Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

jant hizası

Konu, 'Tekerlekler' kısmında caner ünsal tarafından paylaşıldı.

  1. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yeni aldığım jant setinin arka jantı teker hizasında, orta hattın 1 cm solunda kalıyor. yani ruble tarafındaki fren ayağına 3 cm , diğer fren ayağına 2 cm kadar mesafede duruyor.
    Bayram nedeni ile aldığım yere şu an ulaşamadım. hafiften de endişelendim . akortla halledilebilir mi? sorun ne olabilir ?
     
  2. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Yaklaşık 5mm'lik kayma akord ile sorunsuzca halledilebilir.. Ancak ilk önce jantınızın kadronuza tam oturup oturmadığını kontrol ederseniz belkide akordla falan uğraşmadan sorununuz hallolur.. Quick release mandalını açıp tekere üstünden hafif bir iki kere vurduktan sonra tekrar mandalı sıkıp bir kontrole der misiniz?
     
    deli kadir bunu beğendi.
  3. Tolga Ayla

    Tolga Ayla Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    2.576
    Şehir:
    İstanbul, Ümraniye
    Seviye:
    Akordla ilgili sorun yok.. Sorun teker ne tarafa kaymışsa o tarafın aksi istikametindeki göbek ile bisikletin kadrosu arasında bir pul fazlalığıdır..:rolleyes:
     
  4. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    ilgilendiğiniz için teşekkür ederim arkadaşlar.

    Kontrol ettim "quickrelease"lar kadroya tam oturuyor.

    Umarım pul fazlalığıdır. Dıştan bakınca ruble tarafında bir tane pul var gibi duruyor. aslında ruble sökmek için alet-edavatta aldım ama hiç denemedim. mahalledeki bisikletçi yakın ona uğrayayım.
    ama yanıtınızdan anladığım kadarı ile jantın orta eksenden 1 cm sapması akortla izah edilecek bir şey değil.
     
  5. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.154
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:

    Merhaba

    Ben bildiğim kadarıyla size kendi bildiğimi yazayım.
    Pul hiç bir zaman 1 santim kalınlığında olmaz. Pullar milimetrelerle ifade edilir. Tamam arka göbekte yaklaşık 1 santim uzunluğunda ara silindirik parçalar olur ama onları çıkarmak için, zaten ruble anahtarına ihtiyaç olmaz sadece sanıyorum 14 veya 15 (13 te olabilir) gibi ince ağızlı 2 özel bisiklet anahtarı ile mil sökülüp o silindirik parça çıkarılabilir. Tabi mil sökülürken bilyalarda ortaya çıkacaktır.
    Ama o 1 cm lik parçayı çıkarmanız demek, sizin göbeğinizin kadroya ulaşabilmesi yani tam anlamıyla kadro arasını doldurabilmesi için kadronuzu sıkarken eğmeniz demek olan bir işlem yapmanız demektir.
    Bu imkansız değil ama, kadronuzun eğilmesi demektir. Yani 1 cm lik silindirik parçanın çıkarılması olanaksızdır. Çünkü kadronuz sıkarken yamulur. 1 cm için konuşuyoruz 1 mm için değil.

    Arka cant örülürken ruble tarafındaki teller kadronun durumuna göre daha dik örülürler. Yani ön cantı örer gibi akord sehpasında ortalanıp örülüp geçilmez. Bu dediğin v fren için. Disk fren için bile, ön cant örülürken cantın takılacağı maşada kontrol edilerek örülür.

    Yani arka cant için örüm işlemi yapılırken kadro her zaman bisikletçinin yakının da olmalıdır. Cant örülürken bisikletçi kadroda cantın ortalanmasını kontrol ederek örer.
    Siz anladığım kadarıyla bu cantları kadro yanındayken ördürülmeden almışsınız.

    Yapacağınız tek şey bisikletçinize gidip, cantınızın kadroya yakın tarafındaki tüm telleri gevşettirip uzak tarafındaki telleri de gerdirerek yeni bir akord yaptırmanızdan başka yapacağınız bir şey yok.

    [​IMG]



    Tabi bu işide iyi bir akord yapan ustaya götürmenizde fayda var. Tabi sadece cantı değil, kadroyla birlikte cant ve kadroyuda götürmelisiniz.
    Arka cant bir diğer değişik markalı bisiklete bire bir uymaz. Başka bir kadroya takılan cant, o bisiklet kadrosu üstünde örülmediyse, mutlaka çok az da olsa bir tarafı kadroya yakın olur. Tabi arada yakın, benzer kadrolarda uyum sağlayabilir.
    Tabi bu dişli sayısı ile de orantılıdır 6 -7 - 8 - 9 lu dişililerin kapladığı alan değişik olduğu için cant ortalanırken dişli sayısına görede cantın ortalama yeri değişir.

    Kolay gelsin. İyi forumlar.
     
    cahitt, reha genç, sonEr´´ ve 6 kişi daha bunu beğendi.
  6. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Detaylı anlatım için teşekkür ederim.
    Göbekten jantın ruble tarafına gelen tellerde gevşetmek için pay vardır umarım. jant fren yüzünün 1 cm kadar ruble tarafına gelmesi için bu teller nereden bakarsak bakalım 0.3 cm kadar gevşetilecek.
     
    Ender Alıcıoğlu bunu beğendi.
  7. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Ender abi çok güzel açıklamış durumu.. Daha bugün kendi jantımı yaklaşık 1 cm ruble tarafına çektirdim akortla.. İşi bilen birisi çok rahatça yapabilir bu işlemi.. Benim tavsiyem jant tellerinin hepsinin gevşetilerek baştan sıkılması ve bu esnada jantın ortalanması.. Bu şekilde çok daha sağlıklı olur.. Öbür türlü jant tellerinin gerginlikleri tam manası ile eşit olmuyor..