Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant çapı değiştirmek mümkün müdür?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Erdener TUNA tarafından paylaşıldı.

  1. Erdener TUNA

    Erdener TUNA Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2011
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    Merhaba,

    20" kadro boyuna sahip 26 jantlı Ideal Freeder MTB kullanıyorum.

    Bisikletlerde jant çapını değiştirmek mümkün müdür? Örneğin bir MTB'ye 26" jantının yerine daha büyük bir jant takılabilir mi? Mümkünse takılabilmesi için hangi diğer parçaların (maşa, vs) da değişmesi gerekir?

    Daha önce (varsa) böyle bir işlem deneyenlerin tecrübelerini merak ediyorum.
     
  2. Deniz K.

    Deniz K. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    86
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Maşa değiştirip öne taksanızda arkaya takamazsınız, kısaca takamazsınız.
     
    Erdener TUNA bunu beğendi.
  3. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Disk fren kullanıyorsanız eğer, ince lastiklerle 28" çember takabilirsiniz bisikletinize. Fakat bu kesin bilgi değildir, her kadronun farklı açıları var. Sorun çıkarmayacağı anlamına gelmez
     
    Erdener TUNA bunu beğendi.
  4. GokmenOzyurt

    GokmenOzyurt Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Şubat 2010
    Mesajlar:
    1.237
    Beğeniler:
    727
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    V frenlerde de bu mümkün

    görmüştüm bir kelepçe sayesinde daha yukarıdaydı frenler..
     
    Erdener TUNA bunu beğendi.
  5. Mümin Zorcan

    Mümin Zorcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2010
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bir zamanlar benimde böyle bir fantezim vardı..
    fantezi olarak da kaldı :)
     
  6. Reyhan Yılmaz

    Reyhan Yılmaz Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    79
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    K.Çekmece, İstanbul
    Seviye:
    iyi fikir değil,
    zira bisiklette ağırlık merkezleri değişecek. dengesi değişir.
    26" kadroya daha büyük jant takarsanız daha kolay takla atarsınız :)
     
    Erdener TUNA bunu beğendi.
  7. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    İnce lastik taktığınız zaman tekerin toplam çapı kalın lastik takılmış 26" bir jantla hemen hemen aynı oluyor :)
     
    Erdener TUNA bunu beğendi.
  8. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    yol bisikletlerine dikkat edin; aynakol yere o kadar yakındır ki, pedallardan birini tam aşağıda tuttuğunuzda zeminle arasında sadece birkaç cm mesafe kalır. yine bir yol bisikleti kadrosunun arka çatalının açılarına dikkat edin; o çatalın alt boruları tekerlek göbeğinden aynakola doğru ilerlerken giderek yere yaklaşır. aynı zamanda yol bisikletlerinin maşaları da kısadır, furş yatağıyla ön tekerlek arasında çok az bir mesafe vardır.

    bütün bunlar; yol bisikletinin ağırlık merkezini o büyük jantlara rağmen yere yakın tutabilmek içindir.

    mtb'de ise arka çatalın alt boruları yere paralel, ve maşa da uzundur. yüksekliği arttıran bu unsurları dengelemenin tek yolu da; 26'' den daha büyük bir jant kullanmamaktır.

    mtb kadrosuna 28'' jant taktığınız takdirde; bisikletiniz yerden 1'' daha yükselecektir ve önemsizmiş gibi görünen bu fark; emin olun bisikletinizin sürüş karakterini baştan sona değiştirecek ve hem virajlarda sizi hantallaştıracak, hem de arazideki sürüş kabiliyetinizi gözardı edilemeyecek derecede düşürecektir. bütün bunlar da güvenlik açısından tahmin edemeyeceğiniz kadar büyük riskler oluşturmaktadır.

    ayrıca fizikteki "moment" konusunda anılan birtakım doğa kanunları gereği; küçük tekerlekli bisikletler daha çabuk hızlanıp daha çabuk dururlar. arazi koşulları için üretilen mtb'lerde bu kesinlikle istenen birşeydir. yol bisikletleri ise bir defa hızlandıktan sonra uzun süre o hızda ilerlemek ve planlı duruşlar yapmak için üretildiklerinden, büyük çaplı jantlar onlara uygundur. siz kendi bisikletinizi şehiriçi trafiğinde kullanacaksanız ve araziye de çıkacaksanız, 26'' ten daha büyük bir jant ataklık açısından da size uymaz.

    incecik asfalt tipi yarış lastikleri kullanarak tekerlek çapının neredeyse aynı kalması sağlanabilir; ancak bu da bisikletin arazi kabiliyetini tamamen ortadan kaldırır. bu işlemden sonra asfalttan ayrılmayacağınıza göre, ön maşada amortisör olmasının da bir anlamı kalmaz; ki zaten amortisörü yaylandıracak kadar bir kuvvet, daha maşaya ulaşamadan tekerlekte jant kesiği (yılan ısırığı) olarak patlayacaktır. ortada böyle bir gerçek varken, ön maşanın amortisörlü olmasının ekstra ağırlıktan başka bir faydası olmaz.

    aynı maşa gibi; sadece asfaltta kullanılacak bir bisiklette mtb kadrosu da gereksiz ağırlıktır. çünkü bu kadrolar; yol bisikletlerine göre çok daha şiddetli darbelere dayanabilecek şekilde üretilirler ve bu ekstra sağlamlığın bedeli de ekstra ağırlıktır.

    bisikletinizi sadece asfaltta kullanacaksanız mtb'nizi satıp yol bisikleti alın derim. yine kalın lastikler kullanıp araziye çıkacaksanız da; 26'' jant kullanan bunca bisiklet üreticisinin bir bildiği var.

    yine de jantınızı değiştirmek istiyorsanız; tekerlek göbeğinizin kaç delikli olduğuna bakın. aynı delik sayısına sahip bir jant çemberiyle, bu çembere uygun boyda jant telleri alın. oluşturacağınız bu seti herhangi bir bisikletçiye ördürtebilirsiniz. frenleriniz disk değilse de, uygun bir adaptörle v-fren ayaklarınızın daha yüksekte durmasını sağlayabilirsiniz. sonrası için ise Allah kolaylık versin...
     
  9. Erdener TUNA

    Erdener TUNA Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2011
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    İlgilenen herkese teşekkürler.

    Durumdan anladığım, çeşitli yöntemlerle jant çapı değişebilecekse de dengeli olmama olasılığı yüksek.

    Yine de bir fırsat bulursam denemeye çalışacağım. Bir arkadaşımın jantıyla vs. belki deneyebilirim (Tabi fren adaptörü ayrı bir sorun).
     
  10. deniz anıl küçükyılmazlar

    deniz anıl küçükyılmazlar Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    168
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    arkadaşın konusunu kirletmeyeceksem bende benzer bir soru sormak istiyorum. evde yaklasık 15 yıllık bir bianchi snake bisikletim var onu ayaklandırmak istiyorum. üzerinde 26" mtb lastikleri var fakat ince lastikli 27" bir jant ve lastik takarak kullanabilirmiyim diye soracaktım(ikinci el 27" lastik ve jant seti buldumda uygun fiyattan). üzerinde ki 26" mtb lastiklerine ragmen lastiğin kadroya değme ihtimali olan noktalarla arasında en az 4-5 cm lik bir boşluk var. hal böyle olunca ince lastikli bir 28" i bile denemeyi düşünüyorum.
     
  11. mustafa akman

    mustafa akman Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    2.368
    Beğeniler:
    3.817
    Seviye:
    ural diye bir arkadaşım var
    26inchlik cantı olan trek 7 serisine
    arkaya 28 taktı
    sadece asfaltta kullanıyor
    ama
    mtbnin amacı adı üzerinde mountain
    yani
    dağda denge bozulur
    öne doğru takla atarsın

    en doğrusu orijinali
     
  12. deniz anıl küçükyılmazlar

    deniz anıl küçükyılmazlar Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    168
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    benim ki pek mtb sayılmaz aslında. sadece lastikler mtb kullanılmış gibi. sabit maşalı bir model ve ben tur bisikleti olarak kullanmayı düşünüyorum. 48 veya 52 lik birde ayna kol ayarlarsam çok keyifli olacak.
     
  13. mk259

    mk259 Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    10 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Balıkesir Edremit
    Adı:
    Mustafa Kuzey
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    aynı şeyi bende merak ediyorum babamın bilmeden(!) aldığı çift süspansiyon bianchi bisikletim var yaklaşık 4 sene önce 600 liraya almıştı babam şimdi ben kullanıyorum aradaşımla bazen oluyo ki günde 40 50 km yol yapıyoruz işi baya büyüttük :krsn: fakat yolda giderken çift süspansiyonun uzun yolda dezavantajını her seferinde hissediyorum teker mi büyütsem diye düşünmüyor değilim.

    Bana büyütmek cazip geliyo
     
  14. taner07

    taner07 Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.453
    Beğeniler:
    5.165
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @mk259 Teker büyütmenin pek bir faydası olmaz, bisikleti değiştirmeyi dene :)
     
  15. Orhan Akarkut

    Orhan Akarkut Bisikletkolik

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    17 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.401
    Beğeniler:
    1.076
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Eddy Merckx
    Seviye:
    @mk259 Teker büyütmek tersine bir etki de yaratabilir. Çift süspansiyonlu dağ bisikletinden en kısa zamanda kurtulun, bütçenize uygun bir şehir-tur ya da yol bisikleti alın, doğru çözüm budur.
     
  16. Berkec.

    Berkec. Market Bisikleti Bağımlısı

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    17 Haziran 2015
    Mesajlar:
    261
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    İstanbul-Bursa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bana pek mümkün gelmiyor
     
  17. mk259

    mk259 Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    10 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Balıkesir Edremit
    Adı:
    Mustafa Kuzey
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Benim bisiklet değiştirmem mümkün değil şuan babama ne zaman söylesem fıstık gibi bisikletim olduğu sözüyle susturuluyorum daha bisikletimi boyamama bile izin verilmiyor bisikletin de bakıma ihtiyacı var az bi miktar birikmişim de var 250 lira civarı bu fiyata nasıl bakım yapabilirim yada ne tür aksesuarlar önerirsiniz