Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant Ayarı - yardım!

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Serden Us tarafından paylaşıldı.

  1. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    arkadaşlar merhaba...

    jant ayarını yapıyorum, sağ-sol oynaması kesiliyor. orada bir problem yok. ancak yukarı-aşağı oynamasını bir türlü kesemiyorum. açıkçası bisikletçiler de sallıyor genelde. kendim yapayım, hem daha itinalı çalışır, hem de öğrenmiş olurum iyice diyorum.

    bi el atıverin de yukarı-aşağı oynamayı kesebileyim...

    ha bu arada öyle çok hassas ölçüm ve ayar yapabildiğim bir alet yok. eski bir çatalı ters çevirip ucuna ayak kaynattım. yanlardan vidalarla ayarlayarak sürtüp sürtmemesine göre telleri ayarlıyorum. yukarı-aşağı yönde sürtmesini sağlayacak bir parça da takabilirim. ama ayarı tutturma konusunda yardım lazım, bişey değiştiremiyorum dikey yönde.

    bir de telleri yaza doğru göbekle birlikte komple değiştireyim diyorum. siyah teller nasıl mesela, yada başkaları? fiyat değil de, görünüş, uyum ve sağlamlık açısından düşünüyorum.
     
  2. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    tebrik ederim zor bir işe kalkışmışsınız merkez kaçıklığını aryarlamak en önemlisi sanırım ben de başa çıkamadım muğladan hiçbir bisikletçi de yapamadı . izmire seda bisiklete gönderiyoruz ayar için
     
  3. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    hadi ya bu kadar zor mu... :( jantım eskimedi daha, değiştirmek istemiyorum. ama yukarı-aşağı oynamasına da uyuz oluyorum. en azından eskişehir'de birisi olsa o da olur ama kendim yapabilmek isterim açıkçası.
     
  4. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    yapılamayacak birşey değil ama
     
    Serden Us bunu beğendi.
  5. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    bir yöntemi, püf noktası varsa yardım bekliyorum... uğraştım uğraştım beceremedim. sıkılınca da bıraktım. çok uzun sürdü çünkü.
     
  6. Turkishflier

    Turkishflier Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Serden,jant ayarı yapabilmek tecrübeyle gelişecek bir şey.Ne kadar çok uğraşırsan o kadar güzel jantlar yapabiliyorsun.

    Ama aşağı yukarı oynamayı gidermek için ayar yapmaya çalışmak örülü bir jantta -telleri gerilmiş bir jantta- çok zor bir iş.Eğer sıfırdan ayar yapacaksan daha kolay.Vidaları kademeli bir şekilde 2-3 turda çevirerek yarı sıkı hale getirirsin.Sonra aşağı yukarı salınımına dikkat ederek ve sağa sola fazla yalpalamasına da izin vermeden teker teker vidaları sıkmaya devam edersin.En son olarakta sağ-sol kaçıklığını düzeltirsin.Yinede anlatılarak açıklanabilecek bir şey değil,uğraştıkça öğreniyor insan.Kolay gelsin
     
    Serden Us bunu beğendi.
  7. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    o halde ben göbeği değiştirirken sıfırdan örmüş olurum, buna dikkat ederim. şimdilik idare etsin.

    teşekkürler ilginize.
     
  8. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Serden Us bunu beğendi.
  9. boreas

    boreas Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    533
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Edirne
    Seviye:
    elinizde jant akordu için sehpa olmadığını kabul ederek size ilkel ve mantıklı bir yöntem söyleyeceğim. ilk jant akordumu böyle yaptım 2saat uğraştım ve başarılı oldum...
    bisikletinizi ters çevirin
    sonra jantı bisikletinize takın
    fren babuçlarını baz alarak, yardımıyla sağ yada sola kaymasını düzeltebilirsiniz
    birtane masa bulun ve paralel olarak masayı jantınıza yaklaştırın.
    bazen masaya temas edecektir bazende temas etmeyecektir.
    işte temas ettiği alanlardaki jant tellerini sıkabilirsiniz
    yada çok gergin ise temas etmeyen kısımdaki jant tellerini ise gevşeltin.
    önce aşşağı yukarı ayarını yapın sonra tekrar sağ yada sola kayması ayarını yapın fren pabuçlarında yararlanarak
     
    Serden Us bunu beğendi.
  10. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    ya ben önce sağ-sol sonra yukarı-aşağı ayarı yapıyodum. belki de ondan olmuyor. bir de dediğiniz gibi yapmaya çalışayım bakalım. teşekkürler.

    DragF5.user sana da teşekkür ederim, daha tam okumadım ama resimli falan gayet güzel anlatılmış gibi gözüküyor verdiğin link.
     
  11. sifa

    sifa Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Merhaba,
    jant ayarı için çok güzel bir kaynak Barnett manual da mevcut. Kitabın akort ayarı da dahil olan bazı bölümlerinin pdf i ücretsiz ve resmi olarak
    http://www.bbinstitute.com/manual.htm
    adresinden indirilebiliyor, ama malesef ingilizce bilmek gerekiyor. Bu kitabın tamamını alırken vereceğiniz para çuk diye yüreğinize oturabilir ama aldıktan sonra da çok iyi hazırlandığını görmek yüreğinize su serpecektir.

    Kitapta önerilen yöntem şöyle: (her seferinde maksimum yarım tur, genelde çeyrek tur ayar ile)
    1. sağ sol ayarını yapın
    2. dairesel ayarı yapmaya başlayın, her iki üç dairesel oynamada, sağ sol ayarı tekrar bozulacağından, sağ sol ayarını tekrar yapın
    3. dairesel ayar (ve sağ sol ayarı) yapılınca, tekerleği mezkeze getirmek için ayar yapın
    4. tellerin gerginliğini eşit tutacak şekilde sağ sol ve dairesel ayarı bozmadan tellerin gerginliğini eşitleyin
    diyor kutsal kitap.

    Teller, gevşek olursa, ayar çok çabuk bozulacak, ayrıca metal yorgunluğundan teller ömründen önce kırılacaktır. Çok gerilmiş teller ise, aşırı stresten kırılabilir, ayrıca, janta bağlanan kısımlarda, özellikle de yüzük tabir edilen zavazingo yoksa, çatlaklara sebep olacaktır.

    ben bisikletin kadrosunu, fren sistemini kullanarak sağ sol ayarını ve yapışkan bir bantı kadro veya amortisöre bağlayarak dairesel ayarı yapmaya çalışıyorum, tekerleği merkezde tutmak için göz kararını, tellerin gerginliği için de işte elle bastırıp fikir edinme yöntemini kullanıyorum.

    Yavaş yavaş tecrübe kazandıkça daha iyi oluyor.

    kolay gelsin,
    şifa
     
    felis911 ve Serden Us bunu beğendi.
  12. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    85$ çok gelir şu an için. ama demolar işe yarayabilir belki...
    ilgin için teşekkürler.

    bi fırsat bulup önce bi verilen kaynakları okuyayım... sonra da uygulamaya geçeceğim.
     
  13. cavusbisiklet

    cavusbisiklet Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Mart 2007
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    SAMSUN
    arkadaşlar önce jantın tüm telleri gevşetilir yavaş yavaş sıkılır
     
  14. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    işte orda da bir sorun var. jant telleri ilk takıldığından bugüne 2-3 sene geçti. vidalar jantın içinden küflenmişler. bazıları dönmüyo, zorlayınca da ağzı bozuluyo. kırıp yenisini takmak zorunda kalıyorum. takarken vidaları yağlasak mı acaba? yoksa kendiliğinden açılır mı yağlayınca?
     
  15. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben de zamanında çok uğraşarak sorunu çözmüştüm.Yani şu dairesel düzgünlüğü.
    Benim yöntemim şöyle.Önce kaba bir sağ sol akort ayarı sonra da, arka tekeri kaldırıp pedalla hızlıca döndürerek,Temiz bir zemine yavaşca ve kuvvet uygulamadan yaklaştırıp, çıkıntı yapan yerleri tespit edip (lastikteki izlerden anlaşılıyor), dairesel akordu yapıyorum.Tabi bu işlemi 4-5 kez tekrarlayorum.Sonra tekrar bi sağ-sol akort.
    Ben de işe yarıyor umarım senin de işini görür
     
  16. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    hakikaten cant akortu yapmak kolay iş deil ben de öörendim ama zor oldu şimdi yapabiliorum ama dediiniz gibi cantın alamasını almak için çektirme dediğimiz aletten yararlanıyorum ben şahsenm çok kolay kullanışlı ve basit tabi bunlar kendi olanaklarım dahilinde olan şeeler deil
    ama klubün cantlarını klubümüzün olanaklarıyla bu şekilde düzeltebiliorum :)
    http://cyclist_43.sitemynet.com/ahmet