Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant, Balans, Ayar

Konu, 'Tekerlekler' kısmında feroden tarafından paylaşıldı.

  1. feroden

    feroden Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2007
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhaba.
    Bisikletimin jant setini yavaşça döndürdüğümde jantta her hangi bir yalpalama görünmüyor, fakat dönmeyi hızlandırdığımda (90 - 200 d/d arası) balans hissediliyor. Bu duruma jantlarda raslamak normal mi? Ve jantların balans ayarı yapılırken sadece çemberin dairesel formu mu kontrol edilebiliyor, yoksa hızlı dönüş halinde oluşan balans sönümlendirilebiliyor mu?
    Paylaşacağınız bilgileriniz için teşekkür ederim.
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Balans oluşması normal bir durum değil , özellikle sürüşü etkileyecek şekilde ise.

    Ayar yapılırken , Evet genel olarak dairesel form kontrol edilir , sağ sol - yukarı aşağı hareketlere bakılır kaba tabirle.

    Çemberin balansına bakarken lastik takılı durumdamı ?

    Eğer çember iyi durumdaysa bu atlama diye tabir edilen durum , iç lastikten , dış lastikten yada sık yapılmış iç lastik yamasından da kaynaklanabilir...
     
    feroden bunu beğendi.
  3. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Lastik içinde slime türü bir sıvı varsa da olabilir
     
    feroden bunu beğendi.
  4. feroden

    feroden Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2007
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bahsettiğim kontrol sırasında lastik takılı değil.
    Söz konusu balans, jant seti göbeği balans kontrol aparatına takılı durumdayken teker çevrildiğinde yukarı aşağı yada sağa sola bir yalpalama şeklinde görünmüyor, ancak jant setini aparattan çıkarıp ellinizle tutarak çevirdiğinizde (90 - 200 d/d) jant seti, balanstan dolayı elinizi yukarı aşağı sallıyor.
    Ve ben bu durumu balans aparatında düzgün dönen iki Bontrager camino ve iki Sunrims rhyno lite jant setinde gördüm. Bu yüzden genelde olan bir durum olduğunu zannediyorum.
    Fakat araba jantlarında uygulanan karşı ağırlık veya başka bir yöntemle balans dengesi sağlan(abil)ır mi? Bilmiyorum.
     
  5. Tufan Yuzseven

    Tufan Yuzseven Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    406
    Şehir:
    beşiktaş/yıldız
    Seviye:
    aynı sorunu bende jant setimde hissettim lastiklerimi değiştirirken.
    sonradan farkettim ki jantın ek yerinde fazladan küçük bir ağırlık var.
    bu normalmidir?
     
    feroden bunu beğendi.
  6. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bahsettiğiniz şekilde olması çok normal. Yani, jant aparatın üzerinde değil de elinizde olduğu zaman çevirdiğinizde, yalpa yapıyormuş hissi verir. Bu sizi yanıltmasın. Çünkü dönen jantı elinizle sabit tutamazsınız.

    Arabalardaki balans sistemini bisikletlerimize uygulayamayız. Ne yapacağız, jant setlerimize de mi ağırlık çakacağız? :eek: :)

    Çemberlerin kaliteleri burada da ortaya çıkıyor, kaynak yerlerinde yani. Bir denge kaybı yaratacağını sanmıyorum, fakat özellikle v-brake fren kullanıyorsanız frenlemede sorun yaşayabilirsiniz. İnce bir zımpara yardımı ile o fazlalık böygeyi inceltebilirsiniz. ;)
     
    feroden ve Tufan Yuzseven bunu beğendi.
  7. Tufan Yuzseven

    Tufan Yuzseven Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    406
    Şehir:
    beşiktaş/yıldız
    Seviye:


    çemberlerimde dıştan herhangibir fazlalık yok, v fren kullanıyorum ve herhalgibir sorun yok, inceltilecek hiçbir fazlalık yok.
    anladığım kadarıyla çemberin birleşim yerinde iç kısımdan ekleme için kullanılan parçalar küçük bir ağırlık dengesizliği yaratıyor. bu dengesizlik çok küçük olduğundan sorun yarattığı söylenemez benim için.
    jant setimin kalitesi tartışılır tabiiki 2009 x-vert motion un üzerindeki orjinal jantlar. rigida idi yanlış hatırlamıyorsam.
     
  8. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Ben o fazlalığın dışta yani jant yanağında olduğunu zannettim. O zaman frenlemede ufak bir sorun yaratabilirdi. İç tarafta ise, iç lastiği delecek bir kıymık biçiminde değil ise problem yok demektir.
     
  9. Mehmet Boran

    Mehmet Boran Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Haziran 2008
    Mesajlar:
    713
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bir sorun teşkil etmez , gönül rahatlığıyla kullanmaya devam , geçme jant olduğu için modelden modele değişen birbirine bağlayan ek bir parça sanırım bahsettiğin.
     
    feroden bunu beğendi.
  10. zafersidal

    zafersidal Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2007
    Mesajlar:
    950
    Beğeniler:
    666
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    jantlar ek yerinde iki tarafıda dişli bir vida benzeri parçayla birleştiriliyolar bunlar az da olsa ağırlık yapıyor ve bu ek yerinin tam karşısına gelen sibop deliğinide unutmayın oradada ağırlık eksiği var ve elinizle çevirdiğiniz zaman lastik takılı değilse size ayarsızmış hissi verebilir ama lastik takıldığında sibobun ağırlığı bu karşı ağırlığı dengeler ve sorun ortadan kalkar yinede ayar yapmak istiyorsanız jantı lastik takılıyken akord sehpasına veya bisikletinize takıp serbest bıraktığınızda hep aynı noktası aşağıda kalıyorsa karşı tarafta ağırlık eksiği vardırki buda bisiklet jantı gibi hafif bir malzemede çok fazla olamaz
     
    feroden bunu beğendi.
  11. Berke ÖZTÜRKMEN

    Berke ÖZTÜRKMEN Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.899
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bisikletçilerde janta akor yapılırken jantın hem sağa-sola yalpalaması hem de yukarı aşağı ivmelenmesi milimetrik düzeyde tezgahın ayar vidası milim milim sıkılarak kontrol edilir. Tezgah üzerinde her ne kadar akort tutsa da, sizin eliniz ile döndürerek yaptığınız kontrolde (ki hiçbir şekilde sağlıklı bilgi veremez çünkü kollarınızı sabit hareketsiz tutamazsınız), bir miktar balansın görülmesi normaldir.
    Siz bu balans sandığınız şeyden yakınırken gelin kullandığınız iç lastikteki yamalardan veya dış kastikteki oturmama yüzünden kaynaklanan balanslardan bahsedelim ;)

    Bende perşembe günü jantlarıma akort çektirdim ve güzel akortlu jantlarla sürüş bir başka keyifli.

    Emin olun kesinlikle sürüş zevkini baltalayacak bir durum yok. İçiniz rahat olsun. Keyifli pedallamalar
     
    feroden bunu beğendi.
  12. Tufan Yuzseven

    Tufan Yuzseven Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    406
    Şehir:
    beşiktaş/yıldız
    Seviye:
    evet bahsedildiği gibi ne cantın yanaklarında ne de iç kısmında iç lastiğin değdiği kısımda fazlalık yok.
    bu fazlalık tamamen geçme yerlerindeki fazladak eklenen arçadan kaynaklı.
    sürüş keyfinde en ufak bir azalma yok, sorunsuz kullanılabiliyor.
    teşekkürler bilgiler için.
     
    Mehmet Boran ve feroden bunu beğendi.
  13. feroden

    feroden Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2007
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Paylaştığınız bilgileriniz için sağ olun.
    Katkıda bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.:)
     
    ahmet selim bunu beğendi.
  14. Ertan OZKAN

    Ertan OZKAN Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Nisan 2014
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Salcano
    Bugun ben de hem benim hem de esimin Astro`sunda baktim bu denge olayina. Iki sekilde denedim. Soyle ki; once arka lastigi yerden kesip elimle pedali cevirdim. Hiz arttikca titreme ve salinim da artti. Elimde bayaa bi sallandi. Ikinci deney de soyle oldu, lastigi yerden kestim ve hafifce elimle lastigi cevirdim. Donmesi azalip durma hizina gelmeye yakin, agirlik nerdeyse oraya geri geldi lastik. Sari renkli continental yazisina denk geldi ki o bolum jant`in birlesme noktasi. Her lastigimde birer kedi gozu var ki tam da kaynak yerinde duruyor kedi gozu. Acaba kedi gozu + birlesme kaynagi toplami fazla mi agirlik yapiyordu? Kedi gozunu soktüm ve tam kaynagin karsinina taktim. Tekrar denedim. Kaldirip hizli cevirince salinim hissedilir seklide azaldi. Ikinci deneme olan yavas cevirip agirligin asagiya gelmesi ise artik olmuyor. Ne kadar kucuk bir ayrinti, ne kadar buyuk bir etki ve ne kadar basit bir cozum :) En azindan rahatsiz edici degil artik. MTB zaten cok hiz yapacak bir durum da yok. Keyifli ve guvenli surusler.