Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant için ideal çözüm ?

Konu, 'Cyclocross' kısmında Gökhan Ö. tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Merhabalar arkadaşlar:)

    Cyclocross bisikletimin ön jantı ufak bi düşme sonucu eğildi. Tellerinde bi kısmı eğildi tabi... Arka jantta sorun yok.

    Salcano fabrikası malum olacağı üzere çare olmadı derdime. Parayla bile vermeye yanaşmadılar.

    Minimum maliyet ve maksimum fayda çerçevesinde ne yapsam benim derdime çare ne olur acaba? :bilmiom:

    Teker göbeklerim sram x7 model rulmanlı.

    Ek olarak bi dağ bisikletim olduğundan buna daha güzel aksın diye set olarak yol jantı alıp takayım desem, yol bisikleti jantları V fren olduğundan olmuyor.
    Benim frenlerim mekanik disk zira.

    Sadece ön için çember ve yeteri kadar tel alıp X7 göbek üzerine gene ördüreyim desem, çember neyse de , tellerini bulamadım. Bunun maliyeti ne olur sizce?
    Ön arka jant aynı olmasa sorun olur mu, fark rahatsızlık verirmiş işlevsel olarak?

    Yada hazır jantlarla ilgili masraf yapacakken bambaşka jant+göbek+tel alıp ördürüp, elimdekileri de elden çıkartsam mı parça olarak? bu durumda ne tavsiye edersiniz?

    Okuduğunuz için teşekkürler. :)
     
  2. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    telini, göbeğini, çemberini kendin seçip temin edecek şekilde; bulunduğun şehir ve çevresinde bilinen en tecrübeli ve en iyi usta hangisiyse onun ellerinden çıkma birer ön ve arka jant ördür. seni ancak bu mutlu edecektir ;)
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  3. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Tel bulamamaktan kastınız uygun uzunlukta/özellikte tel bulamamak mı yoksa yamulan jantın telinden bulamamak mı?

    Benim önerim elindeki göbeği satmayıp, yeni tel ve çember ile bir jant ördürmeniz.

    Ön-arka jantların farklı olması işlevsel sorun çıkarmaz, sadece tel başları farklı olursa bir janta uyan akord anahtarı ötekine uymayabilir.
    Ha, bir de farklı göbek alırsanız diskinizle uyumlu olup olmadığını kontrol edin.
    Ayrıca çok havalı gözükeceği kanısındayım.
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  4. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Peki 28 jant için, makul fiyata "normal-normal üstü" kalitede ve makul ağırlıkta tel ve tel başlarını nereden bulabilirim acaba?

    Samsunda yaşıyorum. Bulunduğum şehirde satan yer yok maalesef.

    Yönlendirebilir misiniz beni?

    Teşekkürler bu arada cevap verdiğiniz için :)
     
  5. Osman D.

    Osman D. Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Nisan 2012
    Mesajlar:
    737
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Antalya\Kepez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    erdoganlarbisiklet.com burda bulabilirsiniz ya da deltabisiklet.com :)
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  6. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Tel ölçüleri 2mm farklarla ilerliyor.
    Bunun nedeni de telin boyunun sadece çember çapına göre değil, delik sayısı, cross sayısı (tellerin birbiri üzerinden kaç kere geçtiği), göbeğin genişliği, çemberin kalınlığı, deliklerin yeri vs. gibi değişkenler ile belirleniyor.

    O nedenle çemberinizi aldıktan sonra uygun tel boyunu hesaplamanız gerekir.
    Ya da bunlarla uğraşmak istemiyorsanız, piyasadaki 29er jantlarından birini alabilirsiniz.
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  7. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yol bisikletlerinin ön çemberleri genelde radyal(tüm teller göbekten dik çıkan) veya 1-cross örülür. Bu jantlarda döndürme kuvvetlerini(disk fren vb.) göbekten tekere(veya tersi) iletmek için tellere aşırı yük biner. Bu da tellerin çok çabuk zayıflamasına ve kırılmasına sebep olur.
    Normalde yol bisikletlerinde fren de çemberden uygulandığı için tellere çok az döndürme kuvveti biner. Disk frende hal başka tabii...

    Bu sebeple bakacağınız çemberler BENCE yol çemberi değil, 29er dağ bisikleti çemberidir(cyclocross çemberi de olur, tabii bulabilirseniz...). Jantın genişliğinin kullanacağınız lastiğe uygun olmasına dikkat edin.

    Bir fiyat araştırması yaptıktan sonra, astarı yüzünü geçer derseniz 29er MTB jantı da işinizi görür muhtemelen. (yine cyclocross jantı da olur, bulabilirseniz...)

    Tellerin uzunluğunu internette "spoke length calculator" yazılımlarını kullanarak hesaplayabilirsiniz.
     
    Gökhan Ö. ve Semih_ÇELİK bunu beğendi.
  8. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Biraz hesap yaptım kendimce, en mantıklısı sıfır bi jant ördürmek bencede.
    Ancak sadece ön mü yaptırsam yoksa hazır el atmışken ön-arka takım olarak mı yaptırsam karar vermiş değilim.
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/v...-a-319-510-deore-32-delik-v-break-silver.html
    Çember olarak üstteki çemberde karar kıldım , mavic a319. Çift kat ve çift yüksüklüymüş. Müsade ettiği lastik genişlikleri bana uygun.
    Tel+tel başı için de çok büyük bütçe ayırmak istemiyorum. Zaten kullanım olarak bisikleti çok zorlayarak kullanan bi kullanıcı değilim.
    Sadece ön için tek olarak çember alırsam, bisikletin üzerindeki tel boylarıyla aynı boyda teller alıp aynı tel dizilişinde ördürmeyi planlıyorum.
    Yok takım olarak alırsam, sanırım erdoğanlar kendisi örüyor. Demonte halde mi gönderttireyim sizce ? Nasılsa burada kendi göbeklerimi takmak için sök-tak yapılacak.
    Onların örüm şekli benim kullanımıma ve bisikletime uyacak mı acaba? Onların kendi örüm şekli demek, kullanacakları tellerin benim fabrika çıkışı tel boylarımdan farklı olacağı demek değil mi?
    Bisikletin fabrika çıkışı örüm şekli ideali olmaz mı?
    Bu da fabrika çıkış halinin fotoğrafı... Kaç Cross oluyor bu durumda?
    [​IMG]

    http://img4.imageshack.us/img4/562/img0265nn.jpg
     
  9. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sizin jant 2-cross oluyor. Cross dediğimiz şey bir telin yandan bakıldığında kaç tel ile kesiştiği. Radyal tekerleklere 0-cross da denir çünkü hiçbir tel birbiri ile kesişmez.

    Mavic A319 v fren, A317 aynı jantın disk uyumlu olanı. Muhtemelen A317yi kastettiniz.

    Şimdi jant SLX diskle beraber geliyormuş gibi anladım ben, SLX sadece centerlock uyumlu. Yani şimdiki 6 vidalı diskinizi takamayacaksınız.
    BB5 frenin içinde organik balata olması lazım, SLX disk de organik balata istiyor yani üzerinde gelen diskle kullanabilirsiniz.

    Keşke Salcano yeni teker verseydi de bunlarla uğraşmasaydınız.
     
  10. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Yok hayır, özellikle Mavic A319 dediğim. V-fren olduğunu biliyorum ancak disk uyumlu Sram x7 rulmanlı- 6 vida uyumlu göbeklerle kullanacağımdan sorun değil.

    Olurda ileride fren sistemini değiştirirsem yada halihazırda v fren olan başka bir bisiklette kullanma durumum olursa diye düşündüm.

    Tabi fiyat olarak 70 lira daha pahalıya gelmesi de var etkenlar arasında :D

    Salcanoya ve Sedonaya komple ön jant olarak yedek parça sordurttum, parayla almak için ama cevap olumsuz oldu. Belki saçma ama ikinci el jantlara da güvenemiyorum maalesef.

    Bisiklet uzun zamandır yatıyor bu kıytırık kazam yüzünden, ufaktan ayaklandırayım diyorum. Memnun olmadığım bi bisiklet olsa parçalar elden çıkartırdım ama memnunumda meretten. Mecburen güdeceğiz artık bu deveyi, ne yapalım :)

    Edit : Bu arada bayim, 2012 Sedona 601 'in sıfır jantlarını önerdi. Lastik-iç lastik-takım jant olarak.

    Ancak yüksek profil olduklarından sadece ince uç subapla kullanılabiliyor. O yüzden onu da değerlendiremiyorum :(
     
  11. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    İkinci el konusunda size katılıyorum, hem 29er jant bulmak zor hem de bulunsa bile akordu kaçmış telleri zayıf vb. olabiliyor.

    Erdoğanlar'da aynı jant çember halinde de satılıyormuş, onlara da bir bakın. "Sizden jant+jant teli alacam" derseniz belki sizin için jantı örebilirler. Jantı çözüp tekrar ördürmekten çok daha iyidir kanımca. Daha ucuza da gelir.
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/v...-yol/mavic-a-317-28-silver-32-delik-disk.html
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/v2.0.2/mavic-a-319-28-siyah-32-delik-v-fren.html