Milbert Hofen
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 14 Eylül 2013
- Mesaj
- 847
- Tepki
- 1.623
- Şehir
- Münih
- Bisiklet
- Canyon
Öncelikle birçok şeyi sizden öğrenen ve öğrenmeye devam eden biri olarak hatalarım için şimdiden af diliyorum.Okuduğum onlarca konu ve yorumun üzerine böyle bir şey yapmaya ihtiyaç duydum.Sizlerden edindiğim tecrübeleri az buçuk kendimle harmanlayıp yazımı hazırladım.Umarım ihtiyacı olanlara yardımcı olabilirim. Evet jantımızın 8 çizmesi diye ifade edebileceğimiz bu sorunun sebebi doğal olarak yük altında çalışan bir parça olması ve çeşitli darbelere maruz kalmasıdır.Özellikle belirtmek isterim ki yapacağımız bu ayar yüzde yüz bir düzeltme sağlamayacaktır.Bunun yanı sıra jantınız aldığı darbeye bağlı olarak olarak şeklini büyük bir oranda değiştirmiş,geometrisinin simetriliğini kaybetmiş olabilir.Bu gibi durumlarda jantın sökülüp simetrisinin düzeltilmesi ya da yeni jant alınması gerekebilir. Jant akordumuzu yapmaya başlayabiliriz.İhtiyacımız olan tek ekipman akord anahtarı.Akord anahtarını seçerken çok ağızlı olmasına dikkat edin yeter. Bu resim çok önemli ,üzerinde konuşarak akordu anlatalım
Bisikletimizi ters çevirdik ve tekerimizi döndürmeye başladık.Farzedelim ki sürtme oldugu anda durdurduk ve jant sol pabuca değiyor.Dikkatli bakarsak 2 numaralı jant teli sol pabucun önünden göbeğin sağına fakat 1 ve 3 numaralı jant telleri göbeğin soluna çıkıyor.Eğimlere dikkat edersek görebiliriz.İşte önemli nokta burası.Yapmamız gereken 2 numaralı jant telini sıkarken 1 ve 3 numaraları gevşetmektir.Tabi bunları adım adım yapmalıyız.Mesela öncelikle 2 numaralı jant telini sıkmalıyız ve bu sıkma 1 turun yarısını geçmemelidir.Sıkma işlemini tekeri döndürerek kontrol ediyoruz.Daha sonra 1 ve 3 numaralı jant tellerini gevşetiyoruz ya da eğer az geldiğini düşünüyorsak 2 numaralı teli biraz daha sıkıyoruz.Tekrar söylemek gerekirse bütün bu sıkma ve gevşetme işlemleri bir kerede yarım turu geçmemelidir. (Sıkma işlemi bildiğimizden farklıdır ve sola çevirerek yapılmalıdır)
Kısacası kuralımız şu: pabuca değen noktadan göbeğin tersine giden jant telleri (ör:2 numara) sıkılır yanındakiler(ör:1ve 3 numara) gevşetilir.Gevşeme işlemi her zaman gerekli olmayabilir.Bu yüzden adım adım gitmelisiniz.Ayrıca düzeltme yaptığınız yerleri kaybetmemek için renkli yapışkan not kağıtları kullanabilirsiniz.Son olarak,sadece tek pabuca yaklaştığına bakmak maksimum doğruluğu bulmamıza engel olacaktır.Olabildiğince her iki pabuca yaklaşımlarını inceleyip,ara ara durdurup sıkıp gevşetmeliyiz.Eğer nerede yaklaştığını bulmakta zorlanıyorsanız fren telinizi gerip işinizi kolaylaştırabilirsiniz.(1.fotoğrafa bakarsak ve sag pabuca bir temas oldugunu düşünürsek sag pabucun yanından jant göbeğinin soluna doğru giden telimizi anahtarımızla sıkmalıyız yani anahtarımızı sola çevirmeliyiz,ama eğer sol pabuca temas varsa o zaman o teli gevsetmeliyiz yani sağa çevirmeliyiz)
Şimdiden kolay gelsin.
Sorulara ve önerilere açığım ve bekliyorum.
Sağlıcakla kalın
Bisikletimizi ters çevirdik ve tekerimizi döndürmeye başladık.Farzedelim ki sürtme oldugu anda durdurduk ve jant sol pabuca değiyor.Dikkatli bakarsak 2 numaralı jant teli sol pabucun önünden göbeğin sağına fakat 1 ve 3 numaralı jant telleri göbeğin soluna çıkıyor.Eğimlere dikkat edersek görebiliriz.İşte önemli nokta burası.Yapmamız gereken 2 numaralı jant telini sıkarken 1 ve 3 numaraları gevşetmektir.Tabi bunları adım adım yapmalıyız.Mesela öncelikle 2 numaralı jant telini sıkmalıyız ve bu sıkma 1 turun yarısını geçmemelidir.Sıkma işlemini tekeri döndürerek kontrol ediyoruz.Daha sonra 1 ve 3 numaralı jant tellerini gevşetiyoruz ya da eğer az geldiğini düşünüyorsak 2 numaralı teli biraz daha sıkıyoruz.Tekrar söylemek gerekirse bütün bu sıkma ve gevşetme işlemleri bir kerede yarım turu geçmemelidir. (Sıkma işlemi bildiğimizden farklıdır ve sola çevirerek yapılmalıdır)
Kısacası kuralımız şu: pabuca değen noktadan göbeğin tersine giden jant telleri (ör:2 numara) sıkılır yanındakiler(ör:1ve 3 numara) gevşetilir.Gevşeme işlemi her zaman gerekli olmayabilir.Bu yüzden adım adım gitmelisiniz.Ayrıca düzeltme yaptığınız yerleri kaybetmemek için renkli yapışkan not kağıtları kullanabilirsiniz.Son olarak,sadece tek pabuca yaklaştığına bakmak maksimum doğruluğu bulmamıza engel olacaktır.Olabildiğince her iki pabuca yaklaşımlarını inceleyip,ara ara durdurup sıkıp gevşetmeliyiz.Eğer nerede yaklaştığını bulmakta zorlanıyorsanız fren telinizi gerip işinizi kolaylaştırabilirsiniz.(1.fotoğrafa bakarsak ve sag pabuca bir temas oldugunu düşünürsek sag pabucun yanından jant göbeğinin soluna doğru giden telimizi anahtarımızla sıkmalıyız yani anahtarımızı sola çevirmeliyiz,ama eğer sol pabuca temas varsa o zaman o teli gevsetmeliyiz yani sağa çevirmeliyiz)
Şimdiden kolay gelsin.
Sorulara ve önerilere açığım ve bekliyorum.
Sağlıcakla kalın