmeden el yordamıyla* havayı biraz indirin. Özellikle sıcak havalarda genleşme riski nedeniyle limitlere kadar hava basmak pek uygun olmayacaktır.

    * Patlama riski olabilir. Patlama sırasında tekerlek dahilinden kopacak bir parça sizi yaralayabilir. Bu yüzden havayı azaltırken son derece dikkatli olmalısınız.

    Yazın yaşadığım tam bir patlama idi. Jant anında kullanılmaz hale gelmişti. İç lastiğin hali zaten tahmin edeceğiniz üzere içler acısı idi:D
     
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Çift kat aluminyum jantlar 10 YTL'den başlayıp üç haneli € cinsinden fiyatlara kadar uzanıyorlar :).
     
  10. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Benim de başıma gelmişti.Evden yeni çıkmıştım, ısınma hızımda 25le giderken, ters rüzgar fazla güçlü olduğu için, yolcu binişi tarzında gidiyordum, dirseklerimi gidona yaslayıp, öne eğilip sürüyordum.Birden öne doğru bir takla attım ve kendimi yerde buldum.Sağ omzum ve sağ elimin orta parmağı çok fena ağrıyordu, kaskımın siperliği kırılmıştı, sele 45derece yamulmuştu, gözlüğümün camı yere fırlamıştı.
    Düştüğüm yerden geçtiğim yolun gerisine bakıp ne kadar büyük bir çukur vardı da ben nasıl oldu göremedim diye çukuru ararken, çukur diye birşey yoktu ortada.
    Bisiklette son yaptığım değişiklik, sabah erkenden ön lastiğin havası az geldiği için ve o gün de 130km civarı yapacağım için 100 defa daha pompalamıştım ön lastiği.Demek ki, ön lastiğe fazla hava basmışım, öne eğik pozisyonda da ön lastiğe fazla yük binmiş ve birden ön iç lastik parçalanmıştı.
    25le giderken ve üzerinde 80kg biri varken birden jantınız asfalt üzerinde giderse yanakları lif lif yırtılıyormuş bunu gördüm.Fotoğraf makinemde sorun olduğu için fotoları aktaramadım, ilk fırsatta yollarım.
    Çember çok eski bir XC420 idi.
     
  11. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bunlar da kaza sonrası fotoları

    [​IMG]

    [​IMG]

    Yüzümün halini kan içerdiğinden yollamadım.
     
  12. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Geçmiş olmuş olsun. Sağlam kazaymış. Hiç patlama sesi duymadınız mı? Böyle bir olayda ciddi bir patlama sesi duyulması gerek. Ayrıca jantı, iç lastiği saklıyorsunuz dur sanırım.
     
  13. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Teşekkür ederim.25'le giderken ve kulağımda mp3 çalarımla müzik dinlerken hiç ses duyma fırsatım olmadı.Mutlaka o ses olmuştur ama ben duyamadım.
    Evet lastik ve jant duruyor hala.
     
  14. onaran

    onaran Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    heryer
    Seviye:
    eski bisikletim vardı...infinity incline alüminyum 7005 serisi bir kadroya sahip...bu arada kadro 15'' olmasına rağmen 2,600 gr geliyordu...ben bu bisiklet ile yaklaşık 1m yükseklikten atladım jantlarım ise vuelta airline modeli idi...atladıktan sonra tel başlarının tümü koptuğunu gördüm...bu şeylerde olabiliyor...:eek: :eek: :rolleyes:
     
  15. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    ben de böyle bir olayı ilk defa duyanlardanım.

    başına gelenlere geçmiş olsun...

    ben de vuelta kullanıyorum ve bazı (50-60 cm kadar) atlamalar yaptım şimdiye kadar (bi de düşünün, 100 kiloyum şimdi), bir problem çıkmadı. üretimle ilgilidir diyenlere katılıyorum, buradaki tel kopması da tellerden kaynaklanıyor olabilir belki.
     
  16. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar bu olaya ben "jant çember çıkardı" derim... Bizde sık olan bir olaydır.. Bu, jantın özellikle çamurda kullanılması sonucu aşınmasından kaynaklanan bir durumdur. Disk fren balatası, fren pabucu aşındığı gibi jant da aşınır. Bunda anormal bir durum yok.. Bu yüzden bazı jantlarda aşınma göstergesi konur. (fren yüzeyinin ortasında siyah oyuk şeklinde çizgi olarak) Bu çizgi yok olduğunda, yani jant yüzeyi aşındığında jantı değiştirmeniz gerekir..(demektir)
    Benim başıma bir kaç kez geldi. Ama hiç bir zaman binerken olmadı. Çünkü jant fren yüzeyi içbükey olduğu zaman jantımı değiştiririm. Bir keresinde de değiştirmeden önce bastım taş gibi havayı (bilerek tabii) kısa süre sonra jant çember çıkardı..Epeydir böyle bir derdim yok çünkü seramik kaplı fren yüzeyim var.. 1997 model (yanılmıyorsam) Mavic Cross Max var..En az 5-6 yıldır kullanıyorum..

    Bize gelen ve bu durumda olan müşterilerimizi sık sık uyarırız.. Bazıları bizi dinler, bazıları dinlemez..Sonra da yukarıdaki olaylar olur.. Aşınmadan çember çıkaran jant pek duymadım. Olduysa da fabrikasyon hata vardır ya da lastik çok sağlam olup dibine kadar hava basınca jantı patlatıyordur..
     
  17. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    demek ki benim janttaki siyah çizgi bu işe yarıyor. hep merak eder dururdum niye böyle yapmışlar diye. bu forumlar çok işe yarıyor.

    teşekkürler :in:
     
  18. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Bugün Efor Bisiklete gittim ve çok daha kaliteli bir jant aldım. Çok sağ olsunlar Sönmez Abi ve iş arkadaşları benimle çok yakından ilgilendiler. Hava kararmadan İzmit' e dönmem gerektiğini bildiklerinden hemen eski jantın akor tellerini söküp yeni siyah tellerle birlikte eski göbeğe bağladılar. Birde IRC marka iki tane asfalt lastiği aldım. Eve saat 19.45 gibi vardım ve hemen taktım. 1.5 saat kadar sonra yağmur altında bir şehir turu attım ve yeni lastikleri ve jantımı denedim. Yorgun olduğum ve önüme yaya, araç çıkar diye fazla yüklenmedim ama ilk kez kendi bisikletimde asfalt lastiği kullanan biri olarak yol üzerinde süzüldüğümü fark ettim. Fakat dişli lastiklerin sinek vızıltısı sesi gitti ve bisiklet daha sessiz, dolayısıyla şehir ortamında fark edilip fark edilmemek arasındaki ince çizgi için biraz daha tehlikeli olmaya başladım. Serseri bir kurşun gibi. Artık çamurlu bir tur yada kar zamanı haricinde asfalt lastiklerimi çıkarmayacağım.

    Dinlendiğim bir ara düzgün bir inişte biraz kurt dökmek istiyorum.
     
  19. abbaskara

    abbaskara Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2006
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Athletic senin durumunda jant için çok eski bi janttı ve uzun süre V fren ile yanaklar oldukça aşınmıştı varsayımında bulunarak normal denilebilir. ama yazdan bu yana max 6-7 ayda bi jant V frenle ölmez normal şartlarda. 60 psi hava basmak da 6 aylık bi jantı üretim hatası yoksa zorlamaz bile.. ya jant çok dandik / kusurlu derim yada arkadaşımız bitmiş yada içine yabancı madde (taş, metal parçası vs ) batmış fren pabuçlarıyla baya kullanmış jantı..
    Mesela ben benim eski DM18 jantları 2 sene V fren ile kullandım daha Fren yüzeyindeki tırtıklar bile aşınmadı.

    arkadaşım o jantı aldığın yere götür bi danış derim. fren yanaklarındaki aşınmayı (Jantı hala atmadıysan) ve fren pabuçlarını da kontrol etmeni öneririm..
     
  20. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Evet benim başıma gelen, eski ve aşınmış bir janta yüksek hava ve benim de kütlesel basıncım uygulandığı içindi.
    Zira yıllardır lastiklerimi özellikle uzun turlarda 55-65psi arası hava ile kullanırım hiç sorun olmazdı.