Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jant akıcılığı nedir?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında ???? tarafından paylaşıldı.

  1. ????

    ???? Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2014
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    148
    Seviye:
    Arkadaşlar jant akıçılığı ne demektir? Mesela Aynı hızda aynı yolda daha üst sevive jantın alt seviye janta oranla daha hızlı ve daha yormadan gitmesi gibi birşey midir?
     
  2. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    yokuş aşağı giderken pedal çevirmeden
    yol lastiği takılmış bir normal jantlı mtb nin
    dişli bir lastik takılmış akıcılığı yüksek jantlı bir mtb tarafından geçilmesidir jant akıcılığı.
    yani bunun gibi bişe.
     
  3. Emre Örsel

    Emre Örsel Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @chnkrmz tur veya yarışlarda önemi yüksek galiba, günlük kullanımda çok gerekli mi üstad?
     
  4. mehmet.ali

    mehmet.ali Bisikletkolik

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.217
    Beğeniler:
    2.344
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    @chnkrmz hocam o şastik sürtünmesinin etkisi değilmi?
    arkadaş jant akıcılığını sormuş.
    Jant akıcılığı göbekle alakalı.

    Edit: mesajı yarım okumanın zararları :D cihan hocama birebir katılıyorum :)
     
    lealtad bunu beğendi.
  5. ahmtayd

    ahmtayd Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Mart 2015
    Mesajlar:
    482
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    Sakarya
    Adı:
    Ahmet
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Benimde merak ettiğim bir konu, şöyle ki Carraro Cr052 bisikletim var. 3-4 kişi performans turlarına çıkıyoruz. Grup arkadaşlarımda 16-17 bin tl lik bisikletler var. Sadece jantları benim bisikletin neredeyse bir buçuk, iki katı fiyatında. Fakat yokuş aşşağı saldığımızda onlarla aynı hızda gidebilmek için frene basmam gerekiyor. Yani zaman zaman ben daha çok hızlanıyorum pedal çevirmediğim halde bu neden kaynaklanıyor hafif (zayıf) olduğumdan olabilir mi ?
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  6. Falkee

    Falkee Üye

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    1 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @ahmtayd aynısı benede var bende ng 650 var adamda 14500 tl lik bisiklet ama ikimide pedal çevirmeden bırakırsak ben hep önde oluyorum
     
  7. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.156
    Beğeniler:
    5.179
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Rampa asagi hizlanmanin, jant akiciligiyla direkt alakali olmadigini saniyorum. Isin icinde aerodinamizm, surucu+bisiklet agirligi gibi faktorler var cunku. Turda mtbli arkadaslarla rampayi ayni hizda iniyoruz ancak is duz yolda oyle olmuyor. Neticede yer cekimi birim agirliga ayni kuvveti uyguluyor.
    Akicilik en guzel dumduz yolda test edilir.
     
  8. lealtad

    lealtad Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    23 Aralık 2014
    Mesajlar:
    1.515
    Beğeniler:
    1.477
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hüseyin
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @ahmtayd Aslında zayıflık rampa aşağı -65 km hızlarda dezavantaj. Eğimli yollarda hızlanmak @Kuzey Ege n,n de dediği üzere aerodiami, sürüş tarzı, duruş, anlık rüzgara göre hareket oldukça önemli...;)
     
    Kuzey Ege bunu beğendi.
  9. ????

    ???? Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2014
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    148
    Seviye:
    Almayamadığım sonuçta jnatlar jant gobeğine bağlı.bu göbek çekişi nasıl olurda etkileyebilir. Sonuçta birçoğu kendi kategorisinde malzemeden
     
  10. Güncemden

    Güncemden Zamane Gezginlerinin Güncesinden...

    Kayıt:
    30 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    607
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @hüseyin muhammed odabaş bkz. sürtünme katsayısı
    olay tamamen sürtünmede bitiyor sonuç olarak sürtünme azsa daha akıcı çoksa değil (göbeğin içinden bahsediyorum)
     
  11. engin1

    engin1 Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2015
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Engin Gürgez
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @ahmtayd Dediğinizin tam aksine ağır insanlar yokuş aşağı daha çok hızlanır
     
    Suat Özkul bunu beğendi.
  12. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Jant akıcılığı Mühendisler yeni bir şey bulmadıkça sürüp gidecek. Sürtünme en iyi yada en kötü canta da var Kaçış yok. En az Sürtünme seramik göbek çünkü mutlak sertlik aynı zamanda sağlamlık. Çeliği seramik kadar sertleştirdiğinde hem çabuk aşınıyor hem daha kırılgan oluyor.
    Kendi jantınız yeterince akışkan mı?
    Jantı iki elinize aynı maşanın tuttuğu Şekil alacaksınız ellerinizin işaret ve baş parmağı arasında olacak milin uçları ve tekerleği mili baş parmakla sıkı tutarak çevirip daha sonra jantın kendi ağırlığı ile dönerken işaret parmaklarınızın üzerinde serbest duran mil dönmeden tekerlek rahatça dönüyorsa akıcılık yeterli eğer baş parmaklarınızı serbest bıraktığınızda mil işaret parmaklarınızın üzerinde dönüyorsa yada ara ara dönüp tekrar takılıp dönüyorsa göbek bakım yapılmalı bilyeler değişmeli.
     
    Arınç, gok, Hayrettin ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  13. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    5.080
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Dental ekipmanlarda kullanılan havalı rulmanlar veya turbo moleküler pompalarda kullanılan manyetik rulmanlar evrim geçirip bisiklet jantlarına uyarlanırsa işte o zaman akıcılığı görürüz.
    O zaman gelene kadar bütçenin elverdiği en iyi mekanik çözümün peşinde koşmak kafi.
     
  14. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Sadettin Z. Havalı rulmanlı zaten kompresörle çalıştırdığı bir alete uygulanıyor. Manyetik rulmanlar da yük taşımaya dayanıklı değil ama gelişmeleri zaten bisikletten önce otomotiv de olur. Metal ve seramik harici daha sert yani elmas yüzeyli rulmanlar daha önce olur. Tabi seramik rulmanların kalitesinin üzerine nekadar koyar yapmaya değermi bilinmez.
     
    Yusufclp bunu beğendi.
  15. ihsankılıçkaya

    ihsankılıçkaya Üye

    Kayıt:
    14 Ekim 2016
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    sivas
    Adı:
    İhsan KILIÇKAYA
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    @Sadettin Z. @Zekeriya Çab

    bu mesajlar ve tartışmaya kattığınız kaliteden ötürü sizlerin önünde eğiliyorum. İyi ki varsınız
     
  16. Gökhan kocatepe

    Gökhan kocatepe Kıdemli Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    330
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Alın size en iyi göbek arkadaşlar :)

     
    Hüseyin Odabaş bunu beğendi.
  17. darkdream

    darkdream Mühendis ve de teknik sevdalı.

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    17 Eylül 2015
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Yarışa çıkılmayacaksa çok üst seviye ürünle orta seviye ürün arasındaki farkı anlamanız teknik olarak mümkün değil. Zorlu koşullarda dağda bayırda gitmiyorsanız Taiwan malı rulmanlı göbekler işini çok iyi yapıyor.
     
  18. hashus1099

    hashus1099 Deprem Dede

    Kayıt:
    13 Haziran 2011
    Mesajlar:
    641
    Beğeniler:
    1.373
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Adı:
    hashus1099
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    yokuş aşağı, daha ağır bisiklet tabi ki daha hızlı olur.
    ama bir jantın akıcılığını önemli etkileyen bir faktör de ağırlığı oluyor. sonuçta dönen nesnelerin ataleti çok etkilidir.
    yani 2 kg'lık bir yol jantınız var diyelim. siz de 88 kilosunuz. toplamı 90 kg ediyor.
    1.5 kg'lık bir jant takıp 89.5 olmakla,
    2 kg'lık jantta devam edip yarım kilo vererek 89.5'e inmek aynı performansa sebep olmaz.

    o yarım kiloyu sabit bir nesneden vermekle, dönen janttan kaybetmek, hele dönüş çapı en yüksek olan çemberden vermek gerçekten büyük performans sağlayacaktır.
     
    kıvanç özkarayel ve itsaboutyou bunu beğendi.
  19. Arseyus

    Arseyus Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Aralık 2015
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    Yeraltı Dünyası
    Seviye:
    @chnkrmz Bende bazı mtb'ciler benim hibrit bisikleti yokuş aşağı neden hızlı geçiyorlar diyordum oysaki lastikleri dişliydi bunların. Bunuda öğrendim jant en önemli parçalardan :)
     
  20. darkdream

    darkdream Mühendis ve de teknik sevdalı.

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    17 Eylül 2015
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @hashus1099
    Benim mesleki olarak tam katılmadığım konular var burada. Evet tek başın jant için bu doğrudur, ağır bir jant tek başına sürtünme kuvvetine daha çok maruz kalır fakat bir sistem içinde üstünde 70-80 kg yük varken 0,5 kg'nun ciddi bir etken olduğunu düşünmüyorum. Yani hızda büyük bir etki de bulunmaz. Zaten benzer konular tartışıldı, yarışla ilgilenmiyorsanız 10 kgluk bisikletle 14 kgluk bisiklet arasında pek bir fark oluşmuyor. Bu arada atalet momenti cismin şekliyle ilgilidir, ağırlığı ancak ağırlık merkezinden uzaklaştıkça fark yaratır. Yani toplam bisikletin ağırlık merkezini düşündüğümüzde esas olan kişinin ağırlığıdır, oraya 20 kg hafif biri oturmadığı sürece ağırlık merkezi çok değişmez. Demem o ki hafif bir jant ile çok ağır bir jantın atalet momenti sistem için de aynıdır(sürtünme kuvveti farklıdır).
     
    Hayrettin bunu beğendi.