Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

izmirden bir kaç ufak fotoğraf ve 2 kötü haber:(

Konu, 'Street & DJ' kısmında ujur tarafından paylaşıldı.

  1. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    forumda uzun süredir pek bi hareket olmadığından 3 tane bugün çekilmiş fotoğrafımı ve izmirde 1 ay önce kırılan ve çatlayan 2 voltageyi paylaşmak istedim.
    sürücü ben
    fotoğrafı çeken ise hakan isimli arkadaşım.(yaklaşık 20 x-up denemesinde 0 gibi bi yakalama ile sonuçlanan bi çekimimiz oldu. telefonla pekfazla bişey belli olmadığından ve yakalaması zor olduğundan fazla resim çekmedik.)
    işte resimler.
    [​IMG][/URL] [​IMG][/IMG]
    20ye yakın yaptım ama telefon bir kez bile yakalayamadı. en iyi olan buydu bunu koydum.
    [​IMG][/URL] [​IMG][/IMG]
    table top 2009 model chase 1 ile
    [​IMG][/URL] [​IMG][/IMG]
    çok tip çıkmışım:D:D:D

    buda kırılan yz3
    [​IMG][/URL] [​IMG][/IMG]
    [​IMG][/URL] [​IMG][/IMG]
    buda çatlayan yz1
    [​IMG][/URL] [​IMG][/IMG]
    [​IMG][/URL]
    [​IMG][/IMG]
    yz3 55. haftada kırıldı
    yz1 44. haftada çatlak olduğu tesbit edildi.
    yz3 ü kıran arkadaşımıza kadrolar gelene kadar geçici kadro temin edildi ancak benim için daha temin edilemedi. 4 hafta önce scott un servisine bildirdik bakalım yeni kadrolar ne zaman gelicek.

    ayrıca şunuda belirtmek isterimki ilk 3 fotoğraftaki hareketlerde kaskım olmasına karşın bu fotoğrafları bisikletforuma koyucağım için kaskımı çıkartmış bulunmaktayım. umarın hiç kimsenin bi itazarı olmaz.
     
  2. oski

    oski Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2007
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    gene uğur gene mükemmel :D
     
    bmxserdar ve ujur bunu beğendi.
  3. scott35

    scott35 Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2008
    Mesajlar:
    72
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    çok iyisin uğur abi
     
    bmxserdar bunu beğendi.
  4. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Ya bunlar nasıl kırılır böyle.Sürücü hatası yoktur umarımmm
     
    bmxserdar bunu beğendi.
  5. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    sürücünün tek hatası bu kadrolarla street yapmak.
    bu tür kırıklarda sürücü hatası diye bişey yoktur. araba değil bu.
    alüminyum zamanla kırılır. bu zamanı sürücü kısaltır. xc kadrosu olsaydı. sürücü hatasıydı ama street kadrosu olduğu için sürücü hatası diye bişey ortadan kalkıyor.
     
  6. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Peki sürücünün bisikleti havadan yere indirirken sert indirmesi özellikle ön tarafı kadroyu çatlatmaz mı?Sert indirdikçe süspansiyon yetersiz kalmıyormu?Bu darbede kadroya gidiyor.
     
    bmxserdar bunu beğendi.
  7. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    peki bu kadro sizce ne kadrosu. xc mi street mi.
    ön teker üstüne isterse 100km hızla inin kadroya hiç bi zarar gelmez. şöyle bi düşünün, ön teker üstüne düşüyorsunuz kollarınıza çok büyük bi yük biniyor. kollar gidona bağlı gidon boyuna bağlı boyunda maşaya bağlıdır. yani öne düşmelerde kesinlikle kadro zarar görmez. maşa yetersiz kalırsa ne olur kollarınıza binen yük artar ve ön janta daha çok yük biner ve kesinlikle kadroya binen yük iki tekerle indiğinizden çok daha az olur. pedallara fazla yük biniceğini düşünmeyin pedallara yük binse zaten ön teker üstüne düşmezsiniz.
    anladığınızı umarım.
    ben genelde hareketlerden çok bisiklete olan zararlarını düşünürüm ve emin olunki sizden bu konularda çok ama çok adha bilgiliyim.
    bu bir alüminyumdur kırılabilir ve kırılmıştır. burda scott un veya sürücünün hatası yoktur
    burda hiç kimsenin bir hatası yoktur. bu zamanla olan bişeydir. yani hatayı illada sürücüde aramayın.
     
  8. oski

    oski Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2007
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    sürücünün en büyük hatası bu sürüş dalını seçmek diğer bütün hatalar üreticide saklı :D
     
  9. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Alanında uzmanlaştıktan sonra sorunlar çıktığında bakılabilecek noktalar şunlardır;
    UYUM :
    Kadro (Uygun kategoride ve boyda kadro)
    Maşa (Kategoriye uygun çalışma mesafesinde, teknolojide, ağırlıkta ve ayarda maşa)
    Gidon (uygun açıda, genişlikte, malzemede)
    Boğaz (120mm lik hafif bir boğaz ile 140cm den atlanamaması gibi)
    Jant
    Lastik genişlikleri, diş yapıları ve basınç oranları
    ve diğer parçaların birbirleriyle uyumları önemlidir.Fakat en önemlileri yukarıda saydıklarımdır.
    Özellikle kadro çatlak ve kırıklarında maşanın ve lastiklerin önemi büyüktür.
    Geçmiş olsun Uğur, Scott ilk fırsatta kadro gönderecektir.
     
    Sercan Saydam, bmxserdar ve ujur bunu beğendi.
  10. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.906
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Çok güzel hareketler fakat bu kadar saglam bilinen bir Voltage kadrosunu nasıl kırara veya çatlatırsınız hiç anlayamadım:S Sanırım Türkiye de bi ilke imza attınız:eek: Ya da belki de başkaları bu ilke imza atmışlardır..
    Arkada YZ25 i olan bir vatandaş gördüm. Aynı kadroyu kullanıyoruz onunla güzel rengi vaRDIR Beyaz oluşu zaten beni cezbetti;) Hoşcaklın dostlarım..
     
  11. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    fatih abi saydıklarının hepsi bu iş için yapılmış parçalar. bazıları turkiyede bile yok.
    ancak kadro bana göre biraz gecikti. göndericeklerinden en ufak bile bi şüphem yok ama gecikti, 1 ay uzun bi süre sonuçta.
     
  12. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    Table baya hoş olmuş :) tebrikler
     
    ujur bunu beğendi.
  13. Nevzat KÖSEOĞLU

    Nevzat KÖSEOĞLU Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.505
    Beğeniler:
    634
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    helal olsun scott voltage yi bile kırdıysanız bakalım şimdi alacaklarınızı nekadar zamanda kıracaksınız
     
  14. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Bu konuda bilgili olduğunu iddaa ediyorsan öyle olsun.Peki neden bisikletler arka bacaktan değilde oradan kırılıyo o zaman?Hatayı sürücüde aradığım yok?Olabilir dedim.Zeten bu tip kırılmalar birden olmuyo.Yıllarca bmx bindim belli bir sürede metal yorgunluğu oluşuya ve kadro kırılıyo benim bildiğim ama kırılma süresi 55 hafta erken değil mi?yılda bir kadro mu yenilenecek
     
  15. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    1 aya değişir büyük ihtimalle fatih abi. olmadı dediğin gibi yaparız.
     
    hsrv_khy bunu beğendi.
  16. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    ordan kırılmasının sebebi arka bacaklara fazla yük binmemesidir. 2 teker aynı anda yere indiği zaman orta göbekten kadro aşağı doğru baskı alır, arka taraf sabit esneyen hiç bişey olmadığından dolayı pek etkilenmez. orta göbek aşağı çekildiğinden süspansiyon devreye giriyor. süspansiyon kırılmayı büyük oranda engeller. ancak maşa dip vurduğu zaman orta göbek hala aşağı çekildiğinden maşanın girdiği kadronun alın borusu ise daha fazla aşağı gidemiyceği için aniden sabitleşir. bu aniden durmadan dolayı kadro büyük oranda hasar alır. maşanın dip vurucağı yüksekliklerden atlarken ilk arka teker üstüne düşülmeli sonrada ön yavaşça indirilmeli. yada kolların kuvvetliyse ön teker üstüne düş ama maşanın ve gidonun sağlam olması gerek. arka bacaktan kırılan bisikletler ise 180-360 gibi hareketlerde bisiklet yan düştüğü zaman arka bacaklar hasar alır. orta göbek aniden aşağı ve sağa, sola yanal büyük bi darbe aldığında hasar görür. yz3 ü kıran arkadaşım sürekli rampada 2 metre gibi bi yükseklikten 2 teker üstüne düşüyordu. maşası genelde dip vuruyordu. yani yüksekten atlayınca önden, yanal hareketler yapınca arkadan kırılır kadrolar.
    maşalarda ise yüksekten atlayınca üst köprüden, 180-360 gibi hareketleri yapıncada alt köprüden kırılıyor.
     
    hsrv_khy ve EmirhanKarasu bunu beğendi.
  17. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    sinan hoş olmuş derken hangisi hoş olmuş :D
    aşağıdakimi yukarıdakimi :D
     
    hsrv_khy bunu beğendi.
  18. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    olum olmuş 2 side:)
     
  19. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    yok birisinde apachi gibi çıkmışım ondan sordum:D
     
    hsrv_khy bunu beğendi.
  20. panizzi

    panizzi Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2008
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    :) oski sen nezaman kırcan