Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

jant farkları

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Fırat Dizman tarafından paylaşıldı.

  1. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    örnek olarak 1500 gr ile 1900 gr olan iki farklı set jantın, kısa mesafelerde aynı şartlarda ,aynı bisikletin sadece jantlarını değiştirerek ,sürücüde aynı olmak şartlı ile nasıl bir zaman farkı çıkar,tabi bu sadece çıkış ,sadece iniş ve sadece düz yol için ayrı olarak değerlendirmek gerekirse ?tabiki fiziksel ve matematiksel olarak çıkışta hafif,inişte ağır olan avantajlı gözüküyor,düzdede durup kalkma yoksa ivmelenme ile ağır belki etkili olabilirmi veya sonuç nasıl olur?
    saygılarımla
     
    Kutay Özdemir bunu beğendi.
  2. atilla trek

    atilla trek Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Daha rahat, daha hafif bir pedal için daha hafif bir bisiklete ihtiyaç vardır. Profesyonel bisiklet dediğimiz sınıfta (1900 eksi 1500) 400 gr farkı bırakın, 100 gr hafiflik bile gidişi etkiliyor. Ağır bisikletin hiçbir artısı yoktur. Bu yüzden mümkün olduğu kadar hafiflik esastır. SAYGILAR.
     
    umutkahraman ve Kutay Özdemir bunu beğendi.
  3. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    bu dediklerinizde hemfikiriz ,ama ironman(benzeri yarışlar) veya tt yarışlarda jantlar dahil bisikletlerin genel ağırlıkları daha fazla ,sorun amaca uygun olanı derlemek ama net bir parkur yok ortada,herşey mümkün ,bunun orta yolunu arıyorum ben.
     
  4. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    yani bazı yarışlarda hafiflik ,bazılarında aero gibi.
     
  5. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Düz bir TT etabı düşünürsek ağır olan cant düzde ilk hızlanmada biraz daha geç hızlanır, daha geç yavaşlar, onun dışında güç verimliliğinde ağır olan ile hafif olan çok farketmez daha doğrusu ağır olanın çok dezavantajı olmaz, hatta ağır olan muhtemelen daha rijit olacağından düzde daha iyi bir performans verecektir, yerçekimine karşı değil de rüzgara karşı çalışıldığı için, bu yüzden bir çok TT jantı daha ağırdır. Evet çok virajlı bir tt ise ve sıklıkla yavaşlanıp hızlanılması gerekiyorsa burda yine ağır cant (ve ağır sürücü) dazavantajlıdır. Aynı şekilde düz ateplarda herzaman daha ağır sürüsü daha avantajlıdır (toplam watt arttığı ve yerçekimine karşı şavaşılmadığı için) İnişte veya çıkışta hangisinin daha avantajlı olacağı zaten aşikardır.
     
    mziyaeddin ve Fırat Dizman bunu beğendi.
  6. gogogo

    gogogo Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2008
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ağır jantın, yarış dünyasında profesyoneller arasında tam olarak avantajı olmasa dahi amatör ve şehir kullanımında daha dayanıklı olabileceğini düşünüyorum.
     
    Fırat Dizman bunu beğendi.
  7. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Fırat, yarışlara katılıyorsanız işte bu nedenle imkanlarınız elverdikçe iki farklı teker seti kullanmak paranızı çar çur etmek anlamına gelmez.
    Ama bisikletinizi antrenman için veya benim gibi "fit" kalmak için kullanıyorsanız zaten ulaşacağınız sonuç 1500 gramlık veya 1900 gramlık bir teker seti mi alayım(kullanayım) seçeneğine gelmeden...başka elemelerden geçmek gerekiyor
    Benim seçimim söyle oldu:
    1-Bisiklet kadrosu aero olduğu için teker konseptinde aero olmayanı seçmedim.Burada ne kadar aero (jant derinliği) sorusuna da yanıt vermek gerekiyor.30,38,40,46,50,58 veya daha mı fazla.
    2-Tubular mı yoksa clincher jant mı?
    3-Tam karbon mu ,yoksa hybrid jant mı (alu/karbon)?
    Göbekler,teller,tel başları,tel şekil ve marka özellikleri,tel örme tasarımına burada bulaşmadan..yukarıdaki sorulardan sonra ulaşacağınız teker setleri arasında 200 gram fark vardır(1350 ile 1550 gram gibi) ve fiyat farkı olarak ortalama 1000USD.
    Reynolds RZR,Carbonsports Lightweight ve LEW Racing gibi 4500USD ile 6000USD arasında değişen ekstrem hafif tasarımları "es" geçerek.
    Kısaca ya farklı teker setleri ,ya da amacınıza uygun "her işe" yatkın tek bir teker seti.
    Ama 50mm derinlikte bir karbon teker seti alıp sonrada "yahu bu yan rüzgarlarda çok fazla dikkat gerektiriyor" gibi yakınmalarda bulunmamak için ,alım öncesi ince eleyip, sık dokumak her zaman yararlıdır.
    Sağlıklı sürüşler dilerim.
     
    Fırat Dizman bunu beğendi.
  8. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    yorum için teşekkürler.ben triahtlon yapıyorum ,bisiklet yarışçısı değilim,imkanlar ölçüsünde parkura göre en iyisi tabiki jant çeşidi kullanmak ,sorumdaki amaç ,alacağım yorumlara göre davranacağım değil,var olanla devam edeceğim ,sadece bilgi alışverişi.
    saygılarımla
     
  9. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Dairesel hareket yapan tüm cisimlerde dairesel monentum diye tabir edilen bir güç vardır ve bu cismin kütlesi ile orantılıdır.. Bisiklet örneğine bakacak olursak ağır bir teker setini belli bir dönüş hızına ulaştırmak "ivmelenme" için hafif olanına göre daha fazla enerji sarfetmemiz gerekir ama belli bir hıza ulaştığı zaman bu sefer durdurmak için frenlerin iyi olması gerekir. Aynen Hakan'ın da dediği gibi çok fazla dur kalk yapılan yani değişken eğimli parkurlarda , dağ bisikleti parkurları mesela, hafif teker fark edecektir.. Aklımıza veledrom yarışları gelebililir, sıfır eğimli parkur. Bu tip yarışlar hızlanmaya yönelik çok kısa yarışlar olduğu için burada da hafif yada hava direnci düşük jantlar farkedecektir.. Ayrıca yokuş çıkarken teker setinin ağırlığı genel ağırlığı artırdığı için yine farkedecektir.
    Aero jantların ağır olmasının nedeni daha fazla malzeme kullanılıyor olması diye düşünüyorum. Bu tip jantların profil kalınlıkları daha fazla yani fazla malzeme ve doğal olarak eksta ağırlık. Evet belki birkaçyüz gr. daha ağır oluyorlar ama düşük rüzgar direncinin sağladığı hızlanma etkisi kütlenin önüne geçiyor ki adamlar bunları imal etmişler :) Hem aero hem de hafif olması en güzeli tabi..
     
  10. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yol bisikleti bölümünde açılmış bir topic olduğundan buna göre yanıt verdim.Avatar a göre değerlendirmem gerekirdi.Yarışçı değilim diyorsun ama neticede zamana karşı yarışıyorsun. Veya hava denilen gazı yararak en yüksek hıza ulaşmaya çalışıyorsun. Triathlonda da ilk etapta aero önemli,ağırlık ikinci plana itilebilir. Bence Reynolds SDV66 (66mm) veya daha derin bir jantla yarışmalısın.SDV66 T (tubular) 1390 gram yani Mavic Ksyrium lardan çok daha hafif. SDV66 C (clincher) kullanırsan 1675gram a ulaşırsın. Daha ucuz bir model olan Reynolds Strike yine 66mm dir ama 1705 gramdır(clincher). Söylemek istediğim derin bir teker seti bile bizi 1900 grama ulaştırmaz. Ancak bazı Gigantex (alu/karbon) modelleri 1900 gram civarlarında. Triatlon da yüksek fren gücü mutlak ulaşılacak parametre olmadığından FULL karbon teker seti öneririm. Andığım Reynolds lar gibi.
    Başarılar dilerim.
     
    Fırat Dizman bunu beğendi.
  11. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    sadece bisiklet yarışçısı olmadığımı yazmıştım.yorum için ayrıca teşekkürler.