Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant hakkında birkaç soru

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Auron Sanchez tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
?

Bisikletinizi seçerken en çok hangi özelliğine bakarak seçiyorsunuz? Tercih hakkınız iki tanedir.

  1. Kadrosu

    55,9%
  2. Grupseti

    64,7%
  3. Jantları

    8,8%
  4. Markası

    29,4%
Birden fazla oy kullanılabilir.
  1. Auron Sanchez

    Auron Sanchez Le Sprinto Espanola

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    29 Nisan 2016
    Mesajlar:
    1.042
    Beğeniler:
    1.186
    Şehir:
    Isparta
    Adı:
    Ahmet Bilge Kaan AKIN
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Öncelikle herkese merhaba. Konu ile ilgili hiçbir yazı bulamadığım için ve merak ettiğimden ötürü konu açma gereği duydum. Eğer bir yazı varsa benim bulamadığım bana gönderip konuyu kapatabilirsiniz. Şimdiden teşekkürler.

    Sorularım jant ile ilgili. Bisikletin çok önemli bir parçası sayılıyor ancak bunun hakkında hiçbir bilgim yok malesef. Birkaç soruda kafamdaki soru işaretlerini kaldırmayı planlıyorum. Sorularım saçma gelebilir umarım sabredip cevaplayabilirsiniz. Cevaplayan herkese çok çok teşekkür ederim :)

    1) Bir jantın kaliteli olup olmadığını nasıl anlarız?

    2) Kaliteli bir jantta bulunması gereken özellikler nelerdir?

    3) Herhangi iki isimsiz jantı karşılaştırmaya kalksak neresine bakarak, neye göre karşılaştırabiliriz?
     
  2. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    1) Bir jantın kaliteli olup olmadığını nasıl anlarız? = model ve markasını internetten araştırarak. zaten belli bi zaman sonra artık jantlara aşina oluyorsun ve araştırmadan da kaliteli olup olmadığını biliyorsun. çünkü zamanında internette jant ile ilgili bi çok araştırma yapmışsındır...

    2) Kaliteli bir jantta bulunması gereken özellikler nelerdir? = hafiflik, sağlamlık, güven verici marka, aslında her jant kalitelidir. çok aşırı kötü bişey almadıktan sonra tabi.

    3) Herhangi iki isimsiz jantı karşılaştırmaya kalksak neresine bakarak, neye göre karşılaştırabiliriz? = ağırlığına bakabiliriz. jant çemberine de bakılmalı. çok anlamasakta tellerede bakalım.
     
    Auron Sanchez bunu beğendi.
  3. volkan Öz

    volkan Öz Forever Young

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    28 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    mevzu derin...
     
    Auron Sanchez bunu beğendi.
  4. ElcaSeJawS

    ElcaSeJawS Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    7 Nisan 2015
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    564
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    fatih
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    İstediğim grup set ve kadro lu bisikleri aldim üzerindeki jantlari satip herkesce onay almıs zondalari aldim ve kullanıyorum cokta memnunum ben tercihimi boyle yaptım.
     
    Auron Sanchez bunu beğendi.
  5. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.206
    Beğeniler:
    5.049
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Şurada yol bisikleti için jant setleri hakkında oldukça detaylı bilgiler, karşılaştırmalar ve tavsiyeler var:

    Yol Bisikleti Jant Seti Tavsiyesi

    Konu oldukça uzun ancak tamamına göz atmanızı öneririm. Yeri gelmişken sorularınızı da kısaca cevaplayalım:

    1- Bir jant setinin kaliteli olması göreceli bir kavramdır. Jant setinin nerede ve ne maksatla kullanılacağına göre netice değişecektir. En "kaliteli" jant setleri ağırlıkça en hafif, en yüksek akıcılığa, esnemezliğe ve en fazla dayanıma sahip ürünlerdir. Çoğu zaman birden fazla bisiklet parasına ulaşabilen fiyatları vardır. Genelde karbondan üretilirler. Daha alt düzeylerde malzeme alüminyuma döner, ağırlık kademeli olarak artarken esnemezlik hissedilir derecede düşüşe geçer.

    2- Amacına uygun olmalı. Tırmanış antrenmanı yapacaksanız hafifliği, düzde ve inişte hız yapacaksanız aerodinamisi ön plana çıkmalı. Akoru kolay bozulmamalı. Akıcılığı kullanım yerine uygun olmalı. Tel sayısı, örüm şekli, tellerin kesiti gibi birçok detay mevcut.

    3- İlk kıstas ağırlık, ikincisi göbek yapısı, üçüncüsü ise üretildiği malzemelerdir. Ancak yüksek profilli aero bir jant ile tırmanış tipi bir jantı kıyaslamak çok verimli olmayacaktır.
     
    volkan Öz ve Auron Sanchez bunu beğendi.
  6. volkan Öz

    volkan Öz Forever Young

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    28 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bisiklet modeline tarzına göre jant seçimi değişir. Tırmanmak içi en hafif, profilsiz ve sağlam jant (alü yada karbon),düz yolda hız amaçlıyorsanız profilli aero telli genelde karbon jant,arazide kullanacaksanız cx dedikleri sağlamlaştırılmış alüminyum jant çemberi ve göbekleri olan jant.Tabi lastik çeşitlerine görede jantlar değişiyor yani iç lastikli yada tubular dediğimiz araba lastiği gibi iç lastiksiz. İkisinide aynı anda sunan jantlarda mevcut.

    Göbekler bilyeli ve rulmanlı olarak satılıyor.Bilyeli göbeklerin bakımı daha kolay,rulmanlı da ise bakım yerine direk rulman alıp takıyorsunuz.Jant tel başları alüminyum ve prinç kaplama olarak satılıyor genelde.Prinç kaplama tabiki tercih sebebi.Her hafif jant iyi olacak diye bir kaide yok.Kilonuza göre ön 20-arka 24 gibi tel sayıları mevcut.Eğer 100 kilo ve üzeri iseniz 24 telli jantlardan uzak durmanız tavsiye ediliyor.En az 32-36 tel kullanmanızda fayda var.

    Fiyat yükseldikçe tabi ki kalite artıyor fakat bazı modeller ülkemizde çok rağbet görüyor f/p gözü ile bakarsanız.
    Mesela zonda , fulcrum racing 3, token c22a,ultegra gibi..benim gördüklerim bunlar
     
    further178 ve Auron Sanchez bunu beğendi.
  7. Auron Sanchez

    Auron Sanchez Le Sprinto Espanola

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    29 Nisan 2016
    Mesajlar:
    1.042
    Beğeniler:
    1.186
    Şehir:
    Isparta
    Adı:
    Ahmet Bilge Kaan AKIN
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @Sadettin Z. Ben hepsini okumaya başlıyım o zaman. Teşekkürler cevaplarınız için de çok yardımcı oldunuz :)

    @volkan Öz Hocam sanırım profilli jantlar daha ağır oluyor ? Teşekkürler detaylı olarak cevapladığınız için :) Çok derin mevzuymuş gerçekten de, bisiklet deyip geçmemek lazım, ben okumaya başlıyım baya okumam gereken konu çıktı şimdiden karşıma :okyrm:
     
    volkan Öz bunu beğendi.
  8. volkan Öz

    volkan Öz Forever Young

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    28 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Auron Sanchez evet profil genişledikçe ağır olur ama rüzgar direncin düşer fakat yandan gelen rüzgara açık kalırsın seni iter hızını etkiler.Genellikle grup sürüşleri için birebir.Her ağırlıkta kötü değildir yokuş aşağı inerken daha çok hızlanırsın:))
     
    Auron Sanchez bunu beğendi.
  9. Auron Sanchez

    Auron Sanchez Le Sprinto Espanola

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    29 Nisan 2016
    Mesajlar:
    1.042
    Beğeniler:
    1.186
    Şehir:
    Isparta
    Adı:
    Ahmet Bilge Kaan AKIN
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Jant hakkında epey yazı okudum ve kendi jantlarımı daha çok sevmeye başladım :komik: Ancak tabi ki de öğrenmenin sınırı yoktur daha fazla bilgiye aç bir şekilde yoluma devam ediyorum :harika: Demin konuda sorduğum soruya baktım 18 arkadaş cevaplamış ve bunlardan yalnızca 3 tanesi jantlara bakıyorum demiş. Tabi ki çok katılımcının olmadığı bir anket olmadığının farkındayım ancak benim gibi olan (bu söylemden kastım sadece kadroyu/markayı ve üzerindeki grup seti baz alarak alım yapan) kullanıcının fazla olduğunu düşünüyorum. O yüzden bu yazıyı paylaşma gereği duydum. Kısa ve öz açıklamış yazan arkadaş hoşuma gitti.

    Yazı alıntıdır, orijinali için şuraya bakabilirsiniz; Denge Tekeri: Yol Bisikleti Tercihi Nasıl Yapılır?

    'Bir yol bisikletinin, kadrodan sonraki en önemli parçası jant setidir. Akıcılığı olan bir jant setinin, sürüşünüze kattığı keyfi daha ilk sürüşte anlayacaksınız. Şöyle ki, bir üst seviye vites grubunun sürüşünüzde neyi değiştirdiğini anlamayaz, ama biraz daha iyi bir jant setinin sürüşünüzde neyi değiştirdiğini hemen anlayabilirsiniz. Örneğin; gözleriniz kapalı şekilde test edilseniz, Shimano Sora ile Shimano Tiagra arasındaki farkı anlayamayabilirsiniz ama aynı testi Mavic Aksium ile Mavic Ksyrium Equipe için yapsak, hangi jant seti ile sürüş yaptığınızı hemen anlarsınız. Bu arada, saydığım modellerin hepsini kullandım. Dolayısıyla, söylediklerim tecrübeyle sabittir. Peki, bir jant setinin akıcı olması ne demektir? Akıcılık demek, sizin hızınızın biraz daha uzun süre korunması ve bisiklete aktardığınız gücün daha azının boşuna gitmesi demektir. Hele iyi bir lastik tercihi de yaptıysanız, sürtünmeniz de azalacağından, sürüşlerinizde bisiklet size külfet değil, yardımcı olur hale gelecektir. Bir kadroyu çok beğendiniz, üzerinde sizin işinizi görecek bir vites grubu var ama jant seti çok kötü. Eğer bisikletin fiyatı çok uygunsa, bisikleti alın. Jant setini kullanmadan satın ve yeni bir jant seti alın. Jant setini bir yatırım olarak görebilirsiniz. Aldığınız bir başka bisiklete de takarsınız. Teli yassıymış da rüzgarı kesiyormuş, düz yuvarlakmış da bilmem ne oluyormuş falan onlara da takılmayın. Saniyenin bilmem kaçta kaçına etki edecek şeylerle sizin işiniz yok. Pazarlama aldatmacasına düşmeyin. Sizin için önemli olan, o jantın sizi ne kadar ileriye taşıyabildiğidir.'
     
    cngz bunu beğendi.
  10. KemalG

    KemalG Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Kasım 2016
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Kemal
    Bisiklet:
    Diğer
    Oncelikle merhaba sorum jant akoru hakkinda sizce jant sehpasi almalimiyiz ve evde rahatlikla yapilirmi cogu yerde ustalarina birak onlar yapsin diyolar ama bunu kendim yapmak istiyorum.Nasil ogrenicegimin bir yontemi yokmudur yoksa youtube daki videolar is gorurmu ? cevaplarinizi bekliyorum saygilarimla iyi gunler.